MsBillyX

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

MsBillyX's trofeeën

  1. Degene die het product op de Europese markt brengt, registreert, houdt een dossier bij (op zijn Europese vestiging) en staat vermeld op de verpakkingen van de cosmetische producten. Voor je Europese producent is het dan ook evident dat zij dit doen. Voor je Amerikaanse producent lijkt het mij ook het meest evident dat zij dit doen. Zij zullen hiervoor dan gebruik dienen te maken van een europees service/partnerbedrijf dat alle formaliteiten en registraties regelt en in hun plaats als 'verantwoordelijke' handelt. (en dus dan ook op de verpakking komt te staan) In het geval je evt een Europees exclusief dealersship voor hun producten zou hebben zou je evt kunnen overwegen om zelf als 'verantwoordelijke' voor de producten te handelen. In dat geval zul je dan ook zelf (of via service/partnerbedrijf) per product alle formaliteiten en registraties dienen te vervullen en vermeld dienen te staan op de verpakkingen. Obelis is een bedrijf dat dergelijke services geeft, maar er zijn er ongetwijfeld wel meer te vinden.
  2. Rechten zitten bij International Merchandising, Promotion & Services s.a in Belgie. (imps@smurfs.com) Evt kan je bij hen gewoon rechtstreeks polsen en mss voor een klein prijsje toestemming krijgen. Musketon, een belgische illustrator, heeft nog niet zo lang geleden ook iets gedaan met smurfen. Ik weet wel niet precies in hoeverre hij toestemming had. Evt kun je het bij hem eens navragen.
  3. Werk zelf al geruime tijd vanuit Noorwegen en neem regelmatig diensten af van Europa. Noorwegen is geen lid van de EU (wel van de EER). Facturatie van diensten naar Noorwegen toe is dan ook vrij van BTW.
  4. Hallo allemaal, :-K Bij deze stel ik me graag 'terug' even voor. 'Terug' omdat ik voorheen hier reeds vanuit dit profiel enkele vragen postte zij het wel als Questforchanel. Nu dus mijn profiel en bezigheidsinfo ge-update. Hier dus MsBillyX, sinds eind 2009 creatief sleutelend en werkend aan een start-up businessidee binnen de cosmetica, meerbepaald de parfumerie. Een lange tijd reeds idd, ik schrik er soms zelf van! Gelukkig komt de start-up stilaan in zicht. Hoera! In de queeste om mijn idee te kunnen omzetten naar een echte business vond ik op HL reeds een schat aan info(waarvoor dank!). Omdat ik echter nog veel te leren heb zal ik hier in de toekomst nog wel wat rondstruien, soms met concrete vragen maar veelal voor het betere opzoekings- en leeswerk. In ieder geval sta ik steeds open voor to-the-point advies en interessante mede-ondernemende persoonlijkheden. Voor info mbt ondernemen in Belgie ( jaja ik ben belgische) of in Noorwegen (jaja wonende in; lang verhaal) mogen jullie me steeds contacteren. Voor me de betere belgenmop te vertellen ook, maar verwacht jullie dan wel aan enig weerwerk! Grz & Keep up the good work! MsBillyX
  5. Even best het één en het ander verduidelijken: Met dit project ben ik al bezig sinds 2008 en heeft de steun van enkele grote spelers. Dus de marktanalyse, positionering, doelgroep etc en met uitbreiding het hele concept voor het project is duidelijk en uitgewerkt. Zo ook het (theoretisch) financieel plan. Echter binnen dit gehele conceptplan heb ik nog de mogelijkheid om te spelen met een aantal elementen, meerbepaald het aantal producten, de website, reclame etc. Telkens natuurlijk moet dit dan wel afgetoetst worden aan het (theoretisch) financieel plan.Nu zoals ik aangaf heb ik een beetje een probleem met een beslissing te nemen over nu net die elementen aangezien ze direct invloed hebben op de uitstraling/perceptie van het nieuwe merk naar de klant toe. Enerzijds wil ik dus door 'slechts' het minimum te investeren, het concept kunnen testen. Anderzijds wil ik natuurlijk niet dat het merk net door deze minimale investering mss verkeerd overkomt naar klanten toe. Zo zou ik dus kunnen opteren met slechts 1 product te beginnen, ipv van gelijk met 10. Ook zou ik kunnen opteren om met een Fiat Panda website te starten ipv een Porsche website. Qua reclame is het minder duidelijk natuurlijk, maar ook daar heb ik de indruk dat mijn keuzes de perceptie van potentiele klanten zou kunnen beinvloeden. Op zich zou ik natuurlijk voor al deze elementen de beste 'uitstralingskeuze' kunnen maken maar dat zorgt er dan natuurlijk weer voor dat de investering en dus het risico groter wordt. Bovendien maak ik ook nog volgende bedenking: Stel ik investeer, om het risico te beperken op een minimale manier in de voorgenoemde elementen. Dan start ik. Hoe kan je de evt mindere resultaten dan interpreteren: A. Het werkt voor geen meter, ik kap ermee (lijkt me een beslissing die je niet kunt nemen - eens gestart is stoppen normaliter geen optie ) B. Ik doe verder met evt extra aanpassingen/investeringen om ervoor te zorgen dat het werkt. Zoals aangegeven vind ik A geen optie, maar is het geval B niet de investering die je al had kunnen doen van in het begin? Maw de grotere initiele investering die enkel een wat groter risico inhoud maar wel een 100% goede uitsraling had gegeven. Het valt te vergelijken met de keuze omtrent de huur/inrichting van een winkelpand. Kies je voor het goedkoper ingericht winkeltje in de net iets mindere winkelstraat of kies je voor de prachtig ingerichte winkel in de hoofdwinkelstraat. Wetende natuurlijk dat je beide kunt betalen... Maw hoe bepaal je het evenwichtspunt tss het minimaliseren van het risico en het investren in je concept?? Ik ben dus ook op zoek naar advies mbt deze (schijnbare) contradictie, geen naast de kwestie blablabla mbt tot de parfumindustrie. Thx
  6. Bedankt voor het antwoord., maar ik zie niet direct het verband met mijn vraag. Als ik dan toch een antwoord zou moeten geven zeg ik: het totaal concept & de uitstraling
  7. Beste HL's Zit even met een twijfel mbt tot mijn project en weet niet precies hoe ermee om te gaan: Voor mijn parfumproject (een volledig nieuw merk) had ik het idee om dit op te starten met het minimale aan middelen, om op die manier de markt te testen. Natuurlijk heeft dit dan consequenties: Het beginaantal producten zal beperkt zijn alsook de kosten voor website, reclame etc. Nu als ik dit doe, krijg ik echter ook het gevoel dat de uitstraling van het merk naar klanten dan mss minder zou kunnen zijn en dat dit dus ook rechtstreeks invloed op mijn verkoop zou kunnen hebben. Aangezien ik meer middelen ter beschikking heb zou ik daarom dan ook kunnen beslissen om er meer geld tegenaan te gooien. Echter waar ligt de grens voor het risico?? Ik heb namelijk het gevoel dat het een alles of niks verhaal lijkt, waar je de keuze hebt in ofwel een beperkt verhaal met wat minder uitstraling en dito consequenties ofwel een alles verhaal waar je al je middelen op het risico ent. Is er iemand die hier iets zinnig over kan vertellen?? Thx
  8. Bij deze zal ik me dan maar outen als onderneemster dan...;-) Het originele startbericht en nog enkele andere berichten had ik geschreven onder mijn dummy-profiel dat ik reeds lang geleden aanmaakte....Nu dus een volledig duidelijk en nieuw aangemaakt...dit even terzijde... Alle reacties hier lezend kan ik begrijpen dat er nog veel vragen zijn. Daarom even deze toelichting: Het betreft hier dus een website voor een nieuw parfum merk. Maw kwalitatief moet het er heel goed uit komen te zien en geen geknutsel. Daarom dus dat ik me een beeld tracht te vormen in hoeverre de voorgenoemde prijsofferte marktconform is. Aan de reacties te lezen is er echter wel wat meer input nodig om hierop te kunnen antwoorden. Vraag die ik me dan stel is: wat voor input dan: Technisch?? grafisch?? Praktisch?? Dus als dat al eens verduidelijkt zou kunnen worden. De SEO toestanden lijken mij voor zover ik het goed begrijp niet echt zinnig om daarin vanaf dag 1 te investeren, of zie ik dat verkeerd?? Kortom ik ben me volop in het website gebeuren aan het verdiepen om hier een duidelijk zicht op te krijgen en alle info hieromtrent is dan ook meer dan welkom.... Ellen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.