Jump to content

Benchina

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Eglantierbaan 49, Capelle aan den IJssel, 2908LV, Netherlands
  • First name
    Ben
  • Last name
    Boterkooper
  • Company or organization name
    BensBanken
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Beste forumleden, Ik ben op zoek naar andere mede ondernemers in de meubelbranche/bankstellen branche die linkpartners wil worden. Google geeft hoge waardes aan gerelateerde websites die met elkaar linken. Heb je een seo vriendelijke website in de meubelbranche of liever nog een website gerelateerd aan bankstellen en hoekbanken ? Stuur me even een e-mail of pm! Linkruilen is een belangrijk iets. Sommige websites vragen hier geld voor maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik ben op zoek naar een mede ondernemer die ook de urgentie van linkbuilding inziet voor een hogere plaatsing in de zoekresultaten van google. Ik hoor het graag.
  2. Deze vraag komt veel voor bij meerdere bedrijven. Bijvoorbeeld een bedrijf dat machines verkoopt en daarbij als nazorg een servicedienst wilt opzetten of bijvoorbeeld een retailer die vanuit 2 locaties wilt verkopen. Dit 2e is naar mijn intrepretatie bij jou de opzet. Je zou 2 dingen kunnen doen. 1 - apart bedrijf van maken waarbij : De webshop in dropship vorm verkoopt. Hierbij dus artikelen verkoopt, bij verkoop de opdracht van verzenden aan de fysieke winkel doorgeeft. Hierbij zal de fysieke winkel de webshop het product als een verkoop factureren. Voor de webshop als inkoop dus. Zo behoud je het overzicht in je administratie en is de fiscus ook weer happy. Alleen zijn er wel wettelijke verplichtingen wat betreft aangiftes dan. Maarja dat heeft elke ondernemer. 2 - Op de kvk van de fysieke winkel opereren maar daarbij wel een aparte administratie bij houden. Op de zelfe manier als hierboven alleen zonder te factureren. Uiteindelijk de 2 aparte balansen bij elkaar voegen en aangeven. De fiscus maakt er niet echt een breekpunt van maar wil meestal met meerdere locaties meerdere aparte administraties zien.
  3. Naar mijn mening moet een logo interesse opwekken. Het moet vragen opwekken. Op het moment dat een logo eigenlijk het hele verhaal al verteld, is het boek dus uit en kan het gesloten worden. Vaak zijn de simpelste logo's het meest succesvol. Waarom ? Omdat het dus niet geheel verteld waar het bedrijf voor staat. Wel ongeveer wat voor richting natuurlijk. Dit met als uitkomst dat mensen bijvoorbeeld de gedachte opwekken : Maar wat houdt het nou precies in ? Tapijten, wat voor tapijten ? Tapijten, wat voor kleuren of stijl verkopen zij dan ? Enzovoort. Nu zie je al dat jou bedrijf alleen al door het logo contact maakt met een, dus nu, geïnteresseerde. Mvg :)
  4. Beste Henk, Allereerst bedankt voor je reactie. Ik denk dat je niet weet wat ik bedoel. Kleinere winkels die toch willen importeren om mee te kunnen, kunnen zich dan bij mij aanmelden en een stuk van de container importeren zegmaar. Mijn marge wordt daarbij behaald om op alle banken 30 % erop te gooien en daarbij de transportkosten wat hoger uit te laten vallen. Makkelijk verdienen als je alleen een doorgeefluik bent.
  5. Slechte introductie of presentatie van je product. Dus kijk eens naar de P van product in je marketingmix en loop daarna de andere instrumenten na. Groet, Highio Natuurlijk presenteer ik mijn banken zo niet aan mijn klanten. Het zou wat zijn zeg ! Het is alleen zodat jullie een idee hebben over wat voor bank het gaat.
  6. Dit valt natuurlijk onder marktplaats. Dit is gewoon een advertentie. Dit soort advertenties staan zeker al online !
  7. Marktplaats is inderdaad de website waar ik mijn verkopen behaal. Simpel echter is het op marktplaats tegenwoordig ook dringen geblazen. Marktplaats werkt wel alleen wordt je er snel afgedonderd als je met 1 model meerdere advertenties gaat plaatsen. Dat hebben ze op een gegeven moment door. Ook als je de teksten, titels en foto's anders maakt.
  8. - vanuit een container? 20ft ingekocht (21 stuks) - op de markt? B2C - vanaf een website? Een simpele amateuristische website - vanuit een winkel? Vanuit een winkel (Ik zit in mijn vader zijn zaak) Verkoop bevind zich echter wel op internet. - vanuit een bestelwagen? Bestelwagen is mogelijk (bezorgen overal in NL voor 50 euro) Bezorg je thuis en til je naar de tweede verdieping? ( 50 euro bezorgkosten tot de begane grond, tenzij er een lift is waarin de bank past) Misschien ben je gewoon veels te goedkoop. ( Waar nog markt zit binnen de meubelbranche is bij de lagere prijs ) Vraag is zeker voor goedkope goede banken echter is de marketing een probleem omdat de meeste atributen al bezet zijn. Monopolie is er bijna voor seats & sofa's, zitaxi enzvoort. De wat grotere dus. Wat is de gangbare prijs? De gangbareprijs voor deze banken liggen rond de 450 euro gemiddeld. Dit wel met een levertijd van 12 weken wat dus bij mij niet het geval is.
  9. Ik heb totaal ongeveer 6 maanden er over gedaan om een geschikte fabriek te vinden. Ik heb veel e-mails, werkwijzes, materiaal enzovoort vergeleken in die tijd om voor mijzelf de meest betrouwbare fabriek er tussen uit te vissen. Deze strategie heeft gewerkt. Dus blind een container kopen is het niet. Echter is het altijd bij de eerste keer afnemen bij een fabriek altijd de vraag wat voor kwaliteit je binnen haalt. Tenzij je natuurlijk een bezoek brengt aan de fabriek, maar dit kan natuurlijk niet als je ervan uitgaat dat je alleen budget hebt voor de inkoop van je eerste container. Het ligt zeker genuanceerder. Bassale vragen over marketing heb ik zeker niet. Een maketingplan schrijven is simpel. Het goed gebruiken van verschillende marketing atributen is natuurlijk het gene wat er moet gebeuren. Ik heb echter niet de financiele middellen om bijvoorbeeld marketing campagnes op internet te starten, een goede website te laten bouwen enzovoort. Je kunt het zien als : roeien met de riemen die je hebt. Daarom zijn het meer marketing vragen in de richting van : Wat voor marketing ideen zouden er bij jullie opkomen op het moment dat er geen financiele bedragen beschikbaar zijn om in wat dan ook te investeren ? Oftewel welke marketing zonder er ook maar een cent aan uit te geven ?
  10. Beste Higherlevelnaren! Doordat de verkoop in de detailhandel van mijn hoekbanken minder hardt gaat dan verwacht ben ik mij ook eens gaan richten op anderen verkoop manieren en vooral voor de toekomst. Doordat ik een goede fabriek heb gevonden die zeer goede kwaliteit levert voor een goede prijskwaliteit verhoudingsprijs ben ik op het idee gekomen een inkoopcollectief te starten. Binnen de meubelbranche is de groothandel aan het verzadigen en begint te verdwijnen. Dit terwijl er ongelofelijk veel wat kleinere meubelzaken in Nederland zijn die inkopen bij de groothandel. Deze missen omzet en feedback voor hun producten doordat de marge op hun meubels slinkt en concurrenten goedkoper worden. Het idee is een inkoopcollectief te starten waarbij kleinere ondernemingen een deel van een container kunnen inkopen met aanbiedingsbanken. Dit idee is gericht op kleinere ondernemeingen die geen kans of vermogen zien om zelf te importeren. Doordat ze dan zelf voor een toch voordelige prijs (voor hun) banken kunnen inkopen zouden zij met acties en/of aanbiedingen kunnen komen. Waarmee ze toch een betere concurrentiepositie krijgen en mee met de tijd kunnen. Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken. Ik hoor het graag!
  11. Beste Higherlevelnaren! Sinds een aantal maanden ben ik begonnen naast mijn werk met een eigen bedrijf binnen de meubelbranche. Het betreffen stoffen hoekbanken. Hierbij ben ik gestart met een test container (20ft). Het wordt onderhand tijd om een 40Highquber te gaan bestellen echter zet ik wel eens vraagtekens bij mijn werkwijze bij de verkoop en marketing. Plan de campagne was: - Verkoop binnen een maand (21 stuks) Niet gelukt, dus er moet wel iets anders gewerkt worden wil ik de 40 HQ sneller de deur uit hebben. Het betreffen wel allemaal 1 model. Wel het meest populaire model. Hoekbanken: - 3 persoons + chaise lounge - 220 x 150 x 90 - grijs antractiet De hoekbanken zijn echt van zeer goede kwaliteit tot mijn verbazing. Dit omdat het natuurlijk altijd nog de vraag is of je wel ''te verkopen'' handel naar je toe gezonden krijgt in de container. Bij mij was het positieve het geval en ik bleek echt van zeer goede kwaliteit hoekbanken binnen te hebben gehad. Van de stof tot aan het casco, hoger dan dat ik eigenlijk durfde te verwachten. De hoekbank wordt aangeboden voor een prijs van 375 euro. Doordat ik met zo min mogelijk kosten mijn marketing campagnes voer is deze dus beperkt. Ik heb echter nog een aantal ideeen om de huiskamers van mijn doelgroep binnen te sluipen. Hierover zou ik graag wat feedback en gedachtes van anderen ontvangen. - Huis aan huis flyers folders ? - Social media uitbreiden ? - Samenwerking met studenten websites, woonruimte verhuurders enzovoort waarbij de samenwerking bestaat uit een provisie regeling ? Zo zijn er nog wel meer ideen echter deze zijn even relevant en zullen waarschijnlijk dan ook op korte termijn opgestart worden. Hebben jullie nog suggesties ? Dan hoor ik het graag ! Ben benieuwd naar jullie feedback.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept