Jump to content

NoneNone

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Zoals bij zo vele fora, men wijkt van het onderwerp af. Ik dacht, en had gehoopt hier enige professionals te vinden welke weten hoe ondernemen werkt. Jammer. Dank jullie voor je tijd.
  2. De persoon komt gewoon voor de uren op kantoor zitten. Aanwezig is uren tellen, niet aanwezig niet. Zo moeilijk is dat ook niet. Overigens kan ik zien hoelang iemand onder zijn account bezig is mocht het echt noodzakelijk zijn, maar daar gaan we maar even niet van uit.
  3. Dat zeg jij, ik weet veel mensen die hier anders over denken. Beiden zullen 50% werk verrichten, de "werknemer" meer als ik krap kom te zitten in uren. Ik snap niet dat iedereen hier direct zoveel risico wil lopen met dienstverband... ben je lekker mee als de persoon in een dergelijke opstart ziek wordt. Ik neem toch een VAR verklaring in mijn administratie op ? Ik hoor veel geroep maar geen daadwerkelijke concrete ondernemers instellingen.
  4. Je weet wat er op Payroll verdient wordt per uur momenteel, dus aan de Payroller zijn zijde ? Dit slaat dus direct op mijn bovenste reactie.
  5. Zoals ik aangeef, die ken ik. De persoon in kwestie doet momenteel hier en daar wat zwarte uurtjes voor een 22 euro per uur. Uiteraard gaan we opschalen, dit alleen in een later stadium wanneer zaken body beginnen te krijgen en er aan een vast contract wil denken. Uiteraard in het laatste geval als er een goede basis is opgebouwd. Wat ik op zich wel grappig vindt is dat de "ondernemer" hier aan de kant van de andere kant van de tafel gaat zitten, eigenlijk per definitie. Dit geeft mij sterk het gevoel dat dergelijke mensen niet een boekhouder raadplegen om een salaris berekening te laten maken en die hier tegen af te wegen. Overigens is het zo dat met de afdrachten in een BV heel andersom gegaan wordt dan vanuit een eenmanszaak. Dat zie ik hier niet terug komen in de antwoorden. Een IT-er, een goede, en ja ik ben hier zeer bekend mee, vraagt met geluk 65 euro all in, gedetacheerd of niet. We gouden tijden zijn over dus een ZZP-er op zich zit al veel lager in tarief, dit is geen ZZP'er wat dat aangaat.
  6. Ho ho! Het verhaal gaat zijn eigen leven leiden. We hebben het hier over iemand die alleen de producten plaatst, orders afhandelt en de service verleent. Eventueel zoekt naar nieuwe leveranciers als er niets anders te doen is. Technisch los ik het op.
  7. Hij heeft deze B.V. en zal mij hieruit factureren. Die B.V. kan hij overal voor gebruiken als hij wil, dat is niet mijn zaak. Het gaat om een uurtarief, niet of iemand een B.V. draaiende dient te houden. Dat zou je dan namelijk bij iedere factuur af kunnen vragen, de ins en outs aan de achterkant weet je toch nooit.
  8. Hij wil dit doen omdat hij geen andere opties heeft. Je zal maar niet liquide genoeg zijn. Dat is overigens de discussie niet. Stel hij werkt zwart voor 22 euro op klusbasis hier en daar of kan van dit project wat van proberen te maken. Het mes snijdt dan per definitie aan één kant en kan voor hem straks twee kanten hebben, vast werk en voorbereiding ook betaald gehad. Dat gaat geen enkele ondernemer lukken, geld verdienen terwijl je aan het ontwikkelen bent, of je hebt een investeerder zoals ik dus dan ben.
  9. Dat kun je zo zien, echter ik neem het financiële risico, dus iemand dit er een boterham mee kan verdienen en daar enigszins baat bij heeft wordt in principe een kans geboden zonder enig risico. Daar mag wat tegenover staan vind je niet ? De persoon in kwestie heeft en B.V.. vraag me niet waarom. Hier gaat hij vanuit factureren en hebben we qua risico's al afgedekt mocht deze omvallen. Want ja, ook al factureert hij alleen... je kan als opdrachtgever zeker risico lopen als er schuldeisers zijn. Dank je, het concept is goed, dus leuk om te proberen!
  10. Klopt, ik zou dat even kunnen berekenen en daar het deel van afdracht, ect mee berekenen. Toch vind ik dit lastig te bepalen omdat je tevens met andere factoren te maken hebt. Een dergelijke opdracht gaat nooit 100% rendabel zijn, je zou het kunnen zien als iemand die in dienstverband is en ook nooit 100% rendabel kan zijn. Daar moet dus de guldeneuromiddenweg gekozen worden. Ik denk daarom aan 20 euro excl. BTW, dit lijkt me billijk.
  11. De kandidaat hoeft niet direct zwaar te zijn, we doen dit deels samen, echter heb ik niet alle tijd maar is het wel mijn concept. Beloning per uur is puur om geen onderling conflict te krijgen wanneer het "niet lukt", en het scheelt mij een hoop gedoe met afdrachten voor deze "simpele" opzet.
  12. Momenteel sta ik op het punt om iemand in te huren in Overeenkomst van Opdracht. Hij zal het beheer van een webshop op zich nemen. Juridisch heb ik het verhaal al op laten stellen, dit ziet er zeer prima uit en komt bij een gedegen bedrijfsjurist vandaan. Nu vraag ik mij af wat voor uurtarief ik zal voorstellen, het gaat om het volgende: Opdrachtnemer: - B.V. - Mannelijk persoon - +/- 55 jaar - Ervaring in de retail en overige bedrijfsvormen. Taken: - Indeling van de winkel - Nieuwe producten zoeken/toevoegen - Order afhandeling - Service afhandeling Je kan in dergelijke geval uiteraard geen ZZP-tarieven gaan hanteren. Heeft iemand een indicatie wat billijk is ? [titel verduidelijkt - mod]
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept