Jump to content

Joosttwe

Junior
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    partner-site

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Het gaat vooral om de diensten;opstellen en presenteren van management- en stuurinformatie (business intelligence en datawarehousing).
  2. Beste HL'ers Een aantal maanden geleden zijn 2 werknemers bij een onderdeel van mijn bedrijf (stuurinformatie) gestopt( in goed overleg en als goede vrienden) en een eigen bedrijfje begonnen. Nu hebben we onlangs met elkaar afgesproken dat we willen gaan samenwerken. Ik huur hun bedrijfje (rechtsvorm: V.O.F) namens mijn bedrijf in. Nu moeten hier natuurlijk wel afspraken over worden gemaakt en mijn vraag is wat is belangrijk om op papier te zetten? - hun mogen mijn klanten niet gaan benaderen voor hun eigen bedrijf - verdienmodel - aansprakelijkheid enz. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat wanneer het ooit verkeerd gaat(waar we uiteraard niet vanuit gaan) belangijke zaken op papier staan. Bij voorbaat dank. Joosttwe
  3. Ik heb een software consultancy bureau. Wij zijn gespecialiseerd in he tadviseren,implementeren en optimaliseren software. Het andere bedrijf doet aan automatisering, cloud service, kantoorartikelen en voice IP!
  4. Hallo forumleden, Een vraag; Mijn werkmaatschappij (in 2007 opgericht) heet X en nu kom ik er achter dat in dezelfde plaats sindskort ook een bedrijf is opgericht onder dezelfde naam X Echter voer ik mijn werkmaatschappij de handelsnaam Y. In de toekomst wil ik nog wel wat doen met mijn werkmaatschappij onder dezelfde naam x Wat kan ik hiertegen doen? Met vriendelijke groet, Joosttwe
  5. Beste HL'ers Ons bedrijf maakt software op maat. Nou kreeg ik een vraag van een klant om een applicatie te maken in de software. Deze applicatie konden we zelf niet maken en hebben dit dan ook uitbesteed aan een nederlands bedrijf (wat software ontwikkeld) dat zijn productiekantoor in de Balkan(wil ik verder niks mee zeggen, vertel het alleen maar voor de volledige informatie) heeft. Nu is de gemaakte applicatie niet goed en te laat geleverd waardoor ik problemen heb gekregen met onze klant. Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen? of welke stappen kan ik ondernemen tegen dit bedrijf. Ik moest mijn klant tegemoet komen met een financiele vergoeding. Met vriendelijke groet,
  6. Nee die 20 euro die wil ik wel betalen. Die mogen ze van mij hebben het gaat mij er alleen om of dit mag. Als ze ergens druk mee zijn geweest en ik gebruik ze wil ik er ook wel voor betalen. Andersom zou ik dit toch ook willen!
  7. Als je zelf nog niet de kennis hebt en andere wel kun je het altijd vragen. En des te meer informatie des te beter. Joosttwe
  8. Dan registreer ik mij wel en dan haal ik ze van internet. In principe hetzelfde verhaal denk ik toch? Met vriendelijke groet, Joosttwe
  9. Beste Rakesh Zitten er ook nog kosten aan deze registratie verbonden. Kan dit namelijk niet vinden op hun site. Met vriendelijke groet, Joosttwe
  10. Beste HL ers Ik wil graag de algemene voorwaarden van de ict office gebruiken. Nou ben ik geen lid hiervan en ben ook niet van plan dit te worden. Kan ik deze algemene voorwaarden gewoon voeren zonder hiervoor te betalen? Ik kan ze gewoon kopieren van internet. Joosttwe
  11. Beste Ido, Harstikke bedankt hiervoor. Met vriendelijke groet, Joost
  12. Maar een eigenaar kan toch geen arbeidsovereenkomst sluiten met een onderneming. Er is toch namelijk geen gezagsverhouding?(wat een vereiste is voor een arbeidsovereenkomst).
  13. Hallo HL'ers Zal eerst de constructie uitleggen: Ik heb een BV X en BV X heeft 25% aandelen in een BV A. BV A is de werkmaatschappij. Nou stuurt BV X elke maand een factuur (managmentfee) naar BV A. BV X keert mij elke maand loon uit. Deze constructie geldt ook voor de 3 andere eigenaren. Ieder heeft 25% aandeel in de werkmaatschappij. Wel werkt ik gewoon in het bedrijf samen met de andere 3 eigenaren. Het bedrijf bestaat uit 48 medewerkers op de loonlijst. Nou is mijn vraag; Val ik en de andere eigenaren onder medewerkers? Bij 50 medewekers is het volgens de wet verplicht om een OR instellen. Wanneer wij niet onder medewerkers vallen blijven het er 48 en dan zijn we dit nog niet verplicht. Met vriendelijke groet, Joosttwe [titel aangepast - mod]
  14. We hebben een contract opgesteld met verschillende afspraken zoals; prijs, betaling, aansprakelijkheid, verplichtingen. Dit hebben we schriftelijk vastgelegd.
  15. Beste HL'ers Met mijn bedrijf ontwikkelen we software producten. Nou wil ik deze software producten via partners verkopen. Hiervoor wil dus een overeenkomst voor sluiten met mijn partners. In deze gevallen verkrijgen de uiteindelijke afnemers van de software met de koop van de software: - De feitelijke beschikking over digitale bestanden: van de partner; - de eigendom van de fysieke drager: van de partner; - het gebruiksrecht: van ons(productent) - het recht op onderhoud en updates: rechtstreeks van ons. Nou weet ik niet hoe ik de overeenkomst met de partner moet kwalificeren. Moet de partner worden gekwalificeerd als wederverkoper of als agent want dan moet ik de wettelijke regels van een agentuurovereenkomst aanhouden. Graag zie ik jullie reactie tegemoet. Met vriendelijke groet, Joosttwe [titel aangepast - mod]
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept