Jordyopthof

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Jordyopthof's trofeeën

  1. Edwin, je hebt denk ik wel gelijk hoor, natuurlijk pakken zij die af. Kijk, op dit moment komen er veel klanten waaraan wij horen dat zij al 2 andere bloemisten hebben bezocht. Bij ons gaan ze de deur uit nadat ze besteld hebben. Wij stellen ons wellicht op dit gebied nog te bescheiden op? Wat wij nooit zullen doen is andere bloemisten in een negatief daglicht brengen, wat andersom wel al is gedaan, maar goed. Dat houden wij op afgunst. ;) Het blijft toch weer een paar zakken met boterhammen als een tevreden betalende klant de deur uit loopt.
  2. Wij hebben geinformeerd naar RTL Lifestyle experience. Dit is een wekelijks televisie programma op RTL. De productiemaatschappij zit bij ons om de hoek, dus een belletje en uitnodiging was zo geregeld. Let wel, het is niet zo dat je belt en zij direct draaien. Je moet door een selectie en je moet hen en de kijkers iets te bieden hebben. Wat heb jij dat je onderscheid van anderen. Je betaald voor de productiekosten een bepaald bedrag, en dit moet je in jouw markt afzetten tegen de verwachte extra omzet die eruit kan voortvloeien. Dit alles valt of staat met het soort product dat je aanbied. Betaal je 1500 euro aan kosten om 2 minuten op televisie te komen in het programma en mag je jouw winkel/product aanbieden dan verdien je dit wellicht snel weer terug. Wij verkopen bruidswerk en wij moeten dus veel verkopen om de kosten van de productie er uit te halen. Maar goed, wat kost een artikel in de krant tegenwoordig,....gemakkelijk 200 a 300 euro als je wilt dat het opvalt. Wij zijn door de selectie gekomen zouden september op tv kunnen komen. Helaas voor ons nu even te duur, maar staat op de lijst voor 2013. Wij sturen de krant vaak gewoon een email bij leuke zaken. Zo hadden wij een bijzondere etalage met de pasen en werd voorpagina nieuws van het AD Rotterdams dagblad. Dit was dus gewoon gratis door ze te mailen! Ook wanneer de prijswinnaars van de postcodeloterij die in ons werkgebied wonen de gratis roosjes mogen ophalen bij ons wordt de krant gemaild. Ook nu kwamen zij weer langs voor een artikel en grote foto voor in de krant. Ook hebben wij daarna de overgebleven 500 bossen weggegeven aan een verzorgingstehuis. Ook dit kon weer rekenen op een zeer positief artikel in de krant. Dat is dus 2 artikelen in 2 kranten die na elkaar uitkomen voor noppes. Veel bedrijven zetten ook een zelf gemonteerde HD film op youtube. Dit gaan wij ook doen, de productie is nu in gang. Is het niet voor de zoekresultaten, dan wel voor het overtuigen van de klant. Gratis in een magazine is ook wel mogelijk hoor. Schrijf een artikel. Vaak is het wel zo dat als jij een artikel aanbrengt voor het blad zij in ruil een betaalde advertentie willen. Ok, dat is dan bijv 150 euro. Maar het artikel van 1 of 2 pagina's met foto levert in jouw segment wellicht wel 2000 euro op? Tevens plaats je dit op de website wat ook weer overtuigingskracht geeft naar potentiële nog oriënterende klanten. Bij de opening van onze winkel is ook de krant gebeld. Er stonden er 4 van verschillende kranten, dat is nog eens gratis goede reclame. De beste tip is volgens mij nog steeds dat een brutaal mens de halve wereld heeft! Mail ze gewoon, met name de lokale huis aan huis krant is handig. Vertel ze wat jouw nieuwswaarde is! Wij zijn er geen expert in, maar hebben tot nu toe wel heel erg veel gratis reclame genoten.
  3. Om toch in te gaan om Edwin mbt zijn feedback op de plaatsen Capelle / Rotterdam. Ik heb dit nu na even nadenken aangepast naar Regio Rotterdam. Dit dekt ons klanten gebied zeer goed. Natuurlijk komen er ook klanten uit Noord Holland en zelfs Brabant, maar goed. Wij vinden dit wel kunnen zonder af te doen aan andere bloemisten. En of de klant nu woont in Berkel of Spijkenisse, dit is nog steeds regio Rotterdam. In de regio Rotterdam is er eigenlijk maar een concurrent en dat is bloemwerk.com Volgens mij richt deze zich meer op het hogere segment, maar helemaal zeker weten doe ik dat ook niet. De foto's stralen dit wel uit, de website is wat saai. Verder heldere uitleg mbt hoe een klant kijkt. Heb die header niet zelf gemaakt zoals je in deze topic kunt lezen, dus daarin ben ik niet kundig genoeg dit te wijzigen denk ik. Iemand op het forum heeft deze in elkaar gezet. Een specialist voor bruidswerk kun je dan eigenlijk nooit zijn volgens jou, tenzij je alleen klanten voor bruidswerk ontvangt. Ik kan je vertellen dat als wij ons puur en alleen op bruidswerk zouden concentreren de stroom voor het pand binnen enkele weken niet meer betaald kan worden. ;D Het alleen richten op dit werk is niet mogelijk. Mensen trouwen niet meer zo veel en zo duur als vroeger namelijk. Dit is voor ons echt leuk werk om te doen, het levert klanten op en wij kunnen ons specialisme uitdragen die wij opdoen tijdens cursussen en workshops door topbloemisten in het land. Kortom, je moet jezelf toch een naam geven wil je de klant overhalen. Show it is! Zoals jij zegt dat zij de vijand zijn....ja zo is dat wellicht wel, maar ja. Je komt elkaar ook iedere dag tegen op de veilig he...
  4. Edwin, het is voor ons belangrijk dat de klanten direct zien in welke omgeving wij gevestigd zijn. Bij heel veel bedrijven zie je dit niet in 1e oogopslag en wij vinden dit wel belangrijk. Sterker nog, de klanten ook. De geven ons als feedback dat zij daarom juist verder zijn gaan kijken op de website. En klanten uit andere plaatsen komen ook wel langs hoor. Ik snap je wel, maar voor nu laat ik het even zo. De wisseling van posities in de header lijkt mij ook niet nodig. Wetenschappelijk onderzoek laat immers ook uitwijzen dat de mens genegen is meer rechts te kijken/lezen dan links. Of doe jij dit niet bij de krant en is een advertentie op de RE pagina daarom niet ook net wat duurder. Ik zal wel even kijken of ik hem wat minder hoog kan maken. Dan is er idd meer ruimte voor belangrijker zaken. Goede tip Mbt de tekst die geen WOW effect heeft zeg ik ok, maar het is dekkend voor de regio. Wat is volgens jou wel een leuke tekst? Ik kan het dekkend maken door het de regio Zuid Holland te noemen, maar daarmee doe ik wellicht andere bloemisten tekort. Het woordje specialist kan ik vervangen, maar zie nog niet snel in tegen welke leuke slogan, kreet. Ik zou de tekst die daaronder staat kunnen plaatsen ''De allerlaagste prijs voor jullie bruidswerk krijg je bij ons'' Maar goed, ik wil nog steeds graag deze twee plaatsen benoemen voor de herkenbaarheid. Jij geeft aan dat onze communicatie kennelijk gewoon niet waar is. Die stelling wil ik graag weerleggen. Een specialist ben je niet door een website te maken, maar een specialist te zijn in wat je doet. In de service, de wijze van afleveren, het bloemwerk en de kwaliteit en specialisme wat je aan de klant aan bied. En in dit segment zijn er slechts een zeer beperkt aantal bloemisten in Nederland. Iedereen kan een bruidsboeket maken, maar je hebt bruidsboeketten en bruidsboeketten. De meeste specialisten richten zich op het hogere segment, wat ook zichtbaar is aan de zeer hoge prijzen. Wij richten ons op beide segmenten en hebben liever meer klanten. Deze zijn een goede reclame van mond op mond en wij denken dat dit ons op de lange termijn en zoals nu blijkt korte termijn meer zal opleveren. Tevens stijgt de winkelverkoop doordat zij ook direct nieuw klant voor onze winkel blijven. John, Je hebt helemaal gelijk. Ik heb dit nu voor de header aangepast. De rest komt, maar daar zullen de klanten niet zo nauw naar kijken. Wist niet dat een website zo erg belangrijk kon zijn zeg. De bruidsparen lopen echt de deur plat door de website. En John, ik ben al bezig geweest met wat teksten te verwijderen. De rest van de info geven wij wel in de winkel, er moet namelijk nog wel wat te vertellen zijn.
  5. Ioptimize; Ik snap nu jouw uitleg. De info mbt de fysieke winkel en route zal ik ook op de lijst van to do zetten. Jouw visie over het maken van een afspraak snap ik, dit gevoel had ik ook tijdens de opbouw van de site. Maar uit mijn onderzoek onder zeker 100 toekomstige bruidsparen en getrouwde stellen is gebleken dat zij zich liever niet willen verbinden aan een afspraak, maar liever gewoon bij de bloemist langs kunnen komen. Bevalt de winkel, het personeel en de informatie dan bestellen zij direct of komen een 2e maal terug. Deze keer veelal met afspraak. Dit is dus puur de ervaring die wij zelf hebben, maar ook uit ons onderzoek is gekomen. Ruim 70% gaf aan geen afspraak te willen maken, maar eest eens vrijblijvend langs te komen. Highio Communicatie naar deze doelgroep is iets waar ik ook aan heb gedacht. Op dit moment weet ik niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Belangrijkste is in ieder geval dat de website werkt en dat het aantal orders vertienvoudigd is. Nu de website nog beter maken en eventueel een samenwerking vinden met collega's in de trouw sector zoals jij stelt.
  6. ??? Haha, nou weer wat geleerd. Dat heeft dus ook 0,0 zin. Goed punt om aan te halen.
  7. Thnx voor de link over de verplichte gegevens op de site. Mbt het kopieren. Een meer ervaren gebruiker zal dit inderdaad kunnen. Maar wellicht vergeet jij dat de meeste deze kennis niet in pacht hebben en de bestanden voor het grootste deel van de gebruikers gewoon op dit moment niet te kopieren zijn. Of een klant dit irritant vind, vind ik niet zo belangrijk. Ik weet namelijk dat een klant de afbeelding niet zo nodig hoeft op te slaan, een ander niet klant wellicht wel.
  8. Krietiek is nooit leuk, maar soms wel nodig. Zeker aangezien dit mijn 1e website is, zal niet alles gaan volgens de regels. Dat is dus ook het mooie aan jullie input op mijn verzoek, ik kan en ga er iets mee doen om het beter te maken. De indeling van het menu vind ik ook voor verbetering vatbaar en ga ik aanpassen. Maar door ze wel te benoemen in het menu zien bezoekers wel in een paar seconden wat wij aanbieden, anders moeten ze toch weer een submenu in. Houd dit dan niet tegen? Ook voor google zal het mogelijk minder gemakkelijk vindbaar zijn, of vergis ik mij dan. De witte pagina zal ik bewerken of kijken of deze helemaal niet aanklikbaar is. De rechter muis is idd geblokkeerd voor copieren. Dit is tijdelijk, totdat ik alle relevante afbeeldingen heb voorzien van een watermerk/ logo De info mbt BTW nr en KVK is mij bekend. Maar dacht dat dit alleen nodig is bij een webshop? En die hebben wij niet. Op de website van de winkel staan de gegevens wel als het goed is. Maar ik kan ze er natuurlijk wel bij zetten, dus bedankt voor de tip De teksten zullen meer beknopt worden. Zit idd een waarheid in dat het lezen niet geheel zal gebeuren. Afspraak in nieuw venster ga ik aanpassen, dat is idd irritant zo'n balk voor met icootjes De prijzen zijn in een PDF gedaan, omdat de editor van de website met de opmaak aan het stunten was. Op verschillende beeldschermen stond het helemaal scheef of niet onder elkaar e.d. Dus vandaar in een PDF. Ik zal wel de prijzen ook daar waar mogelijk en relavant is bij de verschillende pagina's zetten. Bijvoorbeeld bij de bruidsboeketten. De feedback t.a.v. de afspraak snap ik niet. Geef je nu aan dat klanten juist een afspraak moeten maken, of begijp ik je uitleg dan niet dat de dames er een klant van moeten maken. Uit ons onderzoek is gebleken dat potentiele klanten helemaal niet graag een afspraak willen, maar gewoon vrijblijvend willen langskomen. Een afpraak willen ze alleen als ze bij een 2e bezoek definitief willen bestellen en zij dus graag zien dat er tijd voor hen is vrijgemaakt.
  9. Dat de website niet werkt in Explorer was mij helemaal niet bekend? Ook nog nooit van iemand gehoord overigens. Werk zelf met Chrome. Mogelijk dat er iets in de home pagina niet lekker loopt. Hij doet het nu wel als het goed is. Heb de home aangepast, zwaaiend bruidspaar ontslagen en de flash afbeelding ook. Heb nu zelf in Explorer geen problemen meer met de menu's Super tip voor de header. Die heb ik direct gepikt! ;D Voor u wellicht een makkie om dat zo even in elkaar te zetten, voor mij wat minder, maar met vallen en opstaan ben ik blij met het resultaat.. Ik heb nooit eerder een website gebouwd, dus dat er verbeteringen zijn lijkt mij vanzelfsprekend en daarom wendt ik mij ook tot jullie en jullie commentaren. Wel moet worden gezegd dat de website zo gemaakt moest worden dat hij niet duur overkomt. Explorer: De feedback mbt de vage afbeelding heb ik nagelopen. Het is idd correct dan de afbeeldingen vaag of slecht leesbaar zijn bij weergave door Explorer. Met Google Chrome is hij op mijn beeldscherm echt scherp en leesbaar! Was voor mij destijds al een reden om Explorer weg te doen. Fouten in de taal zal ik door iemand laten nalopen. Het U en jij, klopt. Gezien en ga ik ook aanpassen. Fouten, daar lees ik zelf overheen en ik had ook nooit een 10 op school voor dit vak. Dit gaat ik laten nalopen door een taalknobbel. Om in te gaan op de layout. Hoe zou ik deze dan wel zo kunnen maken dat deze bevalt, mooi is en duidelijk. Eventueel met een voorbeeld zodat ik daaraan kan gaan werken. Ik ga er even van uit dat dit dan ook met name in de submenu's is waar de verschillende mogelijkheden worden weergegeven. Is het toch beter om dit netjes onder elkaar te zetten? Alvast heel erg bedankt, Jordy
  10. Omschrijving van je concept: Onlangs hebben wij voor onze bloemenwinkel een extra website gemaakt. Deze website richt zich specifiek op een apart onderdeel van ons werk, namelijk het bruidsbloemwerk. De website naam is www.bruidswerkspecialist.nl Om ons te onderscheiden van andere bloemisten, meer informatie te bieden en professioneel over te komen is de website gebouwd. Inmiddels is de site nu 3 maanden online en hebben wij een stijging in het aantal orders gerealiseerd van circa 1000%. Een vertienvoudiging om het simpel te stellen. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: De site is gebouwd nadat wij een internet marketingonderzoek hebben gepleegd onder aanstaande trouwparen. Wij vroegen hen wat ze van een bloemist verwachten, hoe ze willen bestellen, welke info ze zoeken e.d.. Op basis daarvan is de site inhoudelijk vorm gegeven. De site is persoonlijk en naar ons gevoel vrij overzichtelijk. Op het gebied van bruidsbloemwerk is er veel mogelijk. Wij hopen de klant genoeg informatie te geven dat het vertrouwen groeit tijdens het bezoek aan onze site. Uit het onderzoek is namelijk gebleken dat de prijs en het vertrouwen in de bloemist de grootste factoren zijn die de klant doet besluiten om een bezoek aan de winkel af te leggen. Om dit vertrouwen vanaf de 1e oogopslag op de website te geven hebben wij foto's van zowel een skyline van R'dam en het Capelse gemeentehuis. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Met ons concept willen wij de grootste leverancier voor bruidsboeketten worden in de regio Zuid Holland. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Er zijn nagenoeg geen websites in Nederland die zich puur en alleen richten op deze tak van de bloembinderij. In veel voorkomende gevallen staat de informatie zeer beknopt in 1 pagina verwerkt op de website van de bloemist zelf. Wij willen vertrouwen en professionaliteit uitstralen zonder daarbij duur over te komen. Wij geven inzicht in onze prijzen wat slechts een beperkt aantal bloemisten doen. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Graag zou ik feedback ontvangen over mijn website. Eventuele fouten in de tekst en eventuele aanpassingen. Wat mis jij op de website en wat is handig om toe te voegen. De website is gebouwd met een uitstraling dat wij voor iedereen toegankelijk / betaalbaar zijn. Geen luxe website met zwarte achtergronden e.d. Maar klopt mijn gevoel in deze met dat van jullie als je de website bekijkt. Heb al e.e.a. gelezen over het afronden van hoekige afbeeldingen op de home pagina. Dit zal ik binnenkort vast aanpassen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.