Wouter74

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

Wouter74's trofeeën

  1. @Highio Op welke partijen doel je?? Bedoel je partijen mbt tot het in de markt zetten van het produkt of bedoel je evenzeer de andere stakeholders als leveranciers, productontwikkelaars, financiers etc. Het marktonderzoek is afgelopen zowel op technisch/productie, IP, als commercieel/financieel en marketing. Alle kritische punten uitgeklaard en de meeste andere verder uitwerking (lees niet kritische) is goed op weg of bijna reeds uitgeklaard en geprototyped . Daarna volgt de eigenlijk productie tesamen met de ontwikkeling van enkele marketingtools zoals promomateriaal/website/displays etc Voor dit alles reken ik alles bij elkaar ruim nog wel 1,5 jaar. Daarom net omdat de meeste issues uitgeklaard zijn, wil ik me concentreren op de volgende issue: de introductie. Vandaar dus het idee om daar nu reeds langzaam geraffineerd mee te beginnen... zoals beschreven voorheen. Marktonderzoek naar gebruikers toe is echter in principe niet meer aan de orde. Is reeds gebeurd en heeft me nodige duidelijkheid verschaft. Hoe ik jouw vragen nu moet zien in verhouding tot mijn initiele vraag is me voorlopig een beetje onduidelijk toch. Dan ook benieuwd naar jouw feedback. W
  2. Bij deze mijn excuses voor mijn ietwat geprikkelde posting gisteren, al blijf ik wel bij mijn kritisch standpunt over de kwaliteit van sommige postings/antwoorden op mijn initiele vraag. Echter was dit niet de manier om dit te verwoorden, dat geef ik grif toe. Bovendien kan ik niet ontkennen dat er ondertussen wel beterschap lijkt te zijn... Mijn repliek op jullie bemerkingen: Klinkt vooral heel rauw. Kan je mij onderbouwen waarom absoluut niemand het wat zou kunnen schelen? Is succesvol ondernemen nu net niet de kunst om het voor mensen het wel wat te kunnen laten schelen?? Een goed logo bv maakt emoties los, waardoor het mi voor sommige mensen het echt wel kan schelen. Ok, toegegeven het aantal zou klein kunnen zijn, maar is dat dan een reden om het niet te doen dan? Maw ook al duurt het toch nog geruime tijd alvorens mijn producten klaar zijn, toch denk ik dat ik via het gericht naar buitenbrengen van weliswaar beperkte info zoals een logo etc ik kans maak om geinteresseerden aan te trekken en stelselmatig hun aandacht en nieuwsgierigheid te prikkelen. Op 1: Ik vergelijk me in het geheel niet met Apple. Ik haal dit aan om aan te duiden dat 'anticipation marketing' wel degelijk een geloofwaardige manier is om de markt op te gaan Op 2: Ik generaliseer helemaal niks. Op beiden: Wat doen ze terzake op mijn probleemstelling?? I love it: tegengas krijgen. Zolang het maar relevant onderbouwd is. En als de meeste mensen zeggen dat het niet kan heb ik de neiging om net andersom te gaan denken : Think different! Waar heb ik dat nog gehoord. ::) Hoe kun je je anders onderscheiden?!? Akkoord, ik kan het product op zich niet aankondigen, maar waarom zou ik niet kunnen aankondigen/kenbaar maken dat er 'iets' op til is?? Wat?? Dat komt men maar te weten op de productlaunch! Je tweede bedenking had ik zelf ook reeds gemaakt en geconcludeerd dat dit enerzijds mi substantieel niks zou afdoen aan het product op zich of de perceptie ervan zolang de ontwikkelingstijd er maar mee in verhouding staat. Anderzijds door niet aan te kondigen om welk product het gaat in de pre-launch, kunnen derden mi onmogelijk inschatten of je snel, langzaam of ontzettend langzaam gaat. Hierbijaansluitend stel ik me bovendien de vraag of mensen uberhaupt notie hebben van ontwikkelingsfase-lengtes van producten. Uit ervaring meen ik te mogen zeggen van niet. Neen, enkel over de creatie van een spanningsboog naar consumenten toe. Voor pers is het idd veel te vroeg. Daar valt op dit moment geen spanningsboog naar te creeren temeer wegens nog te weinig relevante info en de tijd dat het nog gaat duren idd. Waarom zouden evt problemen bekend kunnen worden. Ik ga ze alvast niet communiceren. Wie dan wel?? Na de initiele 'outing' is het niet de bedoeling om niks meer te doen. Echter zoals gezegd door creatief (Social) Media gebruik het vuurtje trachten enerzijds regelmatig opnieuw onder de aandacht te brengen en anderzijds stelselmatig in grootte op te schalen tot een maximum naar de launch toe. Vraag is denkelijk misbegrepen dan. Het is niet de bedoeling om rechtsreeks ruchtbaarheid te geven aan een product(launch) echter enkel lowscale (dus geen fullscale pr toestanden etc) ruchtbaarheid te beginnen geven aan een aankomend merk dat op termijn (logischerwijs) producten op de markt zal brengen. Vraag is of op deze manier, met ruimvroege timing er ernstige tegenkantingen tegen te maken zijn... Pers komt in dit verhaal zoals eerder vermeld in deze fase (nog) niet voor. Strategie staat hier mi los van. Zie toch niet direct in hoe dit later me zou kunnen 'verstarren' in mijn strategie. Inconsistent lijkt me nu net niet aangezien de producten een logische uitbreding worden op het merk/logo dat reeds door sommigen evt gekend is. Out of the building ben ik al. Redelijk wat mensen uit mijn omgeving weten al dat er plannen zijn en reageren geinteresseerd. Ook onbekenden via Twitter. Echter allen weten ze nog geen details. Dit alles gebeurt onder/via een leuke aansprekende projectnaam in combinatie met een klein creatief prikkel-project-tekstje. Wegens het relatieve succes hiervan zit ik met deze elementen wat verveeld in die zin dat ze later bij opstart zullen vervallen aangezien het merk overneemt. Om die reden is het daan ook mijn bedoeling om op dezelfde manier geinteresseerden aan te trekken/ te prikkelen maar dan direct via het (uiteindelijke) merk, zodat ik later niet meer dien over te schakelen. Excuus als dit wat te ingewikkeld wordt... :-[ Akkoord dit is een werk van lange adem, waarbij je de nodige skeptisch terugkrijgt. Maar zoals aangegeven vind ik zelfs de minimaalste hoeveelheid aan geinteresseerden de moeite temeer omdat je bij launch dan toch ook op die manier, zij het mogelijks klein, een blitzstart(je) kunt maken. Kan een logo op zich, mensen niet enthousiasmeren/prikkelen dan? Mij lijkt het in ieder geval wel. Trouwens hoeveel mensen worden er wel niet bekend met merken aan de hand van logo'sreclameprikkel(s) zonder de eigenlijke producten gezien te hebben. Bovendien stel ik me dan de vraag waarom dingen als logo's op wagens/festivals dan gedaan worden, als ze toch geen invloed zouden hebben. Immers degene die daar logo's ziet weet ook meestal nog voor geen meter over welke producten het gaat. Neen, ik ben ervan overtuigd dat een logo op een wagen zeer zeker mensen kan prikkelen. Vooralsnog heb ik nog geen ernstige tegenkantingen hier gelezen en helt de balans voor mij voorlopig nog naar de voordelen. Toegegeven, reacties van geinteresseerden kunnen zoals gezegd beperkt zijn maar daarbuiten lijkt mi minimaal toch het (weliswaar langzaam)kunnen opbouwen van een zekere naamsbekendheid iets heel positief. Interessante onderbouwde bemerkingen hoor ik hierover graag. W Als wie dit nog begrijpt wat ik hier schrijf is
  3. Tss Inhoudelijke argumenten?? Welke argumenten moet ik geven dan?? en wat moet ik argumenteren dan?? Ik stel hier gewoon een vraag... ...en het antwoord dat ik terugkrijg is om het eufemistich uit te drukken allerminst onderbouwd, algemeen en met huis, tuin en keuken diepgang. Als je dit dan skeptisch aankaart krijg je daarop nog meer gezeik naast de kwestie. Geen probleem dat sommigen het hier willen herleiden tot een amateuristische praatbarak, maar ik hoef dit gelullezeik niet. Ik verdoe mijn tijd daar niet aan. Ik ga voor kwaliteit en niet voor een wedstrijdje om-het-meeste-zinloze-antwoorden-naast-de kwestie te formuleren... Wss te naief geweest. Zal niet meer voorvallen
  4. @Twabla Dus een marketing waarbij een verwachting stelselmatig wordt opgebouwd heeft volgens jou geen waarde en is enkel verspilde moeite. Raar dat Apple daar dan zoveel geld voor uitgeeft! Mijn inziens is 'Building-anticipation-marketing' wel degelijk waardevol, vraag is enkel wanneer hiermee gestart kan worden. Al lees ik nu her en der dat dit eigenlijk al van dag 1 (dag van de beslissing om te ondernemen) wordt gedaan. Lijkt me ergens wel logisch. Al twijfel ik zoals gezegd wel of hier ook geen ernstige negatieve kanten aan zijn
  5. Sinds kort zit ik met volgend prangend vraagstuk: Sinds geruime tijd ben ik bezig met de ontwikkeling van een eigen merk en bijhorende producten. Ondertussen ben ik zover in de ontwikkeling dat ik eindelijk min of meer de merk/product-launch kan inplannen. Met ruime marges kom ik op juni 2014. Nu, omdat dit nog heel veraf is ben ik, ben ik gaan nadenken of en hoe ik in tussentijd de markt reeds kan warm maken voor mijn producten. Voor het 'hoe' kwam ik al snel op manieren: Zo zou ik via wat creatief social media werk (lees prikkelcontent mbt tot de promotie/ontwikkeling) en het aanbrengen/publiceren van het logo op mijn wagen reeds mensen richting mijn 'under development' webpagina kunnen leiden waar ze zich evt zouden kunnen registreren. Dit zou ter info trouwens perfect inpassen in het merkconcept. Hiermee samenhangend dient wel opgemerkt te worden dat de evt publicatie van het logo op de (under development) website, social media en mijn wagen in geen geval verklapt over welke producten of details het gaat en lijkt het mij zodoende dat de nieuwsgierigheidsprikkel intact blijft, hetgeen mi wel absoluut noodzakelijk is natuurlijk. Over het 'of' daarentegen twijfel ik meer. Ik twijfel nl of ik er marketingsgewijs wel goed aan doe om nu reeds dingen naar buiten te brengen 1,5 jaar alvorens ik klaar ben, en of dit zich niet tegen het merk zal keren. Uit een gesprek met een PR consultant namelijk, vernam ik dat het opbouwen tot een launch meestal van 1 tot 3 maand voor de launchdate start. Meer nog er werd aangegeven dat het zelfs weinig zin zou hebben om nu reeds dingen te doen aangezien mensen hier niet echt op zouden reageren, the inner circle of friends en evt kennisen te buiten gelaten. Dat geloof ik inderdaad best, maar niks doen is natuurlijk zeker niks. Al was het dat er slechts een heel beperkt aantal onbekende mensen op zouden reageren dan heb ik toch tenminste iets lijkt me. en dat kan lijkt me als starter toch maar mooi meegenomen niet? Of zie ik dit verkeerd?? Kortom, het komt er op neer om op een creatieve manier om evidente redenen nu reeds te starten met mensen te teasen en op de hoogte te stellen van mijn plannen zonder natuurlijk de essentie reeds te verklappen. Ik zie er vooralsnog geen graten in om dit nu reeds ruim op voorhand zachtjesaan te doen. Echter wil ik er alvorens ik dit doe er absoluut zeker van zijn dat er geen ernstige argumenten 'tegen' zijn. Graag dan ook jullie ervaringen/opmerkingen/argumenten hieromtrent Thx Wout
  6. Hoi, Ik zit met volgend praktisch vraagstukje waar ik niet uitkom: Voor de productie van mijn toekomstige producten zal ik genoodzaakt zijn een specifieke machine aan te kopen. Dit omdat enerzijds deze machine de beste kwaliteit levert en anderzijds omdat ik geen servicebedrijf vindt dat specifiek deze machine ter beschikking heeft of hierin wil investeren. Ik ben dus zoals gezegd genoodzaakt. Nu aangezien het bedienen van de machine vrij gespecialiseerd is en ik bovendien mijn handen vrij wil houden voor het vermarkten van de producten, is het de bedoeling om na aankoop de bediening en dus de productie uit te besteden. In het licht hiervan gaf een klein servicebedrijf mij te kennen dat ze wel geinteresseerd zijn om de machine te stallen en dan de productie voor mij uit te voeren tegen een bepaald uurtarief. Bovendien gaven ze ook aan dat ze dan evt de machine ook nog konden gebruiken voor evt andere geinteresseerde klanten. Nu is mijn vraag hoe een evt financiele afspraak hieromtrent dan het best geregeld wordt: Hoe kunnen eventuele inkomsten verdeeld worden? Wat is de handigste manier om de onderhouds & verzekeringskosten kosten te verdelen?? Wat met de waardeverminderingen van de machine? Maw wie betaalt wat en wie krijgt wat... Ik probeer nu al een tijdje hierop een logisch antwoord te verzinnen maar telkens loop ik vast. Iemand die weet hoe dit het best benaderd kan worden en me op het goede spoor kan zetten?? Wout [titel aangepast - mod]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.