Sinds geruime tijd ben ik bezig met de ontwikkeling van een eigen merk en bijhorende producten. Ondertussen ben ik zover in de ontwikkeling dat ik eindelijk min of meer de merk/product-launch kan inplannen. Met ruime marges kom ik op juni 2014.
Nu, omdat dit nog heel veraf is ben ik, ben ik gaan nadenken of en hoe ik in tussentijd de markt reeds kan warm maken voor mijn producten.
Voor het 'hoe' kwam ik al snel op manieren: Zo zou ik via wat creatief social media werk (lees prikkelcontent mbt tot de promotie/ontwikkeling) en het aanbrengen/publiceren van het logo op mijn wagen reeds mensen richting mijn 'under development' webpagina kunnen leiden waar ze zich evt zouden kunnen registreren. Dit zou ter info trouwens perfect inpassen in het merkconcept. Hiermee samenhangend dient wel opgemerkt te worden dat de evt publicatie van het logo op de (under development) website, social media en mijn wagen in geen geval verklapt over welke producten of details het gaat en lijkt het mij zodoende dat de nieuwsgierigheidsprikkel intact blijft, hetgeen mi wel absoluut noodzakelijk is natuurlijk.
Over het 'of' daarentegen twijfel ik meer. Ik twijfel nl of ik er marketingsgewijs wel goed aan doe om nu reeds dingen naar buiten te brengen 1,5 jaar alvorens ik klaar ben, en of dit zich niet tegen het merk zal keren. Uit een gesprek met een PR consultant namelijk, vernam ik dat het opbouwen tot een launch meestal van 1 tot 3 maand voor de launchdate start. Meer nog er werd aangegeven dat het zelfs weinig zin zou hebben om nu reeds dingen te doen aangezien mensen hier niet echt op zouden reageren, the inner circle of friends en evt kennisen te buiten gelaten.
Dat geloof ik inderdaad best, maar niks doen is natuurlijk zeker niks.
Al was het dat er slechts een heel beperkt aantal onbekende mensen op zouden reageren dan heb ik toch tenminste iets lijkt me. en dat kan lijkt me als starter toch maar mooi meegenomen niet? Of zie ik dit verkeerd??
Kortom, het komt er op neer om op een creatieve manier om evidente redenen nu reeds te starten met mensen te teasen en op de hoogte te stellen van mijn plannen zonder natuurlijk de essentie reeds te verklappen. Ik zie er vooralsnog geen graten in om dit nu reeds ruim op voorhand zachtjesaan te doen. Echter wil ik er alvorens ik dit doe er absoluut zeker van zijn dat er geen ernstige argumenten 'tegen' zijn.
Graag dan ook jullie ervaringen/opmerkingen/argumenten hieromtrent
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wouter74
Wouter74
Sinds kort zit ik met volgend prangend vraagstuk:
Sinds geruime tijd ben ik bezig met de ontwikkeling van een eigen merk en bijhorende producten. Ondertussen ben ik zover in de ontwikkeling dat ik eindelijk min of meer de merk/product-launch kan inplannen. Met ruime marges kom ik op juni 2014.
Nu, omdat dit nog heel veraf is ben ik, ben ik gaan nadenken of en hoe ik in tussentijd de markt reeds kan warm maken voor mijn producten.
Voor het 'hoe' kwam ik al snel op manieren: Zo zou ik via wat creatief social media werk (lees prikkelcontent mbt tot de promotie/ontwikkeling) en het aanbrengen/publiceren van het logo op mijn wagen reeds mensen richting mijn 'under development' webpagina kunnen leiden waar ze zich evt zouden kunnen registreren. Dit zou ter info trouwens perfect inpassen in het merkconcept. Hiermee samenhangend dient wel opgemerkt te worden dat de evt publicatie van het logo op de (under development) website, social media en mijn wagen in geen geval verklapt over welke producten of details het gaat en lijkt het mij zodoende dat de nieuwsgierigheidsprikkel intact blijft, hetgeen mi wel absoluut noodzakelijk is natuurlijk.
Over het 'of' daarentegen twijfel ik meer. Ik twijfel nl of ik er marketingsgewijs wel goed aan doe om nu reeds dingen naar buiten te brengen 1,5 jaar alvorens ik klaar ben, en of dit zich niet tegen het merk zal keren. Uit een gesprek met een PR consultant namelijk, vernam ik dat het opbouwen tot een launch meestal van 1 tot 3 maand voor de launchdate start. Meer nog er werd aangegeven dat het zelfs weinig zin zou hebben om nu reeds dingen te doen aangezien mensen hier niet echt op zouden reageren, the inner circle of friends en evt kennisen te buiten gelaten.
Dat geloof ik inderdaad best, maar niks doen is natuurlijk zeker niks.
Al was het dat er slechts een heel beperkt aantal onbekende mensen op zouden reageren dan heb ik toch tenminste iets lijkt me. en dat kan lijkt me als starter toch maar mooi meegenomen niet? Of zie ik dit verkeerd??
Kortom, het komt er op neer om op een creatieve manier om evidente redenen nu reeds te starten met mensen te teasen en op de hoogte te stellen van mijn plannen zonder natuurlijk de essentie reeds te verklappen. Ik zie er vooralsnog geen graten in om dit nu reeds ruim op voorhand zachtjesaan te doen. Echter wil ik er alvorens ik dit doe er absoluut zeker van zijn dat er geen ernstige argumenten 'tegen' zijn.
Graag dan ook jullie ervaringen/opmerkingen/argumenten hieromtrent
Thx
Wout
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38754-wanneer-starten-met-discreet-ruchtbaarheid-te-geven-aan-productlaunchplannen/Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag