RobertQingdao

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Robert

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Qingdao
  • Branche
    31
  • Branche 2
    32

RobertQingdao's trofeeën

  1. Ik heb laatst nog flink veel problemen gehad met een pakketje uit China. Er zaten 2 boekjes in waarde nog geen 10 euro. Maar op 1 of andere manier was de verkeerde invoice erop geplakt. (Tijdens transport, want mij vriendin had het verstuurd) En daar stond op dat er 600 stukken stof in zouden zitten ter waarde van 600 euro. (Het waren 2 boekjes van A5 formaat 200blz, dus klein pakket). Dus DHL aan de deur of ik even even 217 euro wilde afrekenen...... Had ik dus niet veel zin in en ik kreeg het pakket dus niet. Wat ik me natuurlijk kan voorstellen anders moet de DHL bezorger dokken. Dus ik zeg stuur maar terug naar de douane en laat ze het maar uitpakken. Twee dagen later staan ze weer voor de deur, zelfde probleem, was dus terug naar douane geweest en niet eruit gehaald. En drie dagen later weer!! Dus ik flip uit want ondertussen viel het pakket half uitelkaar en boeken waren beschadigd. Eindelijk 4de keer had de douane het bekeken en bepaald dat ik niets hoefde bij te betalen. Duurde wel 2 weken vanaf de 1st keer aan de deur totdat ik het pakketje eindelijk most aannemen.
  2. 23 mei is de Dag van de Internationale Handel van KVK in eindhoven, van 14:30 tot 21:00 Ik zit met een soort zelfde vraag. Bijvoorbeeld, Bedrijf in China het hoofdbedrijf maken en Nederlandse tak onderdeel maken van dit Chinees bedrijf. Als je in China woont zou dit toch moeten mogen.
  3. Maar dan heb je straks wel een 21% hogere inkoopprijs! Dan klopt, maar wat veel mensen hier zeggen dat het niet zou mogen klopt niet. Als je inschrijft bij K.V.K. kost ook geld en vooral tijd, omdat je dan ook meteen met de belastingsdienst te maken gaat krijgen. Doel van pilot/test is ook testen en niet winst maken. Maar goed inschrijven is opzich natuurlijk ook beter voor het vertrouwen van de consument in je bedrijf. Maar als je je bedrijf wilt runnen van uit je huis, heb je ook flink aantal punten waar je rekening mee moet houden. Mag het van de gemeente, en bestemmingsplan? Als mensen er constant mensen voor verkeerschaos zorgen in je straat of vrachtwagens de weg blokkeren met leveringen, krijg je klachten. Huur je? Dan kun je ook problemen krijgen met eigenaar van het huis. En persoonlijke overlast... staan er constant mensen voor je deur. Mocht je een oneenigheid krijgen met een verkeerd persoon staan die opeens boos voor je deur. Veiligheid qua inbreken etc, mensen kunnen via de website gemakkelijk er achter komen dat je dat spul in huis hebt liggen (en misschien veel geld als mensen komen afhalen aan de deur) Je moet het apart verzekeren want valt standaard niet onder de inboedelverzekering.
  4. Het zijn populaire gerechten in China, overal waar ik geweest ben staan ze hier op de menukaart in restaurants en verkrijgbaar in alle supermarkten. (Ik vind er zelf niet veel aan) Ik weet zo even niet hoeveel ze kosten hier kan ik wel even naar kijken. Op zich is het geen gek idee, want de poten zelf zijn in Nederland natuurlijk afval want het wordt hier niet gegeten (al dan niet verwerkt in frikandellen ;p ) Dus waarschijnlijk niet zo duur in Nederland. Vragen die je moet beantwoorden. [*]Is er vraag naar? Of is er al overschot in China. [*]Vervoer, neem aan zeecontainer, bevroren natuurlijk [*]Afnemer in China, zult groothandel moeten hebben. Liefst meerdere. [*]Welke vergunningen zijn er in China nodig [*]Hoe is het verpakt? Welke verpakking willen ze in China? Per 1,5,10 kilo? [*]Hoeveel kun je leveren? [*]Welke keuringsrapporten zijn nodig?
  5. Wat de meeste zeggen klopt helemaal niet... Je mag een webwinkel beginnen zonder inschrijving bij KVK, kun je gewoon bij je belastingaangiften opgeven onder "overige" inkomsten. (Kan zelfs tot 10.000 euro per jaar, maar weet ik niet 100%) Kun je bij de K.V.K vragen navragen, afspraak is gratis. En je betaald natuurlijk gewoon de importbelasting via de douane. Dus initieel kan het beter zijn om gewoon een pilot/test te doen zonder inschrijving. En als het aanslaat, dan inschrijven.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.