Jump to content

Michael01

Junior
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Fok forum
  1. Wij willen nu starten met het versturen van nieuwsbrieven, maximaal tweemaal per maand. Nu heb ik mezelf ingelezen en mag je reeds bestaande klanten eenmalig toevoegen aan het nieuwsbriefbestand, ik mag mensen erop zetten die in het verleden al iets bij mij hebben gekocht. Ook mag ik mensen op de lijst zetten indien zij iets aanvragen zoals een gratis e-book etc. Het grijze gedeelte is, mag ik ook mensen erop zetten die ooit een offerte hebben aangevraagd, maar geen order hebben geplaatst? Dit is namelijk de interessantste groep, omdat die ooit geïnteresseerd waren in mijn producten/diens
  2. Foto's van artikelen vind ik erg leuk om te maken en te plaatsen vandaar ook Pinterest. Alleen komt zo push-erig over als je het mij vraagt. Een raad hoeveel dingen er in de pot zitten geeft ook leuke reactie en kan je zelfs cross channel doen zowel in de winkel als via Facebook. Over een maandje willen we weer een Like en Deel actie doen. Maar het lijkt ons leuk om vantevoren een poll te kunnen maken met vier opties waarbij ik evt. een Fototje als optie kan aanklikken waardoor mensen de prijs op voorhand kunnen kiezen. Kan je binne Facebook zo'n Poll maken?
  3. Dat is inderdaad een leuk spel (ik heb even gespiekt). Een spel verzinnen lijkt me inderdaad best leuk om te doen. Geven jullie iedere keer het geraden artikel weg als prijs? @Jerry van de beek: Daar ben ik het inderdaad mee eens. We hebben wel al eens klanten binnengehad die iets op Facebook hadden zien staan en toevallig in de buurt waren. Dan zijn wij een winkel en geen bedrijf dat orders van duizenden euro's binnenhaalt. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit werkt. In B2B kan juist ook zo werken dat wanneer iemand jou social media uitingen grappig, interessant of in de breedste zin van
  4. Ik denk dat je genoeg 'nieuwste producten' en 'tips' kunt bieden op facebook. Juist omdat FaceBook de makkelijke mogelijkheid biedt om snel informatie met anderen te delen. Heb jij in de winkel niet regelmatig nieuwe producten waar je tips/trucs bij kunt geven. Vertel bijvoorbeeld iets van producten die je kunt combineren. Maak het "interactief' en vraag op facebook waarover je bezoekers meer willen weten. Trigger ze met een 'prijsvraag' of 'persoonlijk advies'. Er zijn immers continue veranderingen aan trends en nieuwe producten. Laat regelmatig nieuwe dingen of combinaties laat zien.
  5. Puur omdat ik wel meerdere mensen ken die Instagram gebruiken maar eigenlijk niemand die Pinterest gebruikt. Dus voor het delen van leuke artikelen lijkt mij Instagram handiger. Al weet niet of dit 'done' is op Instagram waar de trend meer is dat meisjes foto's van zichzelf maken etc.
  6. Leuk dat er veel verschillende meningen zijn. Zelf wil ik op Facebook zitten omdat mijn voornaamste doelgroep vrouwen tussen de 25 en 50 daar zeker op aanwezig zijn. Pinterest vind ik voor mijn branche qua huisdecoratie artikelen en dingen als landelijke woonaccessoires een gemiste kans als ik het niet zou doen. Twitter lijkt me een medium dat potentie heeft al ben ik daar inderdaad mee aan het worstelen wat voor een content te plaatsen. Wij zijn een winkel in een goedlopend wijkwinkelcentrum. Wij zijn een winkel met ruim 600 m2 winkeloppervlakte. Toch vind ik het lastig om een actieve Fa
  7. Beste Ondernemers, Afgelopen jaren worden we er mee doodgegooid, Social Media. De één veracht het, de ander omarmt het. Voor het ene bedrijf is het een extra blok aan je been terwijl het weer voor een ander bedrijf de uitgelezen kans is om met een klein budget een behoorlijk aantal klanten/potentials te benaderen. Bedrijven kunnen ervoor kiezen wél mee te gaan met Social Media of het volledig te negeren. Naar mijn mening is een beetje aanmodderen met Social Media het slechtste wat je kan doen. Mijn mening is dat Social Media er is en zeker niet meer weggaat. Er zullen Sociale Media
  8. Beste Ondernemers, Momenteel zit ik met een 'klein' vraagstuk. Wij hebben een winkel waarvan het assortiment voor 90% <5 euro is. Toch zijn er al snel artikelen die niet meer in een envelop passen etc. Nu vraag ik me af hoe concullega's dit doen, webshophouders met artikelen die laag geprijsd zijn? Of hebben andere ondernemers tips voor me hoe ik deze verzendkosten het beste kan doorberekenen? Een artikel van 3,95 plus 5,95 verzendkosten gaat nooit iemand kopen denk ik.
  9. Bedankt voor je compliment! We hebben qua magazxijn genoeg ruimte om 2 voorraden aan te houden alleen we hebben een winkel van ruim 600 vierkante meter en het lijkt mij erg zonde om een dubbele voorraad te houden. De omloopsnelheid in deze winkel gaat helemaal niet zo snel dat het op het moment nodig is om een dubbele voorraad aan te houden. Wellicht als het enorm gaat aanslaan dat wij dit bij enkele artikelen wel genoodzaakt zullen zijn. De tijd die je daarvoor vrij maakt moeten we zien als een investering deze bestellingen leveren net zo goed omzet op en dus is het belangrijk om alles
  10. Beste liefhebbers voor Ondernemen, Momenteel hebben wij een winkel in een wijkwinkelcentrum in kleine/gemiddelde stad in Limburg. Zoals jullie allen wellicht weten is het voor de retail erg lastig. Nu zijn wij pas sinds kort gestart met de winkel (dec. 2012) en willen wij niet te lang stil zitten. Onze winkel is een eigentijdse combinatie van Xenos, Action en Expo met daarbij een assortiment sfeerartikelen en huisdecoratie. Zoals het wellicht overkomt is het een behoorlijk breed assortiment met enorm uiteenlopende artikelen. Speelgoed, dierenspeeltjes, zwembandjes, telefoonhoesjes, beste
  11. Zal ik zeker niet vergeten al lijken me de dikgedrukte onderwerpen het meest handig zijn bij webshops maar niet echt een toevoeging bij een fysieke winkel.
  12. De website moet het uithangbord worden van de winkel. In die sfeerimpressie wil ik al gedeeltes van het assortiment op de foto zetten. Verder wil ik er geen webshop van maken dus ik moet ze nog bewegen om naar de winkel te komen.
  13. Beste Ondernemers, Mijn moeder gaat over een maand een winkel openen in non-foodartikelen zoals Acton, Xenos aangevuld met woonaccessoires, woondecoratie en partijhandel. Nu vroeg ze of ik voor haar de website wilde maken. Wat vinden jullie dat op een website voor een winkel moet komen te staan? Nieuws, Pagina met personeelsleden, contact met adres, e-mailadressen, telefoonnummer en openingstijden evt. routebeschrijving. Daarnaast nog een pagina met enkele foto's als sfeerimpressie van de winkel? Verder kom ik eigenlijk niet, maar dit vind ik zo saai eerlijk gezegd.
  14. Beste Ondernemers, Momenteel zijn wij in vergevorderde stage van starten. De financiering is ver rond, het idee is ver rond, de inkoop is geen probleem enkel de puntjes op de i dienen nog gezet te worden. Mijn ouders willen een winkel gaan beginnen, waarin ik de ook een rol ga spelen, in een wijkwinkelcentrum waar men artikelen gaat verkopen die vergelijkbaar zijn met Action/Edco met daarbij aangevuld met enkele leuke interesante partijen en acties. Nu hebben ze nog niet echt een fatsoenlijke naam als het aan mij ligt. Namen als Winkel van Sinkel of Euroshop, is al teveel uitgem
  15. Ik denk dat dit inderdaad een leuk plan is maar dat een groot concern als IKEA toch te stug is om dit zo snel mogelijk rond te krijgen. Dit wordt voor mij een meerjaren plan en die tijd heb ik op dit moment niet. Ik hoopte op eenzelfde reactie van een oud-collega van mij. Zij heeft namelijk een amerikaans kleding/mode concern benaderd en zij waren dolenthousiast dat iemand dit wilde doen. En die zouden haar hier totaal in steunen. Een groot concern misschien in België, Duitsland zou best kunnen overwegen om in Nederland langzaam een vestiging te nemen, het is in ieder geval het ov
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept