Hoekje

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Female

Hoekje's trofeeën

  1. Beste Roel, Bedankt voor je bericht. Klopt, ik kan wel voorraadniveau´s instellen bij onze fulfilmentpartner, maar alleen handmatig per artikel of in één keer alle artikelen op een bepaalde waarde. Beide opties zijn voor ons niet werkbaar, dus vandaar een eigen applicatie. Excel gaat steeds interessanter worden ;) Groetjes, Jessica
  2. Beste Richard, Wij hebben op dit moment ongeveer 3000 SKU's, dus unieke producten. We verkopen kleding, dus we hebben per artikel altijd verschillende kleuren en maten op voorraad. Ik zit inderdaad toch te denken of Excel niet de handigste oplossing is. Enig nadeel is dat je hierin geen historie van mutaties kan opbouwen. Als ik dat wel zou doen dan zou het bestand al snel te groot worden en dus traag. Belangrijkst is dat de huidige voorraad erin staat (deze krijg ik dagelijks door van onze fulfilmentpartner in csv en moet dus te importeren zijn) en dat ik een besteladvies kan instellen omdat we met minimumvoorraden werken. Deze minimumvoorraden veranderen overigens ieder seizoen. In de zomer hebben we andere voorraden nodig dan in de winter. Ik heb al een aantal voorraadbeheerapplicaties gezien, maar bij geen van allen is het bijvoorbeeld mogelijk om een csv in te lezen met de juiste voorraden. Voorraadmutaties kunnen vaak alleen maar gedaan worden door in- en verkoopboekingen. Groet, Jessica
  3. Binnenkort gaan wij stoppen met een boekhoudpakket waarin we ook ons voorraadbeheer doen. We willen af van dit 'alles-in-een' omdat het administratief veel te veel tijd kost, onze administratie moet vereenvoudigd worden. Maar ik moet wel iets hebben om een eenvoudigere vorm van voorraadbeheer te blijven doen om onze belangrijkste vragen te beantwoorden: - Wat heb ik op dit moment op voorraad? - Wat moet ik bijbestellen? Heeft er iemand ervaring met een losstaande voorraadbeheerapplicatie? Mogelijk dat we straks met Exact Online gaan werken, maar niet de uitvoering met het voorraadbeheer erin :P. Bij voorbaat heel erg bedankt voor de reactie(s). Ik heb op dit moment nog geen idee wat een goede applicatie zou zijn, dus iedere input is welkom :)
  4. @Richard, Klopt, dat is ook mijn ervaring met Exact ... Vooraf kon alles en toen het eenmaal draaide bleek ik toch nog wel wat extra licenties nodig te hebben voor de meest kleine extra functies. Heeft ons ontzettend veel geld gekost, en helaas ook een hoop frustratie. Op dit moment geef ik er niet de voorkeur aan om door te gaan met Exact :(.
  5. @Richard, Onze onderneming bestaat uit 2 personen, ikzelf en mijn echtgenoot :). Ik hou me o.a. bezig met de administratie en in principe heeft verder niemand toegang behalve onze accountant. Ik denk dat ik op dit moment de voorkeur geef aan een online systeem. @Roel, Bedankt voor je tips, die ga ik zeker noteren! Het is inderdaad belangrijk dat we goed naar de nieuwe processen gaan kijken en zoveel mogelijk moeten optimaliseren. We maken nu (in Exact Globe) ook gebruik van minimale voorraden en dat werkt prima. Het hangt er dus ook vanaf of de fulfilmentpartij dit kan aanbieden. Zo niet, dan moeten we dus sowieso een voorraadsysteem erbij houden/nemen. Als er nog iemand ervaring heeft met het beheren van webshops i.c.m. fulfilmentpartijen dan hoor ik het natuurlijk graag. Bij voorbaat dank!
  6. Hoi, Binnenkort willen wij het inpakken en versturen van orders gaan uitbesteden aan een fulfilment partij omdat dit logistieke werk ons inmiddels te veel tijd kost. Klantenservice en marketing liggen op z'n gat ... en da's niet de bedoeling en zeker niet verstandig. Bij de overgang naar dit nieuwe werkproces willen wij ook met onze administratie over naar een ander pakket. Ik heb alleen geen idee hoe het (administratieve)proces eruit gaat zien als we in zee gaan met een fulfilment partij. Heeft iemand hier ervaring mee? De fulfilment partij verwerkt de orders, maar moeten wij die zelf ook in onze administratie nog verwerken en factureren? Lijkt me wel, omdat onze klanten anders geen facturen ontvangen en onze voorraden niet worden afgeboekt. Maar ik krijg bij deze manier van werken wel het idee dat er werkzaamheden dubbelop gedaan worden ... De fulfilment partij heeft een voorraadsysteem waar wij 24/7 inzicht in hebben, en deze voorraden worden ook gesynchroniseerd met de voorraden in onze webshop. Moet ik dan ook nog een voorraadsysteem hebben? Zo nee, hoe boek ik dan zelf de orders en facturen? Bij voorbaat dank voor de reacties. Er is mij nog een hoop onduidelijk en ik wil niet opnieuw het wiel uitvinden als dat niet nodig is ;). Iedere tip is welkom!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.