• 0

Iemand ervaring met een voorraadbeheer-applicatie?

Binnenkort gaan wij stoppen met een boekhoudpakket waarin we ook ons voorraadbeheer doen. We willen af van dit 'alles-in-een' omdat het administratief veel te veel tijd kost, onze administratie moet vereenvoudigd worden.

 

Maar ik moet wel iets hebben om een eenvoudigere vorm van voorraadbeheer te blijven doen om onze belangrijkste vragen te beantwoorden:

- Wat heb ik op dit moment op voorraad?

- Wat moet ik bijbestellen?

 

Heeft er iemand ervaring met een losstaande voorraadbeheerapplicatie? Mogelijk dat we straks met Exact Online gaan werken, maar niet de uitvoering met het voorraadbeheer erin :P.

 

Bij voorbaat heel erg bedankt voor de reactie(s). Ik heb op dit moment nog geen idee wat een goede applicatie zou zijn, dus iedere input is welkom :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Hoekje,

 

Hoe groot is je assortiment?

Misschien zijn er tussenoplossingen mogelijk bijv dmv het exporteren van in- en verkopen naar excel.

 

Ik ken ook nog het programma navison, erp of jd edwards. Maar dit zijn zeer grote programma's en vaak ook

kostbaar.

 

Groet,

Richard Overweg

 

Leeg

Link naar reactie
  • 0

Beste Richard,

 

Wij hebben op dit moment ongeveer 3000 SKU's, dus unieke producten. We verkopen kleding, dus we hebben per artikel altijd verschillende kleuren en maten op voorraad.

 

Ik zit inderdaad toch te denken of Excel niet de handigste oplossing is. Enig nadeel is dat je hierin geen historie van mutaties kan opbouwen. Als ik dat wel zou doen dan zou het bestand al snel te groot worden en dus traag.

 

Belangrijkst is dat de huidige voorraad erin staat (deze krijg ik dagelijks door van onze fulfilmentpartner in csv en moet dus te importeren zijn) en dat ik een besteladvies kan instellen omdat we met minimumvoorraden werken. Deze minimumvoorraden veranderen overigens ieder seizoen. In de zomer hebben we andere voorraden nodig dan in de winter.

 

Ik heb al een aantal voorraadbeheerapplicaties gezien, maar bij geen van allen is het bijvoorbeeld mogelijk om een csv in te lezen met de juiste voorraden. Voorraadmutaties kunnen vaak alleen maar gedaan worden door in- en verkoopboekingen.

 

Groet,

Jessica

Link naar reactie
  • 0

Wat ik opvallend vind is dat je deze informatie niet van de fullfillment partner kan krijgen (ik neem toch aan dat je het gevraagd hebt)

 

ik heb in het verleden ook met fullfillmentpartners samengewerkt en meestal kon ik via hun software gewoon ook informatie over bestelniveau's krijgen. Bij de één kon je het zelf in vullen anderen wilde dat soort informatie in bijv een excel bestand aangeleverd krijgen en voerden het dan zelf in.

 

ik ken zo ook geen losstaande voorraadbeheer (of eigenlijk inkoopbeheer) tools zeker niet voor weinig geld. Daarnaast zijn specifieke zaken als maten lang niet altijd (eenvoudig) in generieke tools te verwerken.

 

zolang je geen applicatie hebt gevonden moet het wel te doen zijn met excel

Link naar reactie
  • 0

Beste Roel,

 

Bedankt voor je bericht.

 

Klopt, ik kan wel voorraadniveau´s instellen bij onze fulfilmentpartner, maar alleen handmatig per artikel of in één keer alle artikelen op een bepaalde waarde. Beide opties zijn voor ons niet werkbaar, dus vandaar een eigen applicatie.

 

Excel gaat steeds interessanter worden ;)

 

Groetjes,

Jessica

Link naar reactie
  • 0

Beste Jessica (Hoekje),

 

Ik begrijp de vraag niet helemaal, de historie van voorraadmutaties bijhouden?

Kan me voorstellen, dat je inkopen en/of verkopen wilt bewaren.

Uit ervaring weet ik, dat als "start" een voorraadsysteem in Excel prima kan werken.

Kost weinig, is makkelijk aan te passen enz.

Voorbeelden kan je op mijn site vinden.

 

suc7

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.