Jump to content

rubenD

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Hallo allemaal, Ik zit met een probleem waar ik geen concreet antwoord op kan vinden, ik heb een kleine groothandel en heb hier ook particuliere klanten die hun producten gewoon bij mij op de zaak kopen (gewoon vanaf huis) maar waarvan ik verder geen gegevens krijg, hetzelfde idee als een snackbar, supermarkt, of wat dan ook. Hoe boek ik deze in mijn administratie? of hoe werkt het? Mvg Ruben
  2. dus als ik het goed begrijp kan ik de btw terugvragen, en de omzetbelasting? omzetbelasting staat wel bij Niet belastbaar.. als je dat terug kan vragen waarom zetten ze dit dan bij Niet belastbaar, beetje onduidelijk vind je niet? Mvg Ruben
  3. Beste leden, Ik heb een vraag, ik heb van UPS een factuur gekregen bij aflevering van mijn pakket, nou zit ik met het volgende, er staat Niet belastbaar/Belastbaar en Netto bedrag Bij niet belastbaar staat: Omzetbelasting: 51,24 Invoerrechten: 13,52 Totale kosten: 64,76 Bij belastbaar staat: Totale kosten: 11,2 Bij netto staat: Omzetbelasting: 51,24 Invoerrechten: 13,52 Voorschot provisie: 11,25 Totale kosten: 76,01 Totale BTW: 2,36 Totaal te betalen: 78,37 Wat kan ik nou terugvragen? de omzetbelasting (niet belastbaar: 51,24) de totale kosten ( belastbaar: 11,25) en de BTW (Nettobedrag:2,36) Mvg Ruben
  4. heeeeej geweldig! en ik maar moeilijk lopen denken en doen he.. inpreciepe is het makkelijk, maar je moet het net even weten! Hartstikke bedankt! ik ben geholpen en kan mijn weg weer vervolgen ;D
  5. met andere woorden je maakt een factuur aan dhl met precies het juiste x bedrag wat je hebt betaald? ben er vrij nieuw in..
  6. Hallo allemaal, ik gebruik sinds een paar dagen easyadmin en ben druk bezig met alles in te voeren alleen heb ik nu een probleem, ik wil graag mijn dhl factuur ingeven maar je kan hierin alleen de bedrag neerzetten incl btw.. het btw bedrag is wel handmatig aan te passen doormiddel van het verwijderen van de blokkade alleen dan vind deze het niet terug in je kasboek/bankboek en etc.. het probleem is dat je alleen een btw bedrag van dhl krijgt.. en administratiekosten.. terwijl je in dit programma juist het bedrag inclusief btw moet hebben.. als je de btw dus uitrekent en dan het bedrag incl btw invult krijg je wel het juiste btw bedrag terug alleen dan klopt het win/verlies bedrag weer niet! kweet even niet zo 1 2 3 hoe ik het moet uitleggen.. hoop dat iemand mij hierbij kan helpen! (hoofdletters voor kopregels helpen vinden op toetsenbord - mod)
  7. ok heren dit is me nu allemaal vrij duidelijk ;) ;D wil jullie hiervoor hartelijk bedanken! dus als ik het goed begrijp moet ik het nu corrigeren met een formulier.. en het dan maar als inkoop zonder btw te plaatsen? nu nog even een vraag over de vergunning.. als je deze hebt en je besteld iets uit america, moet je dit dan aangeven bij de douane? of hoe gaat dit precies in zijn werking? ik las ook op de website van de belastingdienst dat je een aparte administratie moet bijhouden.. kan iemand hier misschien wat uitleg over geven hoe ik dit het beste kan aanpakken? alvast bedankt! Groeten, Ruben
  8. hallo iedereen, ik zit met een probleem.. ik heb vorige maand de omzetbelasting ingevuld zoals ik dacht dat het hoorde te gebeuren! blijkbaar is dit helaas niet juist.. ik heb net even met de belastingdienst gebeld en gevraagd hoe het nu zoal zat.. mijn vraag was of ik bestellingen die buiten de eu komen moet opgeven bij 4a.. hierop was het antwoord dat ik hiervoor een 23 vergunning nodig heb en anders niet mag! ik heb geen 23 vergunning en heb hierop dus 1 factuur opgegeven omdat ik hierover geen factuur heb gehad van de koeriersdienst.. de andere bestellingen had ik allemaal een factuur van dhl bij dus dit kan ik gewoon aangeven als voorbelasting.. maar hoe moet ik dit nu corrigeren zodat ik het goed heb voor de belastingdienst? ik heb niet echt zin in problemen.. wil alles doen zoals het hoort te gaan, alleen ben ik nog niet zown goede boekhouder! Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik weet nu even niet meer wat ik nu moet veranderen. Alvast bedankt! Groetjen, Ruben
  9. is er dan echt niemand die mij hierbij kan helpen? tips, sugesties.. wat dan ook, alles is welkom!
  10. dis is een mooi voorbeeld wat ik dus eigenlijks bedoel! Voorbeeld U verricht als ondernemer alleen belaste prestaties en hebt in een bepaalde maand een omzet van € 40.000 exclusief btw. De omzet is belast met 19%. U hebt voor € 15.000 goederen uit landen buiten de EU ingevoerd en daarover bent u € 2.850 btw verschuldigd. Verder is aan u op facturen € 4.560 btw in rekening gebracht. De aftrekbare voorbelasting bedraagt dus € 4.560 op facturen plus € 2.850 in verband met invoer, dat is samen € 7.410 alleen trek je dan 2 x de voorbelasting eraf op 1 bestelling of zie ik dit nu verkeerd? je betaald het nu dus op je omzet belasting en vraagt dit terug en de factuur van dhl vraag je ook terug terug, want dat heb je al betaald aan de koerier...........Help help help!
  11. ok maar hoe werkt dat dan met het plaatsen van je inkoop uit het buitenland? hoe moet je de inkoop dan aangeven.. want je zult alles wel in euro moeten berekenen hier in nl.. dat is allemaal zonder btw.. ik vind het allemaal nog een beetje lastig te begrijpen! al met al lijkt het mij toch beter.. ik weet alleen niet of dit ook mag en zo hoort maar dan speel je wel alles op 0 euro.. Inkoop bij 4a vermelden.. daarvan de omzetbelasting wat je bij 4a hebt aangegeven vermelden bij 5a en 5b en dan nog wat aan de bezorgdienst hebt betaald als voorbelasting te plaatsen? je betaald dan de omzetbelasting netjes via formulier en speelt daarop op 0 euro... dan heb je die 80 euro die je betaald heb vul je ook in en speel je ook op 0 euro?
  12. hallo allemaal, ik lees heel veel dingen over omzetbelasting en voorbetaalde btw.. ik bestel regelmatig uit landen buiten de eu en de facturen die meegestuurd zijn kloppen 9 van de 10 x niet.. hierdoor word er een schatting gemaakt hoeveel btw je moet betalen aan de bezorgdienst die bij jou het pakketje komt brengen.. vaak is dit lager ingeschat dan dat je daadwerkelijk betaald hebt voor je bestelling.. stel ik koop producten uit amerika. kosten intotaal in euro's: 552. btw 19% = 104.88 omzetbelasting Nu heb ik aan de bezorgdienst precies 80 euro afgerekend terwijl ik in feite dus 104,88 had moeten betalen.dit is een verschil van 24.88 volgens de regels gezien pleeg je dan inpreciepe toch een beetje fraude? ik bedoel, als de belastingdienst binnenkomt en hun zien inkoop staan met dat bedrag en je hebt het ene betaald.. wat zal deze man dan wel niet denken? zou het niet beter zijn om je aankoop bij 4a te vermelden.. omzetbelasting bij 5a vermelden en dan wat je aan de bezorgdienst hebt betaald als voorbelasting te plaatsen? of zie ik dit nu helemaal verkeerd?!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept