Nico Hoogland

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Groningen

Nico Hoogland's trofeeën

  1. Wij als dealer zijn de enige met recht op het importeren van dat merk. Ik ben blij met je antwoord, maar ik vroeg me af of je ervaring hier in hebt en met dealers? Ik weet dat de Dealers het niet op prijs stellen om van uit ons bevel of advies te krijgen tot het aanzetten tot. Het is ook een iets duurder merk en willen niet met acties of of zo gezegd een puss markt. In Amerika gebruiken ze vaak het spreek woord van zero to hero, ik geloof niet dat dit in Nederland mogelijk is. Wanneer je in Nederland marktleider wil worden heb je een lange weg te gaan maar wanneer je er zit ben je er ook van verzekerd dat je er niet zomaar van af gegooid wordt. (Wel geloof ik er in dat dit de over een tal jaren veranderd en het dan sneller zal gaan.) In ieder geval bedankt voor je advies. ;D Nico Hoogland
  2. De URL is http://www.surfschoolworkum.nl/ Omschrijving van je concept: Dit is mijn informatieve website, zoals te zien van mijn windsurf/kitesurfschool. De website dient er voor om mensen van het internet te trekken en naar mijn surfschool te leiden. Het doel is om zo veel mogelijk boekingen te krijgen en op internet een betere uitstraling te hebben dan de concurrerende windsurfscholen. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik heb geprobeerd de website zo simpel en duidelijkmogelijk te houden. Zodat de bezoekers niet overladen worden met informatie waar ze niks hebben maar dat ze de belangrijkste punten onthouden: -Prijs -Uitstraling -Werking Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Ik wil onderscheidend zijn, dit op het gebied van uitstraling en kwaliteit. Mijn team is jong/modern en altijd vrolijk dit wil ik ook uitstralen. Ik zie nog altijd veel mensen naar de concurrent gaan van af het internet. Nu wil ik graag weten of het komt omdat ze nooit op mijn website gekeken hebben of omdat op internet de andere surfschool beter oogt. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Er is geen ander bestaand concept en dit is mijn eerste en enige website. Wanneer er veel kritiek op de website is zal er gewerkt worden aan een nieuwe website. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Ik hoop hier door duidelijk inzicht te krijgen in wat de vraag van (niet surfers) dus potentiële klanten op prijs stellen en verwachten. Ook ben ik benieuwd naar de vergelijking naar andere windsurfscholen websites.
  3. Om toch ook wat positieve feedback te geven: Ik zie potentie in deze webshop, je naam is goed duidelijk en goed te onthouden. En zorg voor unieke producten die de consument niet bij de grote webshops kan krijgen. Opbouwende feedback: 90% van het doel van een webshop is de consument niet op de webshop te krijgen maar daadwerkelijk af te laten rekenen. Op dit moment zou ik niet eens wat durven kopen omdat ik niet het vertrouwen uit de website haal dat ik het product ook daadwerkelijk zal ontvangen. Probeer emotie en binding te halen uit je producten door een goede en uitgebreide omschrijving. Ik begrijp dat met deze producten een webwinkel van 10.000 euro niet echt van toepassing is dus zou ik het vooral op die trant gooien. Ook zou ik pas Facebook toevoegen bij een paar 100 members. Nu laat je zien dat je net bent begonnen of niemand je zou willen volgen. Succes er mee!
  4. Achtergrond informatie: Ik heb een groot internationaal kite merk, ik ben hier net begonnen. Nu heb ik wel al een lastige taak gekregen. In Nederland staat het merk op nummer 10+ in de markt, dit mede omdat het nog een jong merk is. (in Nederland) In de meeste andere landen is het merk al markt leider. Het probleem ligt niet bij de winkels omdat de meeste surfshops het merk wel al aanbieden. De consument is er ook erg over te spreken maar wordt nog net niet over de drempel gehaald om het te kopen. Nu is het niet de vraag of we bij de top 3 komen maar de vraag is hoe krijgen we dit zo snel mogelijk voor elkaar. Vraag: Ik ben nu opzoek naar: *Rapporten, Die het voorbeeld geven van groei op dit niveau. *Verkoop plannen, die ook gericht zijn op het beïnvloeden van de consument. Met betrekking op kwaliteit en het overhalen tot een aankoop. En niet in de trend van aanbiedingen en prijzen strijd. *Ervaringen van mensen die een soort gelijk doel/project met succes hebben doorlopen.
  5. Goede ideeën! Ik ga me inderdaad maar richten op het opleidingscentrum de instructeur staat toch voor de dienst die ik verkoop. Hopelijk vind ik genoeg medewerkers. Bedank!
  6. Beste lezer! Ik zit met het volgende probleem: Op dit moment heb ik precies 5 jaar een eigen surfschool (kite en windsurfen). In windsurfen ben ik de grootste en hier mee maak ik mijn omzet. Ik heb marketing gestudeerd en in hier door heb ik elk jaar een aardig promotie plan en naamsbekendheid. Klanten werven is geen enkel probleem. Dus op dit vlak groeien gaat prima. Echter is HRM niet mijn sterkste punt en loop ik al 5 jaar tegen het probleem dat ik niet groter kan omdat ik niet meer instructeurs kan vinden. Ik heb 2 jaar geleden veel klanten op 1 instructeur gehad maar dit ging af van de kwaliteit van de les en is daar door ook geen optie meer. De enige oplossing naar mijn idee is meer instructeurs. (De prijs per les omhoog is ook geen optie meer ben al 30% duurder dan mijn concurrent 50 meter verder) In mijn omgeving en netwerk ben ik niet in de mogelijkheid om meer instructeurs, of potentiële instructeurs te vinden. Heeft iemand een idee waar ik voor zo'n specifieke functie werknemers zou kunnen krijgen. Andere ideeën zijn ook altijd welkom.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.