G.Smulders

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

G.Smulders's trofeeën

  1. Hoi Jamie, zoals ik begrijp slaat heel het wettelijk vastleggen dan dus eigenlijk nergens op? Alle ondernemers die ik ken hebben de betalingstermijn in de algemene voorwaarden staan, maar dan wordt er nog steeds vaak te laat betaald. Ik hoopte juist dat deze regel een verbeterde betalings gedrag zou gaan bewerkstelligen. ijdele hoop dus?
  2. Wat houdt dat nu exact in dat de betalingstermijn vanaf 16 maart wettelijk is vastgelegd. Ik begrijp dat ik nu een vast bedrag van minimaal 40,- en de rentekosten door mag rekenen aan de klant maar wat is de verdere sanctie als de klant ( bedrijf ) niet betaald en geef ik nu na 30 dagen de boel gewoon uit handen aan een incasso bureau? Hebben de algemene voorwaarden wat betreft betalingstermijn nog invloed of is dat nu over? Bovenstaande er van uitgaande dat er contractueel niets wordt vastgelegd tussen leverancier en afnemer.
  3. Ja ik heb reeds rechtbijstand en zijn er ook mee bezig maar het ligt allemaal helaas niet zo eenvoudig. Ik had natuurlijk in de eerste 2 jaar advies ingewonnen maar kreeg te horen dat het contract wel kon zo ookal was het raar geformuleerd en niet echt transparant. Dit gekregen juridisch advies en de gesprekken met de bedrijfsleider & eigenaar zorgden ervoor dat ik me er maar bij neerleg bij de 5 jaar. Nu heb ik het toch nogmaals door een andere jurist tegen het licht laten houden en blijkt dat het verhaal toch net even anders ligt. Alleen nu zijn de 2 jaar dus voorbij en is het moeilijk om onder de komende 3 jaar uit te komen. Ik zou als ondernemer mijn klanten altijd goed informeren, helpen of een oplossing voor een probleem zoeken omdat ik wil dat de klant zich prettig voelt en bij me blijft kopen, helaas ligt dat bij deze verhuurders net iets anders omdat die gewoon je die 5 jaar willen laten betalen aan de ene kant natuurlijk logisch dat ze een zo lang mogelijke termijn willen maar als je voor advies of een oplossing kom ga je ervan uit dat ze je een eerlijk verhaal vertellen. Collectief zijn er nog mogelijkheden omdat ik niet de enige ben die op deze manier is behandelt dus dat overweeg ik ook nog maar dat is weer en fase verder. Ook zal ik nog eens naar dat opzegtermijn van 1,5 jaar laten kijken bedankt voor het advies alvast.
  4. Dit is het stukje in het contract waar het over gaat: DUUR, VERLENGING EN OPZEGGING: 3.1 De huurovereenkomst is aangegaan voor een periode van 24 maanden, ingaande op 01-09-2010 en eindigende op 31-08-2012 . (indien afwijkend zie datum opleveringsforrnulier). 3.2 Bij het verstrijken van de in het vorige lid vermelde periode, zal de huurovereenkomst worden voortgezet en verlengd op de wijze als bedoeld in artikel 301 lid 2 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. 3.3 Het vorige lid is niet van toepassing indien één der partijen binnen 6 maanden, na aanvang van de in 3.1 bedoelde huurperiode, de overeenkomst opzegt middels aangetekende brief of deurwaarderexploot. Ik zie nu dat het zes maanden waren voor opzegging ipv drie maanden maar dat maakt niet zoveel uit in het geheel. Het probleem was dus dat ik na 6,5 maand opzegde waardoor ik volgens de verhuurder een contract had voor 5 jaar?? Ik heb de afgelopen 2 jaar geprobeerd hievan af te komen middels gesprekken/emails maar ze hielden mij voor dat ik er voor 5 jaar aan vast zat. Nu is het schijnbaar dus zo dat als ik voor afloop van de 24 maanden mijn spullen had weggehaald het contract helemaal niet voor 5 jaar was. Ik zit er nu dus nog 3 jaar extra aan vast. Uiteraard hebben we het over bezoekers aantallen gehad en dat die ook nog hoger zouden worden op kort termijn omdat er een Ikea etc in aanbouw was, maar niets hiervan op papier helaas.
  5. Beste Marijn, Ik weet niet of je ondertussen al ervaringen heb opgedaan maar mijn ervaringen bij het homedecocenter zijn bijzonder slecht. Bezoekers aantallen vallen erg tegen waardoor het meer kost dan oplevert en nog erger ben op de hoede met de contracten. Mij hebben ze een erg ondoorzichtig contract aangeboden en zit nu 5 jaar vast aan iets wat ik niet wilde. Ik moest bijvoorbeeld in de eerste 3 maanden al te kennen geven of ik wilde blijven staan voor 2 jaar. Redelijk rare manier van opzegtermijn ik was dus helaas 2 weken te laat met opzeggen. Homedcoceter gaf mij aan er nu 5 jaar aan vast te zitten ! Achteraf bleek dit niet waar te zijn en had ik net voor de 2 jaar gewoon de boel in kunnen pakken en dan einde contract maar omdat ze mij daar steeds, ook na herhaaldelijke gesprekken met de bedrijfsleider en directie, bleven voor houden dat ik 5 jaar er aan vast zat moet ik nu nog 3 jaar lijden. Harde les voor mij als beginnend ondernemer. Niet iedereen is dus te vertrouwen en laat je vooral met cotracten voortijdig dor een jurist inlichten en ga niet uit wat de verhuurder je dus verteld. Doe er vooral je voordeel mee en misschien hebben anderen ook nadelige/slechte ervaringen hiermee?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.