Jump to content

Moedeloos

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Even een update: Het leek even weer voor de wind te gaan. Een brief gekregen dat er beslag is gelegd op een rekening en dat we daardoor misschien toch nog wat ons geld zouden zien maakte een mooi einde van de week (donderdag). Hoewel februari altijd erg rustig is, gaat het dit jaar niet heel slecht. Het blijft echter wel een maand waarin ik altijd erg somber wordt van de omzet. Ook kwam er die dag een leuke klus binnen voor na het weekend, niet heel groot, maar met een kans op meer opdrachten. Toch had ik er best wel zin in. Ik had de financieen weer aardig op orde en de eerste leveranciers waren betaald. Helaas zakte mijn moed en zin die vrijdag naar een dieptepunt. Ik ging mijn spullen bij een opdrachtgever ophalen, maar wat bleek, eerder die dag is iemand mij voor geweest. Mbv camera's en de politie is uiteindelijk aan het einde van de dag iemand aangehouden met een gedeelte van mijn spullen. Het is ons allemaal een raadsel waar de rest is en waarom hij niet is doorgereden naar een land als Polen. Een deel is dus terecht en de rest is verdwenen. Volgens de politieambtenaar is er ook niets aangetroffen bij de ondernemer die is aangehouden. Die everens beweerd onschuldig te zijn en alleen dit koeriersklusje aannam. Ook het bestemmingsadres schijnt leeg te zijn. (men wilde niet aangeven wat het adres is.) Er is meer informatie, maar dat is verder niet relevant voor dit forum. Normaal gesproken zou dit allemaal geen probleem zijn. Mits dit geen sponsorklus zou zijn geweest en we gewoon een normale pakbon hadden gemaakt. We kunnen nu van een hoop spullen niet bewijzen dat ze aanwezig zijn geweest, waardoor de verzekeraar van hun weigert uit te keren, tenminste dit is hun eerste standpunt. Inmiddels wordt dit wel bevestigd door mijn advocaat. Die overens wel van mening is dat er meer te bewijzen valt dan wat de verzekeraar nu beweerd. Ondernemen is risico's nemen en door de onbetaalbare premies hebben we toen der tijd besloten onze spullen niet te verzekeren tegen diefstal wanneer het op een andere locatie staat. In onze voorwaarden staat dat de klant hiervoor aansprakelijk is. Volgens mijn advocaat is er wel geld terug te halen, maar kan dit maanden in beslag nemen. Nu kom ik dus voor volgende klussen gigantisch in de problemen. Ik mis spullen die ik niet kan inhuren en de spullen die ik wel zou kunnen inhuren, kanik neit betalen als ik de eesrte spullen moet kopen. Ik zit er dus weer tot mijn nek diep in. Wel weer gebeld met de bank en die geeft aan dat ik het webformulier moet invullen. Waarom er niet gereageerd wordt op mijn eerdere aanvragen kon ze alleen zeggen dat het erg druk is. En dat het geen zin had om een nieuw formulier in te vullen. Ik voel me op dit moment echt zwaar kl*te en mijn gebruikersnaam moedeloos voldoet allang niet meer hoe ik me voel.
  2. Hoi Dennis, het incasseren wordt uitbesteed via een incassobureau. Ik vind het verder zonde van het geld om alles uit te besteden, er zijn genoeg mensen die wel optijd betalen. En nu hou je alles wel in de hand. De marges in mijn branche staan behoorlijk onder druk. De luxe van alles uitbesteden heb ik (nog) niet. Update vandaag: vandaag een positieve dag. Er zijn wat meer betalingen binnen gekomen en ook een brief van de advocaat over een rechtzaak die gewonnen is en waar niet tijdig bezwaar tegen is ingedient. Nu afwachten of de gerechtelijk deurwaarder het geld kan innen. De ervaring leert dat dit nog wel even kan gaan duren.
  3. Dit is wel het meest recente en actuele knelpunt, andere partijen heb ik kunnen afhouden. Maar dat werkt ook maar tot op zekere hoogte. Want ze willen nog steeds hun geld hebben. Op zich is het niet erg om tegenvallers te hebben, maar het zijn er de laatste tijd zoveel en dan echt niet alleen degene die ik hier beschreven heb. Normaal kan ik ze prima overzien en verwerken, maar nu zie ik het even allemaal niet meer. Weet niet goed waar ik moet beginnen, probeer wel van alles, maar kom er ook steeds achter dat ik beter met een ander probleem aan de slag kan gaan. Waardoor dingen half gebeuren. Gisteren heb ik uit pure ellende maar wat dingen opgehangen in de opslag (als decoratie), iets wat ik ook al maanden wilde doen. GEwoon om even mijn gedachte te kunnen verzetten. Maar eigenlijk totaal nutteloos en eigenlijk had ik ook andere dingen moeten doen. @ jamie, ik wil je bedrijf niet kleineren hoor. Maar uiteindelijk weten de partijen die zo makkelijk zijn in het niet betalen dat ze het tot de rechtzaak aan kunnen rekken. En vervolgens de extra kosten niet hoeven te betalen, bedragen zijn vaak te laag en de kans op succes is heel klein. Het aantal klanten dat we hebben per maand zijn er ongeveer 12 tot 18
  4. Zakelijke dienstverlening (lekker vaag). Ik verhuur/lever spullen bij bedrijven. Soms ook voor langere tijd. In het begin van mijn bedrijf hanteerde ik de methode vooraf betalen of bij aflevering. Dit heeft er voor gezorgt dat ik veel opdrachten mis ben gelopen. Begrijp me niet verkeerd, normaal betaald zo'n 80% optijd. Maar juist de laatste tijd is dit heel hard omlaag gegaan. 50% van de facturen wordt betaald voordat er een aanmaning uit gaat en slechts 20 tot 25% betaald voordat ik de klant eraan moet helpen herinneren. Alleen niets is zo onbetrouwbaar als procenten. En het lijkt er op dat ik deze maand gewoon wel heel veel opdrachtgevers heb die niet kunnen of willen betalen. Zo is het redelijk normaal dat ik 5000 euro aan debiteuren en crediteuren heb. Het restant wordt gestort op de bedrijfsrekening als reserve, voor personeel, winst en investeringen. De laatste 6 maanden is dit balans helemaal verdwenen. Ik krijg nu nog ruim 15.000 euro van klanten (tegen 5000 euro die ik nog moet betalen). Alleen om dit in stant te houden is mijn reserve heel hard verdwenen. En ben ik dus in de problemen gekomen omdat ik een investering wilde doen en het verwachte geld dus niet binnen kwam. De aankoop is een hele goede deal via een veiling site. Nu moet ik het morgen ophalen, maar het ziet er naar uit dat ik moet bellen dat het niet door kan gaan. Ik moet nog even uitzoeken wat de gevolgen daarvan gaan zijn. klinkt niet heel best:
  5. Ik had duidelijker moeten zijn. Ik heb makelaars gebeld die gaan mij terug bellen voor het einde van de week (wel 2 afspraken gemaakt) Ik heb klanten gebeld die nog geen 14 dagen geleden een factuur hebben gekregen, maar waar we wel een goede band mee hebben. Ik heb er 1 te pakken gekregen (deze heeft ook meteen betaald), de rest zal mij in de loop van de week wel terug bellen. Wanbetalers bel ik bijna elke dag, hier zit bij allemaal al een incasso bureau op. Maar iedereen weet dat incassobureau niets kunnen behalve boos kijken. Ik blijf echter hoop hebben dat ze me een keer zat zijn en toch betalen. Edit ik ben ook al weer iets verder met het vinden van een oplossing, een onverwachte aanbetaling (verwachte deze pas 15-02-2013, zoals afgesproken) zorgt ervoor dat ik nu morgen nog maar 500 euro nodig heb. Ook ben ik begonnen met het aanpassen en herschrijven van mijn ondernemersplan (was alweer 8 jaar oud) om te kijken of qredits mij wil helpen.
  6. Hartelijk bedankt voor alle steun betuigingen en tips. Vandaag met verschillende partijen gebeld, helaas niet het gewenste resultaat behaald, ik word wederom terug gebeld. Wel 1 klant die ondanks dat de factuur pas 1 dag oud was, graag vanavond nog de betaling in orde wilde maken. Daarmee heb ik nu een groot deel van het benodigde geld van morgen bij elkaar. De rest wordt nog een probleem. Wel een nieuw hoofdstuk bij mijn huurbaas. Omdat hij denkt dat hij heel veel geld misloopt omdat de 5 tl bakken in het plafond buiten de meter omlopen, is iemand begonnen met het verbouwen van de aansluiting. Met als gevolg dat ik nu geen licht meer heb. Ook heeft de huismeester (niet de eigenaar) besloten dat 150m2 best met 1 tl balk verlicht kan worden. Morgen heb ik een gesprek met de eigenaar. Dus misschien vanaf morgen ook een nieuw adres. Wel gelukkig contact gehad met 2 makelaars. Maandag 2 bezichtingen. NU blijf ik met mensen bellen om de laatste 1000 euro voor morgen bij elkaar te krijgen. Maar verwacht niet veel goeds... @ Christine: Ik verwacht wel genoeg omzet, maar daarmee ook weer veel problemen.
  7. Dank je wel ik ga ermee aan de slag.
  8. Ik heb juist niet bij banken gezocht. ik heb google gebruikt en gestopt bij pagina 3, maar ik zal dan nog eens verder gaan zoeken. Bedankt.
  9. De laatste dagen heb ik de heaters al niet meer aangehad. Is het heel ongepast om klanten om hulp te vragen, waarvan de factuur pas 1 of 2 dagen geleden is uitgereikt?
  10. Die hanteer ik ook al. Bij dag 21 gaat er een herinnering uit. Bellen lukt niet, ja mag alleen mailen, ik ga het eens proberen via linkedin, eerst maar even aan account aanmaken Ik heb ze gebeld wacht nog op een reactie. Ga ze morgen weer bellen. Nee ik ga zeker niet betalen voor een verwarming die ik uiteindelijk niet mee kan nemen. Mijn ruimte is iets meer dan 150m2 ik heb nu 2 heaters staan, nu de ergste kou voorbij is zal dit ook wel voldoende blijven. Is gas goedkoper dan electriciteit? Bedankt voor de steun, ik ga zeker weer aan de slag, ik weet alleen niet hoe. Ik moet in 2 dagen een hop centen bij elkaar krijgen. Dus ik blijf hopen dat er mensen zijn die morgen betalen.
  11. Mijn omzet is er nog niet hoog genoeg voor.
  12. Eerst krijgen ze na 21 dagen een herinnering. Na nog 7 dagen een telefoontje, dan na een aantal dagen nog een keer en dan door naar het incassobureau. Aanbetalen is in onze branche alleen normaal bij opdrachten van meer dan 10.000 euro en dan ook alleen bij nieuwe klanten. Tijdje met een 2% kortingsregeling gewerkt als mensen optijd betalen, maar dat had geen effect alleen een hoop extra werk. @ Maarten en Trolink, bedankt voor de steun.
  13. Ik ga er zelf ook altijd van uit dat een eerste gesprek gratis is. Je hebt zelf in de hand hoeveel gratis info je geeft.
  14. Als ik 1 keer op F5 druk wordt hij goed, als ik er nog een keer op druk is de layout weer fout. Dit blijft zich herhalen. Ik zal een sproberen de pc op nieuw op te starten.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept