Jump to content

RDD

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    R
  • Last name
    DD
  • Facebook
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscal
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Rotterdam
  1. Allemaal leuk en aardig, maar telefonisch destijds had ik begrepen dat het afgerond was. Nu weten ze ineens van niets meer. Het gaat me niet om die paar honderd euro, maar de manier waarop de service verloopt. Ik had bijv. ook een contract via hun met de bank voor creditcard mogelijkheden. Bij het opzeggen word me niet verteld dat ik die persoonlijk moet opzeggen, waardoor ik een half jaar later ineens een factuur op de mat zie verschijnen. De "grote mensen wereld" is leuk, maar ook makkelijk om even dat honderdje meer uit je zak te kloppen. Als ik er nu gebruik van had gemaakt tot daar aan toe. Maargoed bovenstaande is off topic. Bedankt allemaal voor de reacties, ik ben goed geholpen door jullie.
  2. Beste, Anderhalf jaar geleden ben ik een webshop gestart. Hiervoor had ik ook een payment provider nodig. Vorig jaar ben ik gestopt met deze webshop en heb ik op 11 juni 2014 een opzegging gedaan van de diensten. Het contract zou lopen tot en met 5 augustus 2014. In de tussentijd heb ik niet gekeken naar het oude email adres, maar toen ik recentelijk keek zag ik dat ze me zijn blijven factureren tot een bedrag van +/- 300 euro op dit moment. Ik heb ze daarvoor gebeld, maar ze zeggen dat ze nooit die opzegging ontvangen hadden. Dus ik heb die e-mail wederom gestuurd en toen zagen ze dat ik inderdaad op 11 juni 2014 heb opgezegd. Echter nu beweren ze dat er 3 maanden opzegtermijn geldt en dat ik dus t/m 5 augustus 2015 aan dit contract vast zit. Ik vind dit nogal opmerkelijk omdat ik meer dan een jaar geen gebruik heb gemaakt van hun diensten. Daarnaast vind ik de opzegtermijn van 3 maanden ongebruikelijk. Nu staat mij bij dat voor abonnementen (diensten) die maandelijks afgenomen worden een wettelijke opzegtermijn geld van 1 maand. Weet iemand hier meer van?
  3. Voor het eerste probleem zijn er vanuit het pand massaal klachten binnen gekomen. De werknemers aan de renovatie zijn gewoon begonnen en hadden geen instructies gekregen. Na 3 weken tijd is het eindelijk opgelost. Ik weet niet of dit een redelijke termijn is? Maar ik vind 3 weken erg lang om instructies duidelijk door te geven. Nu met het internet heb ik maandag een e-mail gestuurd. Wij zijn internet bedrijven en het is nu donderdag. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurd en zo lang duurt om opgelost te worden. Ik weet niet of mijn klachten per e-mail volstaan aan het in gebreken stellen en of mijn termijn redelijk is. Ik heb het volgende maandag verstuurd: "Het internet werkt nu al een aantal dagen niet, het zou fijn zijn als dit zsm gefixt kan worden. Ik rijd telkens voor niets naar kantoor. Verstuurd vanaf mijn iPhone"
  4. Ik ben huurder van een kantoorruimte in een verzamelpand. Sinds enkele maanden is er een enorme verbouwing gaande. De hele buitenkant van het gebouw wordt gerenoveerd en ook binnen zijn er aanpassingen. Op zich allemaal prima zou je denken, maar het heeft tot nu toe voor heel veel problemen gezorgd. - Twee tot drie weken tijd is het niet mogelijk geweest fatsoenlijk te werken. Door al het boren, kloppen en drillen kon je niet eens een telefoon gesprek voeren. In de tussentijd hebben wij maar thuis gewerkt. - Daarnaast lag de stroom af gedurende een volledig weekend. Wij huren 24/7 en konden toen niet bij onze bestanden. Ook de week erna ben je eerst een paar uur bezig alle instellingen terug te zetten in de router en de printer omdat alles gereset wordt door het langdurig zonder stroom staan. - Ook het internet werkte in die periode niet goed. Maar niet alleen toen, ook op dit moment moet ik continu werken met een internetverbinding vanaf mijn mobiel. Echter we hebben vaste computers op kantoor, dus ik moet het allemaal doen vanaf een laptop waar niet al mijn programma's op staan. Kortom totaal geen werkbare situatie. Onze verhuurder Vastestate roept telkens dat ze de problemen gaan verhelpen, maar ondertussen gebeurd er heel weinig. Ik heb gevraagd of ze een huurcompensatie aan kunnen bieden omdat ik vind dat ze iets in gebreke verhuren aan mij. Echter ik krijg hierop geen enkele vorm van respons en helaas moet ik dus nu gaan denken aan andere stappen. Ik weet alleen niet welke opties ik precies heb en dat is dus ook mijn vraag hier op Higherlevel.
  5. Oke, dat lijkt me verstandig en ga ik zeker doen.
  6. Kun je dit ook voor een CV laten doen of doelde je hier op? In elk geval bedankt voor de tijd en het advies! Omdat de uurtarieven van juristen ontzettend hoog zijn zal ik het voorwerk waarschijnlijk zelf doen, waarna ik er een jurist naar wil laten kijken. Bij deze dus ook de vraag of er nog een referentie is die ik zou kunnen benaderen. Vriendelijke groet, Randy Decker
  7. Oke ik ben helemaal mee met je standpunt en ik begrijp dat je de logica erachter mist als we spreken over een webshop. Toch ben ik iets koppig :), we zijn bezig met een concept waar de viral filmpjes door ons erg belangrijk gevonden worden om het geheel te laten slagen. We zien onszelf ook meer als een concept store dan een reguliere webshop. Eigenlijk betekent het: - Of gewoon geen onderneming starten - Een traditionele webshop (ander concept) opzetten zonder viral (in mijn beleving jou advies). - Ons concept, waar je misschien 10% moet afstaan, maar veel sneller community kan creëren. Ik denk dat als we nu 120K aan film materiaal / marketing budget krijgen in ruil voor 10% dan vind ik dat een prima deal. Als wij investeerders zouden trekken, dan vragen die soms 20% of 30% volledige aandelen voor een bedrag dat misschien 80K hoger is. Oke, wanneer wij meer dan 1,2 mln winst maken, dan is het misschien een duurkoop, maar als we het naar die hoogte tillen, dan hebben we het sowieso al goed gedaan als startup. Wat betreft het bedrijf waar we mee in zee gaan. Daar heb ik persoonlijk al heel vaak zaken mee gedaan en ken de eigenaars goed. Er is altijd een risico dat ze alleen profiteren, maar daar zoek ik ook hulp voor op deze site. Hoe kan ik de 10% stopzetten als ze hun werk niet doen of niet goed doen was mijn vraag. Oke, als ik je advies volg houden we dus 2 opties over: - LLP --> Ik dacht dat je daar een vestiging voor in Engeland moet hebben? Mijn gevoel zegt dat dit niet een hele simpele oplossing is. (vestiging, administratie e.d.) Klopt dit? - CV --> Klinkt logischer voor mij. Is er hier een mogelijkheid dat de commandite niet uitgekeerd wordt indien het werk niet geleverd is / slecht werk geleverd is? Of dat de CV weer omgezet wordt naar een VOF indien het werk niet geleverd is/ slecht werk geleverd is? Vriendelijke groet, Randy Decker
  8. Bedankt voor beide reacties en de kritische blik, Ik zal proberen verdere uitleg te geven aan de situatie: Onze site zal voornamelijk bestaan uit producten die maandelijks ondersteund worden door een 4tal promotie filmpjes. Wanneer we deze bij een videoproductie bedrijf laten maken zijn we al snel 10K per maand kwijt aan deze filmpjes. Nu hebben we besproken om 10% van onze winstaandelen af te staan in ruil voor arbeid. Dit houd in dat er wekelijks 1 dag besteed wordt aan het versterken van ons concept, het uitdenken van filmpjes en marketing activiteiten. Daarnaast houd het in dat er maandelijks een 4tal filmpjes gemaakt worden om de producten te versterken. Ik geef je gelijk dat er kans bestaat dat deze filmpjes duur betaald zijn. Echter zijn we nu een startup, waardoor er geen geld beschikbaar is om 10K uit te geven aan dergelijke filmpjes, terwijl ons concept hier wel vanaf hangt. Het is dus een risico voor ons dat het in de toekomst duur betaald wordt, maar een risico voor het andere bedrijf dat ons concept volledig mislukt. Ik begrijp uit beide reacties dat het niet interessant is om als startup deze constructie al uit te zetten (Flex-BV). En uiteraard dat wanneer we al >100K omzet hadden gegenereerd, het waarschijnlijk helemaal niet interessant was geweest om deze samenwerking op deze manier aan te gaan. Echter is de omzet nu 0, omdat er nog niets is. Daarom sta ik nog achter de beslissing om 10% v/d winst in te wisselen voor arbeid van het videoproductiebedrijf. Maar we willen wel zeker weten dat ons risico zoveel mogelijk gedekt is (dat het werk daadwerkelijk geleverd wordt in ruil voor die 10% en indien dat niet zo is, dat de 10% niet uitgekeerd wordt). Nu blijkt uit jullie reacties dat de Flex-BV optie fiscaal geen verstandige keuze blijkt te zijn voor deze situatie, zou ik graag willen weten welke alternatieven beter geschikt zijn. Ook indien je de "10% v/d winst uitkeren" nog steeds een no go vindt, dan hoor ik dat natuurlijk graag! Misschien is er ook daar een betere oplossing voor waar we nu nog niet aan gedacht hebben. Vriendelijke groet, Randy Decker
  9. Beste, Momenteel ben ik samen met een vriend een webshop aan het opzetten. Hiervoor hebben we vorig jaar juni een VOF opgericht en nu zijn we bijna klaar om online te gaan. Voor de marketing werkzaamheden van ons bedrijf willen we samen gaan werken met een andere VOF (een videoproductie bedrijf). In eerste instantie dachten we aan een samenwerkingscontract. Maar het videoproductie bedrijf heeft als eis dat ze volledig betrokken willen zijn bij onze organisatie. Een samenwerkingsverband is iets wat ze absoluut niet zien zitten, omdat ze hier in het verleden negatieve ervaringen mee gehad hebben. Als oplossing hebben we bedacht om onze VOF onder te brengen in de Flex-BV, waarbij onze VOF 100% stemrecht behoud en 90% v/d winst aandelen houden. De VOF van het videoproductie bedrijf krijgt de overige 10% van de winstaandelen van de Flex-BV. Over deze uitvoering heb ik een aantal vragen: - Voor zover ik begrepen heb is het fiscaal niet interessant om als startup een Flex-BV te beginnen. Maar ik heb nog steeds de vraag wat de exacte fiscale gevolgen voor ons zijn in deze situatie. - De gebruikersloon regeling, gezien wij een startup zijn zal het lastig worden om een bedrag van 42K (2x [aan mij en mijn partner]) uit te keren aan ons. Is dit ook verplicht indien we de VOF inbrengen? En indien dat zo is; kan dit een probleem voor ons worden? - Indien het videoproductie bedrijf de werkzaamheden niet goed of niet zou uitvoeren dan zijn wij 10% van de winstaandelen kwijt terwijl slecht werk geleverd is. Ik heb geen idee of je deze verplicht kan stellen om de aandelen terug te verkopen wanneer de samenwerking zou stoppen. - En misschien zijn er ook negatieve gevolgen voor het videoproductie bedrijf waar ik nu nog geen rekening mee heb gehouden. Graag zou ik ook horen of deze constructie wel verstandig is of dat we beter een ander alternatief bekijken. Bij voorbaat dank voor jullie inzichten! Vriendelijke groet, Randy Decker (Gezien ik geen andere berichten kon vinden die antwoord op deze vragen gaven, leek het me het beste om een nieuwe topic aan te maken.)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept