radres

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

radres's trofeeën

  1. Goh ik zie nu pas dat het al meer dan 2 jaar geleden is. Ik dacht dat eht recent was gepost. Naja!
  2. Ik hoop dat ik nog wat kan betekenen. De Philips Senseo en bijbehorende koffie pads zijn niet in Zweden te krijgen. Dat lijkt zeker aantrekkelijk. Wij besloten om de machine en pads naar Zweden te importeren en in een abbonementen formule te verkopen. Wel heel erg snel een een beslissing genomen. Je had had het ook met een 1 winkel kunnen uitproberen. Aangezien de pads in Zweden niet verkrijgbaar zijn, is het een zeer duidelijk teken dat het bij de Zweedse volk onbekend is. Waarschijnlijk hebben ze koffiepads noch op tv noch folders gezien. En nu kom jij eraan. Ik weet het niet zeker hoor maar ik probeer me in hun te plaatsen. Een zakje met koffie erin? Wat is dat nou ? zal wel rotzooi wezen, lijkt helemaal niet op koffie. Het zal vast ook niet zo smaken. En als je nog eens binnen een minuut bakje koffie voor ze klaar zet, beginnen ze nog meer te twijfelen. Volgens mij zijn pads heel simpel en daarom verkoopt het ook in Nederland. Nederland is heel anders, de ontwikkeling van pads in Nederland is door veel promotie zo sterk geworden. En dit gebeurde door grote en rijke ondernemingen. Dagelijks zagen we op tv en folders. Nu is het geinegreerd laat ik het maar zeggen. Een heel proces dus. Het is dus ook niet zomaar gebeurd. Ik denk dat het in Zweden nog aan het bloeien is. Mensen begrijpen het nog niet helemaal. Momenteel hebben we 12 verkoop punten in Zweedse witgoed winkels en de verkoop loopt helaas voor geen meter. We hebben de Senseo machines op zeer opvallende displays in de winkels staan en mensen kunnen direct in de winkel hun koffie proeven alvorens ze zich abboneren. Begrijp me niet verkeerd! Je consumenten toch niet laten abboneren. Je bent nog geen Douwe Egberts van Zweden geworden. Dat komt later wel. Ook willen mensen liever niet aan een abbonment aangesloten blijven, is gewoon geen lekker gevoel, te opdringerig. Die displays zeggen echt helemaal niets. Wat betreft het proeven van de koffie. Ik weet uit ervaring dat pads niet zo lekker zijn en meestal niet echt vers. Het is wel heel snel en makkelijk voorbereiden met die pads en machintjes. Ik heb het gevoel dat 90% van de koffieproevers de smaak niet zo goed was bevallen, maar gewoon koffiesmaak. Het is eigenlijk niet zo slim om mensen te laten proeven. Geloof me, als je daaro een Philips met een geintegreerde koffiemolen had neergezet + Excellent Bonen van DE., had je nog kans gemaakt. Want dan proeven ze pas echt kwaliteitskoffie, echt waar. Ik weet nog van mezelf hoe lekker de eerste keer was. Wist je dat vers gemalen bonen dus direct na het malen op zen lekkerst zijn. Hoe langer je wacht hoe minder de smaak, lucht vermindert de aroma. En met zo'n koffiepad moet je daaro niet staan, want die mensen proeven toch gewoon de koffiesmaak die ze gewend zijn. Niets bijzonders. Dus waarom zou ik zo'n apparaat kopen vragen ze zich af. Misschien een optie een Zweedse verkoper /vertegenwoordiger in te schakelen. Kleine ondernemingen willen meestal snel koffie hebben en die willen meestal niet al te veel geld aan apparaten uitbesteden. En laat merken dat pad heel makkelijk in gebruik is en geen rotzooi maakt en binnen 30 seconden goed koffie met schuim produceert. Dan kom je veel verder denk ik. Want ik heb in Nederland zoveel bedrijven gezien die senseo gebruiken en nog steeds. je moet je echt richten op "gemak" .
  3. Hoi Yvonne ! Zeer indrukwekkend wat je schrijft. Misschien denk ik inderdaad te simpel. Maar er zijn ook veel meer manieren om producten te promoten. Ik denk dat het een zoektocht is en veel uittesten. Die party achtige activiteiten ideetjes zijn me zeker bevallen en zal het ook uit proberen.
  4. Ik ben met je eens Highio. Ik zit me inderdaad wel steeds te verdedigen, een beetje flauw. Ik zal inhoudelijk meer laten ziien als ik zover ben. Dan zal ik mijn website laten zien. Bedankt voor alle tips.
  5. Uit de reacties kan ik al uithalen wat jullie over mij denken. Een jongetje met een simpe ideetje. Die nog niet eens van Arbica en Robusta heeft gehoord. Ik probeer hiero geen indruk te geven dat ik koffie expert ben, dat ben ik ook niet van plan. En de plan die ik in me hoofd heb, hoef je ook geen expert te zijn. Hoe kan een expert bewijzen dat hij/zij expert is ? Op een forum? Met 1 artikel ? Als je echt denkt dat ik het verschil tussen Arabica en Robusta niet weet ...naja. Natuurlijk zijn er ook verschillende Arabica bonen. Heb ik dan gezegd dat er maar 1 Arabica koffieboon op de wereld bestaat ? Ik heb juist gezegd dat er veel lekkere bonen op de markt aanwezig zijn. En inderdaad "diverse soorten arabica koffie's, ze kunnen op verschillende plekken onder verschillende omstandigheden gekweekt zijn, ze kunnen verschillend gebrand worden" Jij noemt er maar 2 op ik ken er precies 54 factoren die invloed op de koffie kunnen hebben. Dat zou je weleens willen weten he ! Bespaar me aub tijd. Verschillende plekken en omstandigheden de kweking en de branding, ik heb het genoteerd. Ik zal even kijken of ze op mijn lijstje voorkomen. Nog andere tips. Altijd welkom.
  6. Hans! Die Siemens is absoluut een topper, dat weet ik zeker. Keramisch molen ook. Heb een aantal mensen hierover gehoord. HEb nu 5 machines hier staan voor de test. Die Siemens behoort nu al zeker tot mijn assortiment. Het is ook moelijk om een plek te krijgen maar dat ontken ik niet. Maar er is wel ruimte. Mensen verwachten dat ik mijn koffie kennis hier ga delen, maar dat is onmogelijk. Ik heb ook afbeeldingen hierbij nodig. Anders begrijpen de mensen er niet zoveel van. Uit mijn blote hoofd kan ik al 30 A4tjes over bonen zelf schrijven. En Hans ook jij wist van te voren dat je een koffiemachine zou kopen en een onderzoek naar gedaan. Jij bent ook niet benaderd. Maar wat zou je bijvoorbeeld gedaan hebben als je wel door een koffiehandelaar was benaderd met een mooie presentatie van bonen en machines ? Dit probeer ik nu juist te vertellen. Om jou te overtuigen is het inderdaad heel moelijk en is de markt niet aantrekkelijk omdat jij al van plan was om veel koffiehandelaren te bezoeken.. Maar vergeet niet dat ik mensen wil hebben en benaderen die geen vers koffie maar instant koffie en dergelijke drinken. Omdat ze denken dat koffie koffie is. Dit is toch ook een verschil. Als ik zulke mensen vers koffie kan aanbieden en goed informatie geef over de koffiebonen. Ik heb in mijn stad een aantal winkeliers bezocht die al kende. En heb ze over de bonen verteld. Want de meeste dronken gewoon al gefilterde koffie ( niet echt vers dus). Nu ga ik een beetje stoer doen, want ik heb stuk of 15 winkeliers kunnen overhalen om bonen te kopen. En dus ook de bijbehorende machine. Alleen die benadering is al meer dan genoeg. Uitleg en benadering is ook vermogen. Veel mensen begrijpen dat niet. Natuurlijk heb ik fantastische koffiebonnen. Maar de details van de bonen vertel ik in de folder en op de website. Dat kan gewoon hier niet. Zowel Arabica als Robusta zal ik aanbieden. Arabica is veel beter, volgens veel mensen. Maar Arabica is de beste kan ik niet zeggen, want hoe moet ik dan verklaren dat sommige mensen liever Robusta drinken. Gewoon smaakverschillen. De lekkerste koffie voorbereiden heeft bijna niet zelf in de hand. Want het begint allemaal waar de koffie's vandaan komen en de klimaat. Alleen over de klimaatverschillen en de invloed ervan op de koffiesmaak is al 3 bladzijden. En laat ik het niet eens hebben over de bewaring, lucht en branding. Vervolgens heb je nog de maling en water. Ik ben van mening dat je kwalitatieve koffie alleen kan vinden als je echt veel verstand hebt van koffie. Je moet de klimaat dan ook kunnen meten. Dit is niet zo simpel als veel mensen hiero denken. De koffiesmaak is al grotendeels door de koffiebonen zelf bepaalt vervolgens is het experimenteren. En ongetwijfeld de maling. En die machines zijn niet altijd even goed met de maling, maar dat hoeft ook niet. Want drinkt er nog steeds een heel lekker koffie mee. Snel en makkelijk. Je kunt het lekkerder maken met een speciale molen, maar het te tijdrovend. En juist daarom zal het worden afgewezen door huishoudens met uitzondering van echte koffiefreaks.
  7. O Nico ! Zoveel dingen waar ik het niet met je mee eens ben. Ik zal ze allemaal proberen te beantwoorden. Ten eerste wil ik je gelijk geven dat ik geen “onderscheidende vermogen” heb genoemd. Dat ben ik ook niet van plan. Want ik wil niet dat mijn concept idee zomaar wordt bloot gesteld. Het ging me vooral om of er plek is voor huishoudens. En jullie gaan neem ik aan ook op visite enzo .. Wat wordt er gedronken dan …enzo.. “wel lees ik veel over hoe fantastisch je drukwerk op kunt maken “ -------------------------------------------------------------------------------------------- Het spijt me, maar ik heb slechts verteld dat de vormgeving goed moet zijn, maar niet hoe je fantastisch drukwerk op kunt maken. De tijd dat je mensen met een flyertje over kunt halen ligt volgens mij toch echt achter ons. ------------------------------------------------------------------------------------------- Ten eerste heb ik het over een folder en niet een flyer. Te kort door de bocht. Een flyer is minder effectief dan een folder. Bovendien is de formaat, opmaak en kwaliteit van papier ook van groot belang. Ook is het belangrijk wat je verkoopt en hoe de tekst van de folder of flyer is opgebouwd. Dit is echt mijn vak, al 10 jaar ontwerper. Ik kan met zekerheid zeggen dat je er volkomen naast zit. Niet alleen jij maar heel veel mensen denken daadwerkelijk dat folders en flyers niet werken. Het is meestal net andersom. Meestal zijn de producten niet geschikt voor huis aan huis verspreiding. Maar koffie is iets wat elk huishouden heeft en ook interesseert. En ik heb echt mensen ontmoet die wel zijn geslaagd met enkel folders verspreiding. Ik zal jullie een recent voorbeeld geven. In september 2012 werd ik benaderd door een vrouw die een ontwerp flyer A6 wilde hebben. Het gaat hierom luiers. Wie had hieraan gedacht! Ik heb haar overgehaald om min. A4 te nemen. Want een a6 is heel erg klein en is niet opvallend. En nog een aantal tekst tips gegeven. Ontworpen, indrukwekkend tekst, gedrukt en verspreidt. Over 3 maanden was ik echt benieuwd naar wat het was geworden. Zeer positief reactie ontvangen. Natuurlijk krijg ik van de andere kant ook slechte reacties. Maar het is dan meestal de producten zelf, een gebrek aan inspirerende teksten, te kleine formaat … en zo heb je nog een aantal valkuilen. Daarom ben ik niet mee eens dat flyeren voorbij is. Daar zit nog veel meer achter. Mensen vergelijken soms ook appels met peren. Als er er maar 1 ondernemer is die onderuit gaat met flyeren is plotseling de alle flyeringen slecht. Dat is wat ik heb ervaren op dit gebied. Is het je ook niet opgevallen dat er al jaren door zelfde bedrijven per kwartaal wordt flyert. Simpelweg uitgaan dat je per 1000 flyers 1 machine verkoopt, waarom zijn andere mensen hier niet op gekomen? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Niet simpelweg. Er is veel ruimte voor huishoudens in combinatie met koffiebonen en koffiemachines. Veel mensen drinken slecht koffie, hier hoef je echt geen onderzoek voor te doen. Dit merk je direct in je omgeving. Deze mensen zijn al direct een doelgroep. Ik wil deze mensen bewust maken dat er lekkerder en zelfs goedkoper koffie gedronken kan worden. Deze informatie en bewustmaking is eigenlijk de grootste “onderscheidende vermogen” . Jij bekijkt het van een “ concurrerende perspectief” laat ik maar zeggen. Omdat ik de enige ben die deze huishouden benader met een prachtig uitleg, heb ik eigenlijk niet veel met concurrentie te maken. Deze mensen zijn net wakker en hebben niet veel verstand van koffie. Dus lijkt het me moeilijk om een dan nog op het web naar betere of indrukwekkendere machines te gaan zoeken. Online zien ze door de bomen de bos toch niet meer, te veel aanbieders. Geloof me ze zullen dan toch terug keren. Dus machines met 40 standen enzo hoeft allemaal niet, het klopt dat de maling 1 van de belangrijkste handeling is voor de optimale koffiesmaak. Maar je moet ook rekening houden dat mensen daar geen tijd voor hebben. Ik bedoel lekker en vers koffie in vergelijking met normale consumptie van huishoudens. Voor die mensen heb ik veel te bieden. Want er zijn genoeg lekkere bonen op de markt. Waarom de andere mensen hier niet op zijn gekomen moet je aan hun vragen. Ik kan slechts vertellen waarom ik er wel aan ben opgekomen. Dat ik de markt niet begrijp vind ik al helemaal onzin. Aan de onderkant van de markt is de concurrentie hevig, daar is de marge op de machine helemaal niet zo hoog. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Hoe kan jij voor mij bepalen of de marge niet hoog is ? Het zal wel te maken hebben met je eigen inkoop kwaliteiten en onderhandelingen. En je weet nog niet eens met wie ik heb onderhandeld. Om zo’n uitspraak te doen moet jij zelf dus ook een inkoop expert zijn op het gebied koffie machines. En ik weet dat een expert niet zal roepen “de marge is laag” . Het kan laag zijn. Ook afhankelijk van hoeveel je inkoopt en of je het van een tussengroothandelaar afneemt. Mensen kunnen hun machines bij de grote lectro bedrijven of via een dagdeelwebsite. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Da zijn mensen die al besloten hebben om een machine aan te schaffen. Dat is bij niet het geval. Ik heb al verteld dat ik niet online vindbaar wil zijn, maar wel online wil verkopen dmv verwijzing via de folder. En weet jij of die dagdeelwebsite en electro bedrijven kwa prijs gunstiger zijn en beter zijn dan mijn machines. Waarom zouden mensen die ik heb benaderd plotseling op de site van dagdeelwebsite komen. Overigens hoor ik dit nog voor het eerst. Ik denk dat mensen mijn website eerder zullen benaderen en vertrouwen omdat ze een folder hebben ontvangen, Ga je naar een hoger segment dan kom je bij de koffiespecialisten uit, vaak bedrijven die al decennia bestaan een een hele goede (landelijke) reputatie hebben zoals bijvoorbeeld The Golden Coffeebox Deze klanten kopen hun koffie en hun machines bij gespecialiseerde bedrijven waar men ook echt weet hoe je een goede bak koffie uit een machine kunt halen. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Het maakt niet uit of een bedrijf decennia lang of een landelijke goede reputatie hebben. Dus volgens jou gedachte zou ik dus zo koffie moeten verkopen “wij bestaan decenia lang en hebben een goeder landelijke reputatie” En de G C BOX die ken ik al. Niet slecht eerlijk gezegd. Je hoeft mij echt niet wijs te maken dat GCB zo super is enzo. Want ze hebben helemaal geen enkel koffie certificering van internationaal koffie controllers. Ik ken veel kwalitatievere koffie handelaren die veel aantrekkelijker, eerlijker en betrouwbaarder zijn. Hier een aantal punten dat ik wel verstand heb van koffie. Mensen willen weten wat ze drinken. Mijn bonen zijn gerelateerd met proffesionele organisaties : - Fairtrade - CSC Certified specilaty coffee - Zero Impact - IMC - Organic Farming Bovendien zijn de bonen die ik ken ook winnaars van verschillende koffie toernooien met aanwezigheid van melangeurs (koffie-experts). Alleen op dit gebied heb die GCB al verslagen. Ik ben al moe met schrijven de rest beantwoord ik later wel.
  8. De koffiemachines hebben inderdaad een super marge. Heb 2 jaar onderzoek gedaan naar machines. De koffie zelf is slechts een veleiding tot de machine. Met koffie alleen haal je de drukwerk kosten nog niet eens uit. Het moet echt samen. Mensen zoeken wel online maar de concurrentie is ook moordend en ze blijven niet al te lang op je site. Het klopt dan ook dat er voor mij geen plek is. Online wil men zo snel mogelijk over gaan naar een andere koffie site voor andere mogelijkheden. Ik denk dat een folder nog best wel aardig gelezen wordt, misschien niet zo veel als vroeger. Maar de vormgeving moet dan ook echt de aandacht trekken. Waarom folders? Ik ben drukwerkexpert en kan heel goedkoop drukken en ontwerp doe ik ook zelf. 4x A4 bladzijden op glans papier kan ik al 5000 stuks voor 180,- drukken. Super kwaliteit. De kosten haal ik er wel uit denk ik. En het mooie is dat ik het landelijk kan uitvoeren. Via de folder naar de website en online bestellen maar. De teksten van folder zal door een tekstschrijver worden gerealiseerd. Ik denk dat veel mensen nieuwe dingen zullen lezen die ze nog nooit hadden gehoord. Als er van de 5000 mensen slechts 5 de machine kopen ben ik al zeer tevreden. Je moet ook niet aan zo;n standaard folder met 50 producten denken. Maar echt gericht op 2 a 3 producten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van alle reacties wel iets van heb opgestoken. Heb ze allemaal genoteerd. Ik denk een kwestie van uitproberen. Ik denk dat het vooral belangrijk is hoe je producten presenteert. De Media Markt of Kijkshop verkoopt ook machines en de Albert Heijn maar ze geven gewoon heel kort specificaties aan en klaar is kees. Geen overtuigingskracht. Het is denk een heel groot verschil als ik een product met 200 zinnen uitlegd met alle voordelen en nuttigheden dan zo'n simpel productbeschrijving. Ik had een marketing leraar op school en die zei altijd " je alles aan mensen verkopen ook al is het een steen. De sleutel hoe je het aan de klant overbrengt " .
  9. Omschrijving van je concept: Ik wil koffiezetapparaten voor bonen verkopen. Uiteraard met premium bonen, erg lekker en vers. Niet voor de zakelijke markt maar meer voor huishoudens. Ik weet ook heel kennis van koffiebonen. Het is wel jammer dat veel mensen hier onwetend over zijn. Mijn plan is eigenlijk heel simpel. Keuze uit 4 of 5 machines met 5 soorten premium koffie bonen. Dan denk ik aan een mooie folder met inspirerende teksten over koffie en bonen die ik huis aan huis wil laten verspreiden. Mensen kunnen dan alleen via de webwinkel bestellen. Het is dus landelijk te doen. Wat denken jullie ervan ? Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Alleen een schetsplan! Maar al jaren lees ik koffie boeken en weet ook welk machines zeer goed werken en betrouwbaar zijn. De maling en branding van koffiebonen bijvoorbeeld. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Lekker koffie aanbieden, want er wordt nog steeds veel rotzooi gedronken en veel geld uitgegeven. Koffie is veel lekkerder drinkbaar voor veel minder geld. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Verschillen tussen koffiebonen, filter koffie, instant koffie ... Nadruk op echte gezonde en lekkere bonen. Het gaat hier om machines met een geïntegreerde maler. Veel reclames gezien, maar het gaat altijd om snel, gemak en luxe. De kwaliteit van de koffie smaak wordt meestal achterwege gelaten. Zo wordt er meestal over machine zelf besproken, terwijl de de aandacht voor de koffiebonen niet wordt verteld. Het kan veel beter onder de aandacht van mensen worden gebracht. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Of het wel aantrekkelijk is voor huishoudens. En mensen koffie machines gebruiken ja of nee. Nieuwe ideeën. Punten die ik net niet kon bedenken. Misschien een aanvulling. Waarderen jullie folders thuis.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.