JDe

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

JDe's trofeeën

  1. Ik ben van plan als DGA van een management BV pensioen op te gaan bouwen in eigen beheer. Hier heb ik een aantal vragen over: 1) Ik begrijp dat ik een pensioenberekening moet (laten) doen en een pensioenbrief op moet (laten) stellen. Zijn er verder nog zaken die geregeld moeten worden? 2) Ik zie op site van belastingdienst een model pensioenbrief staan. Het gaat om het alsnog regelen van pensioen over het jaar 2012 voordat de jaarrekening opgemaakt wordt (ik neem aan dat ik hier nog op tijd mee ben ook al is 2012 voorbij...). De BV is opgericht begin 2011. Moet ik dan de modelovereenkomst versie oktober 2012 nemen? En is de modelovereenkomst van de belastingdienst een goede basis of doe ik mezelf hiermee tekort? 3) Wie kan/mag een dergelijke pensioenberekening maken. Ik heb begrepen dt het iets anders is dan bepalen vrije ruimte t.b.v. bijvoorbeel lijfrente en dat je daar een actuaris voor nodig hebt, geen gewone pensioenadvisieur. Klopt dat? Alvast bedankt voor jullie hulp.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.