Tessa68

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Tessa68's trofeeën

  1. Leek mij ook :) Het is die lijst die betwist wordt. Die strijd is echter nog helemaal niet aan de orde. Ik had natuurlijk wel graag een getekende lijst gehad, maar als dat niet kan omdat de medewerker niet wil tekenen is er geen man overboord. Dat hij de lijst gezien heeft blijkt uit het verweer, dus dat vind ik dan voldoende. Vandaag contact gehad met ons personeelsadviesbureau, zij zeggen inderdaad ook dat je gewoon als reactie kunt geven dat er pas stappen gezet worden bij overtreding. Dus, ik ga wel reageren, met een algemene reactie. Dat opnemen van die klanten in het beding zelf vind ik wel begrijpelijk, maar wat anderen ook al zeggen, wel heel bewerkelijk. Ik denk ook dat je in een overeenkomst zoekt naar een vorm waarin je in alle redelijkheid je klantenbestand beschermt. Bedankt voor de reacties en het meedenken tot dusver!
  2. Dat was dan precies mijn bedoeling eigenlijk inderdaad. Het hele inhoudelijke weerleggen kost heel veel tijd, en niet te vergeten energie.
  3. Bedankt voor je reactie! Omwille van de googlebaarheid wil ik liever niet de letterlijke tekst melden. Het gaat me ook niet zo zeer om wie er gelijk heeft, maar meer om of ik "verplicht" ben dit gevecht nu aan te gaan. Volgens mij gaat wat voor beding dan ook, het geheel pas spelen bij overtreding. Medewerker is nog in dienst overigens, en het gaat niet om een kortdurend contract. Wij hebben hem op de hoogte gesteld van de klanten waar het om gaat, en dat lijstje wordt nu aangevochten. Terwijl dat helemaal de inhoud van het contract niet is, daarin is opgenomen dat het hem verboden is om voor klanten of ex-klanten van werkgever te werken. We hadden ook niks kunnen melden en gewoon het artikel in werking kunnen laten treden bij geconstateerde overtreding. Ik voel er weinig voor om nu al een heel juridisch gevecht aan te gaan over dat lijstje. Stel dat zijn nieuwe medewerker een klus heeft voor hem buiten die klantenkring, dan is het probleem er namelijk helemaal niet. Voor de medewerker lijkt het een principezaak. Of hij bedot ons, en vertelt niet de waarheid over zijn toekomstplannen. Dat maakt ons niet zo veel uit, wij willen gewoon de gemaakte afspraken handhaven.
  4. Eén van onze medewerkers vertrekt naar een directe concurrent. In het contract is een concurrentiebeding opgenomen, waarbij vermeld wordt dat er gedurende een jaar niet voor klanten of voormalig klanten (dat is overzichtelijk, het gaat niet om honderden ofzo) gewerkt mag worden (op welke manier dan ook). Dus, zijn nieuwe werkgever zal hem een klus moeten geven die buiten dat beding valt. Niet onmogelijk in mijn ogen. Blijkbaar is dat beding hem nu toch tegen gevallen, want hij heeft zonder een poging te doen om versoepeling daarvan te vragen, of daarover in overleg te treden, meteen een advocaat in de arm genomen om dat beding op alle punten (klanten) van tafel te krijgen. Eigenlijk is mijn vraag niet of hij gelijk heeft, maar meer of ik dat gevecht nu aan moet gaan. Hij heeft gewoon getekend, en het wordt hem absoluut niet onmogelijk gemaakt om te werken. Bovendien zijn alle factoren die een rechter dan afweegt (als het zover komt) eigenlijk in ons voordeel. Wat ik dan lees zo op internet hè :) Ik heb er wel vertrouwen in. Ik heb zoiets van "je mag niet door rood rijden, maar zolang je niet door rood rijdt hoeft er niemand in actie te komen". Als wij vernemen dat hij de afspraak niet nakomt, dan kan ik hem daar dán op aanspreken (er is een boeteclausule opgenomen). Ik heb geen zin in een zinloos gevecht om een principe. Misschien komt het helemaal niet aan de orde namelijk, en dan hebben we een heleboel geld en energie weggegooid. Kan ik het daar op aan laten komen? Of zou dat echt oerstom zijn? Iemand ervaring hiermee?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.