Rob_80

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Joseph Hanöverstraat 6, Kerkrade, 6464HM, Nederland
  • Voornaam
    Rob
  • Achternaam
    van den Berg
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    MotoMove Motortransport
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Kerkrade
  • Telefoonnummer
    0452600345
  • Branche
    Wetenschap & onderwijs
  • Branche 2
    Webwinkel
  • Websiteadres

Rob_80's trofeeën

  1. Hallo allemaal! Langzamerhand zit ik met een behoorlijk vraagstuk opgezadeld. De situatie: een best leuk lopende eenmanszaak dat draait op een prima concept. Al zo'n jaar of zeven. Ik heb een aantal leuke klanten opgebouwd met serieus en duurzaam perspectief voor de komende jaren. Ik verdien een leuke boterham met mijn diensten maar wordt er niet rijk van. Wel ben ik er van overtuigd dat er veel meer uit het concept te halen is dan er op dit moment uit komt. Nu ben ik mij zelf ervan bewust dat ik iemand ben van de werkvloer. Ken alle ins en outs van de business, maar ben commercieel en zakelijk niet heel erg getalenteerd. Ik zou graag een partner willen die dezelfde passie heeft voor mijn bedrijf als ik maar zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat ik buiten spel kom te staan. Ik heb op dit moment een eenmanszaak en zou best wel eens willen weten of er mensen zijn die in dezelfde situatie hebben gezeten en hoe ze hiermee verder zijn gegaan. Hoe vind ik een juiste partner (als dat nodig is)? In welke zakelijke constructie ga ik de volgende stap zetten?
  2. Heel duidelijk. Bedankt Norbert. Ik kan met wat meer kennis bij mijn tussenpersoon aankloppen nu.
  3. Doorlopend vind ik zelf een risico. Ik kan aan het begin van het jaar absoluut geen schatting doen van de omzet. Kan een verzekeraar zoiets ook doen op basis van "nacalculatie"? Het is natuurlijk zonde als ik € 900.000 verzeker terwijl ik uiteindelijk een dekking van € 400.000 nodig heb.
  4. Bij ieder transport is een verzekering volgens CMR-condities. Dit vergoed pakweg 10 euro per kilogram. Als ik een volle lading van 28 motoren heb weegt dit zo'n 7000 kg. Bij een waarde van pakweg € 250.000 is dit niet toereikend. Vooral Belgische klanten hebben ivm de hoge premie voor een All-risk verzekering enkel WA. Daarom de extra transportverzekering. Bij de maatschappij waar ik dat op dit moment regel sluiten ze een "evenementenverzekering" af.
  5. Je hebt helemaal gelijk. Het ging mij in eerste instantie om de vraag of het toegestaan was. Duidelijk is dat ik de voorwaarden zal moeten afstemmen op de polis en dekking. Is een premie van 1% overigens normaal?
  6. Voor het transport van motorfietsen heb ik regelmatig een transportverzekering nodig voor de motoren die niet all-risk verzekerd zijn en daarom geen dekking hebben tijdens transport. Hiervoor betaal ik 1 procent van de te verzekeren waarde. De gehele lading is dan voor het traject Nederland - buitenlandse bestemming - Nederland gedekt. Een Belgische klant van mij heeft nu zelf een verzekering afgesloten voor het transport voor een fractie van de ontzettend hoge prijs die ik in Nederland betaal. Vraag is nu: mag ik als Nederlands transportbedrijf ook bij deze Belgische maatschappij een kortlopende transportverzekering afsluiten?
  7. Die misleiding is dan geheel en al te wijten aan de verkoper. In feite heeft hij jou een bus aangeboden voor 27.995. Dat hij een stuk rest BPM moet afdragen is niet jouw probleem. De rest BPM ziet erop dat hij de BPM die hij destijds niet hoefde te betalen als ondernemer nog niet helemaal 'verdiend' heeft door de auto binnen 5 jaar te verkopen. De auto wordt aangeboden door een autobedrijf. Dus nog steeds onduidelijk hoe er bij de overname met de BPM is omgegaan. Onduidelijk nog steeds, maar de verkoper vragen wat destijds zijn inkoopprijs is geweest ondermijnt het hele idee van "verkopen".
  8. Zonder dat er een vermelding in de advertentie hierover staat wordt dus óf de particuliere koper óf de zakelijke koper enigszins misleid. Indien ik als particulier over wil gaan tot koop besef ik dat de BTW bij het aankoopbedrag wordt opgeteld, maar ga ik er vanuit dat de prijs verder ongewijzigd blijft zonder dat ik het restbedrag dat de verkoper aan BPM moet afdragen ook nog eens bij de prijs moet tellen. Het zette mij in ieder geval op het verkeerde been. Bedankt voor expertise in ieder geval.
  9. Het gaat hier om een pickup, destijds geimporteerd uit de US. Gezien de markt is dit niet zo'n vreemde (vraag)prijs. EDIT:: Precies. Maar mag ik daarvan niet profiteren als de verkoper hier destijds wel van heeft geprofiteerd? Wat als het voertuig nu verkocht wordt aan een particulier? Dan zal er dus wel BPM-afdracht gedaan moeten worden. Toch?
  10. Hoi Joost. Dit is precies wat ik bedoel. In principe is er bij de oorspronkelijke aanschaf een voordeel geweest door aftrek van BPM. Van dat voordeel zou ik als nieuwe koper toch moeten kunnen meeprofiteren omdat de wagen nog geen 5 jaar in bezit is? Of mis ik nu iets?
  11. Hallo allemaal, Voor mijn eenmanszaak ben ik op zoek naar een gebuikte bestelwagen. Ik heb een bestelwagen uit 2009 op het oog. Echter kom ik er niet helemaal uit op welke manier ik nog in aanmerking kom voor de aftrek van BPM. Wat ik op internet heb kunnen vinden is dat er na 4 jaar nog steeds een percentage van het oorspronkelijke BPM-bedrag afgetrokken mag worden. Wie kan mij duidelijkheid geven in de volgende situatie? En in welk opzicht kan ik onderhandelingen ingaan met betrekking tot de BPM? Het voertuig (BTW) wordt aangeboden voor € 27.995 ex BTW. De oorspronkelijke cataloguswaarde van het voertuig is € 39.440.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.