Jump to content

accountantkosten

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • Gender
    Male
  • Address
    Chr. Huygenslaan 2a, Soesterberg, 3769xw, Netherlands
  • First name
    Ruud
  • Last name
    Hofman
  • Company or organization name
    Accountantkosten.NL
  • Website address

Company info

Vision

  • My opinion about entrepeneurship
    Heerlijk om je eigen koers te bepalen (met vallen en opstaan)
  1. Beste Dennis, dat bedoelde ik ook ::) aangezien het voor mij iets is wat los staat van mijn andere wzh. als accountant maakte ik de inschatting dat ik via het boter/vis principe in ieder geval niet achteraf achter mijn nota aan hoef (komt tegenwoordig vaker voor ...) als dit een (te grote) drempel opwerpt pas ik het direct aan; voor mij ligt nl. de uitdaging in het adviseren/helpen van de ondernemer die met de acc.kosten in de maag zit; uiteraard wil ik ook tegenover die energie een bepaalde vergoeding, maar dit is niet de drijfveer. zal er nog nachtje (of 10) over slapen en dan aanpassen. dank voor je meedenken!
  2. Beste Sabra, dank voor jouw input; met name jouw laatste alinea kan ik wat mee! ik heb er voor gekozen om er "boter bij de vis" van te maken, juist vanwege het feit dat ik op afstand ben én blijf. in deze barre tijden is het ondoenlijk om evt. achteraf achter 125 ex aan te moeten gaan als de opdrachtgever zich toch bedenkt en bedankt voor het goede advies. de site is nog jong dus we wachten even af; wellicht ga ik tzt het verdienmodel mede obv jouw input toch wijzigen dank voor je nuttige input!
  3. Beste Sabra, dank voor je scherpe visie! ik zal je proberen te overtuigen ... Passie voor het vak van Accountant is mij inderdaad op het lijf geschreven; het gaat mij bij deze advies site niet over mogelijke excessen op dit gebied; de consument is gelukkig tegenwoordig ook goed geïnformeerd en heeft dit zelf ook wel in de gaten. Wellicht lastiger (en voor mij uitdagender) zijn de zaken waarbij de Ondernemer een inschatting maakt van X terwijl de Accountant wel/niet terecht Y aan declaraties verstuurt, maar beiden verzuimen om hierover te spreken of er vormt zich ook geen wederzijds begrip waarom het nu inderdaad Y moet zijn, maar dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om te komen tot X. Hiervoor kan mijn onafhankelijk advies een basis vormen om dit latente probleem tussen Ondernemer en Accountant binnen die kring bespreekbaar te maken en oplossingsgericht in te zetten, zonder de vertrouwensrelatie op het spel te zetten. De Ondernemer moet het uiteindelijk zélf (willen) oplossen met de Accountant. Deze dienst is niet ingezet om leads te genereren; daarvan zijn er tenslotte al voldoende op Internet actief! Ik maak daar beperkt zelf ook gebruik van met wisselend succes: als een ondernemer zelf het besluit heeft genomen om van Accountant te wisselen (of heeft er nog geen), investeer ik graag tijd om samen te bepalen of er een wederzijdse match is. Als dit medium wordt gebruikt om (voor zover mogelijk) obv verschillende offertes (appels en peren ...) een inschatting te krijgen of zijn/haar huidig niveau aan accountantskosten matcht met de huidige accountant, bedank ik netjes voor de eer! Ook deze "lead" kost een acc.kantoor ca. € 30 ex btw Uiteraard staat het een ondernemer vrij om eerst even te bellen en te overleggen of deze dienst nuttig kan zijn; indien dit het geval is zal ik hem/haar dan naar verwachting in vertrouwen kunnen overtuigen. overtuigd?
  4. Beste Dipita, je moet de auto inderdaad ook daadwerkelijk overschrijven ! dan is het ook maar duidelijk en krijg je ook facturen, mrb en boete's (niet aftrekbaar) op de juiste naam begrijp wel van mijn cliënten dat dit soms ook wat stroef gaat bij overschrijven neem in ieder geval een recent uittr kvk mee!
  5. Beste Marcel, dat zijn ook mijn 2 grootste bezwaren tegen de huidige gang van zaken wanneer een Ondernemer een dergelijke website gebruikt: - de kans is niet klein dat de offertes onderling lastig/niet te vergelijken zijn - als de dienstverlener de aanvraag op de "juiste" waarde weet te schatten zal er helemaal geen offerte komen .... De dienstverlener gaat geen 30 euro oid betalen en 2 a 3 uur investeren in een niet serieuze lead indien de ondernemer doet voorkomen dat hij oprecht van plan is te switchen, ontstaat hier dan een aannemelijk de kans dat de Accountant of administratief dienstverlener extra zijn best doet om een aantrekkelijke prijs neer te leggen. Een dergelijk aanbod zal vermoedelijk dan al na 1 jaar sneuvelen. volgens mij wordt daar (ook) niemand wijzer van ...
  6. Beste Marjan, dank voor je input! Deze dienst is alleen gericht op de doelstelling zoals omschreven: helderheid verschaffen wanneer een onderneming hierom vraagt. Niets meer /minder. De site is nu net een week in de lucht en tot heden aardig wat kijkers en 2 tevreden kopers wij zijn meer dan tevreden!
  7. Beste Joost, dank voor je nuttige input! Natuurlijk kan ik niet anders (denken en doen) ik ben tenslotte zelf accountant; maar juist daarom begrijp ik als geen ander hoe het werkt en welke tarieven worden berekend. Echter ik bekijk het objectief en heb geen zicht op de wijze waarop die accountant zijn facturatie opmaakt. Op basis van de aangereikte info pas ik de calculatie aan: als een administratiekantoor een aangifte VPB opstelt zal dit anders worden gecalculeerd als wanneer een AA/RA kantoor deze opstelt. Ook ben ik mij bewust van het feit dat Ondernemers op het gebied van hun eigen administratie soms een andere inschatting maken dan uiteindelijk realistisch blijkt. Op basis van ervaring op dit vlak kun je aan de hand van de input hiervan wel een inschatting maken; mede daarom vraag ik ook aan de Ondernemer om na te gaan of er toch geen aanwijzingen hiervoor zijn. uiteindelijk zou dit uiteraard ook één van de conclusies kunnen zijn wanneer de verschillen tussen onze berekening en de werkelijke kosten significant zijn; in de nabespreking kunnen wij hier dan op inzoomen en wellicht mogelijke oplossingsrichtingen aangeven. Bewust is voor gekozen om het maakproces incl. matrix aan tijden/tarieven niet te presenteren; dit is tenslotte "het geheim van de smid" maar heeft ook zonder professional judgement obv een specifieke casus weinig nut. Dank voor je reactie.
  8. Beste John, je hebt helemaal gelijk en natuurlijk werkt het niet zo. de opdrachtgever kan in "enkele minuten" de benodigde vragen beantwoorden wij zijn er daarna, afhankelijk van de input en toelichting, inclusief te vinden info op kvk/internet, even druk mee op basis van: de antwoorden, de betrokken adviseurs en de geleverde producten/diensten bepalen wij vanuit een matrix aan informatie en tarieven/aantallen welke kostprijs dit zou mogen betekenen voor deze standaardwerkzaamheden. Daarnaast is de nabelfunctie bedoeld om te bepalen of het rapport nuttig is geweest of dat evt. nadere toelichting nodig is. Mijn inschatting is dat dit minimaal 2 uur kost incl. documentatie/vastlegging; lijkt mij gezien de impact en (mogelijke) complexiteit een fair tarief.
  9. Beste Rive, Ik baseer mij daarbij op ervaringen welke ik heb opgedaan toen ik gebruik maakte van zo'n website om nieuwe klanten te werven. Veel aanvragen bleken inderdaad voor de ondernemer een manier te zijn om informatie te krijgen over redelijke kosten, die ze vaak gingen gebruiken om dit alsnog met de bestaande accountant/boekhouder te bespreken. Op zich heb ik daar vrede mee maar de benaderde accountant heeft uiteraard geld uitgegeven met de intentie om hiermee nieuwe klandizie te krijgen. Anderzijds zal de op die wijze ontvangen info niet altijd geschikt of vergelijkbaar zijn. Om die reden maak ik een objectief rapport, zonder andere intenties Afhankelijk van het verschil tussen de berekende kosten en de kosten welke de ondernemer nu maakt, zal de waarde van mijn rapport in gewicht toenemen.
  10. Beste John, Dank voor je feedback De suggestie dat het vanzelf/automatisch uit de pc rolt, is niet terecht Op basis van de aangeleverde info vertaal ik dit naar benodigde tijd en gebruikelijke tarieven om zodoende een redelijke prijs te bepalen. Indien beschikbaar neem ik hier ook in mee alle beschikbare info welke via KVK of internet beschikbaar. Na het opstellen en verzenden van het rapport bel ik ook na om te vernemen of het rapport duidelijkheid heeft gebracht of nog toelichting behoeft. Ik wil op deze wijze dus daadwerkelijk toegevoegde waarde bieden.
  11. Omschrijving van je concept: Alles goed met mij ...? Ja hoor: prima! en toch knaagde er iets .... ??? een korte toelichting: Ik ben inmiddels ruim 20 jaar Accountant en doe dit elke dag met veel plezier! Sinds 2011 ben ik verzelfstandigd in mijn eigen kantoor en doe ik 24/7 mijn best om mijn cliënten verder te helpen, hetgeen behoorlijk uitdagend is in deze warrige tijd. En nee, ik ben niet actief op zoek naar nieuwe klandizie .... waar ik mij aan stoor (tussen de bedrijven door) dat ik op Internet geen site kon vinden die daadwerkelijk antwoord geeft op een vrij normale ondernemersvraag: waarom zijn mijn Accountantskosten nu X,Y of Z. Natuurlijk zou deze vraag gesteld kunnen worden aan de eigen Accountant, maar ... (je twijfelt over de impact) . In plaats daarvan gaat een ondernemer op Internet te rade en wordt "gevangen" door allerlei goedbedoelde websites die je op een presenteerblaadje aanreiken bij (aangesloten) Accountants en administratiekantoren die moeten betalen voor deze verwijzing. Zij gaan er vanuit dat de vraag ook het startsignaal is voor de zoektocht naar een nieuwe Accountant .... De vraag zelf wordt dus gewoonweg niet beantwoord, en in plaats daarvan krijg je de volle aandacht van Accountants etc. die je goedbedoelde offertes willen/moeten sturen hopende op een overstap van jou. Teneinde een serieuze offerte te kunnen maken zal de deze eerst de nodige informatie van je vragen! Dus in plaats van antwoord, vliegt er heel veel tijd uit je agenda om alle vragen te beantwoorden en daarna allerlei vervolgtrajecten met offertes en kennismakingen etc. etc. Als je toch niet tevreden was met de huidige dienstverlening van jouw Accountant: Prima! Echter, ben je prima tevreden met de dienstverlening van jouw vertrouwensman of -vrouw en had je alleen de intentie om je te verdiepen in de kosten omdat je bijv. ook de algemene kosten wilt beheersen? Dan ben je nu (met alle goede bedoelingen) overgeleverd aan professionals die afgaan op het verkeerde signaal! In mijn ogen ONGEWENST en ZONDE van ieders tijd én geld. Om deze reden heb ik gemeend op Internet een product/dienst te ontwikkelen die doet wat het beloofd: ANTWOORD op de vraag: wat zijn redelijke Accountantskosten voor mijn onderneming? Juist door een onafhankelijke en objectieve meting door een collega professional geef je ruimte om dit soms lastige onderwerp bespreekbaar te maken, en zal dit op een constructieve wijze alleen maar leiden tot een nog betere verstandhouding tussen de Ondernemer én zijn/haar Accountant. De dienst kost eur. 125 ex btw en ik heb een voorbeeldrapport bijgevoegd. Nu dan de vraag: wat vinden jullie ervan? Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: De site www.accountantkosten.nl heb ik zelf ontwikkeld, alsmede alle content en rapportages Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: eerlijk, oprecht antwoord geven op de vraag zónder intenties om de klant over te nemen de ondernemer kan hiermee de ring in met zijn /haar accountant om dit lastige onderwerp te tackelen Hoe is dit anders dan bestaande concepten: in de meeste sites die ik vond kom je dus op de shortlist van accountants en administratiekantoren die zijn geselecteerd voor doorverwijzing: Niet omdat zij de beste match zijn, maar enkel omdat zij betaald hebben om aangesloten te zijn. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Bevestiging (of niet) dat dit inderdaad invulling geeft aan iets wat er tot nu toe niet was op Internet; in ieder geval de vraag beantwoord. De vraagprijs acceptabel is tips en aanbevelingen mbt zaken die ontbreken of niet duidelijk (genoeg) zijn [titel aangepast - mod] voorbeeldrapport.pdf
  12. ik heb het niet nagekeken voor kippen ... maar bij papagaaien duurt het behoorlijk lang voordat het beestje weer veren krijgt! zeker in deze turbulente tijden! soms helpt het om eens na te gaan wat de (werkelijke) kostprijs van de prestatie was en te zien om daar zoveel als mogelijk van terug te krijgen; soms helpt dit om ook je eigen gevoel van rechtvaardig een plekje te geven. wellicht kun je dan obv een reële calculatie zien dat de schade wellicht nog meevalt, én niet vergeten om de BTW op de onbetaalde vordering (apart) terug te vragen- dat is toch al weer 21% "verdiend" ;) Maar bovenal: leer ervan! en zorg dat je dit bij toekomstige (prachtige) opdrachten niet meer overkomt; denk aan zaken als Algemene voorwaarden, eigendomsvoorbehoud en soms ook gewoon betaling upfront (in termijnen) zodat het risico beperkt blijft! succes met deze les en de nieuwe uitdagingen
  13. Beste Belastingstud., voor mij een redelijk herkenbaar verhaal; ik heb ook een een aantal kleine MKB-ondernemers als klant die stoeiden met de opstart. wellicht ken je de term pennywise-pundfoolish? ik denk dat als je alle verstookte energie had gestoken om met een beetje begeleiding van een professional op te starten, was je waarschijnlijk nu wél op orde geweest, veel geleerd en had het jullie waarschijnlijk een hoop nachtrust gescheeld. De ondernemers die op soortgelijke wijze startten en ook bereid zijn veel zelf te doen zijn voor de aangifte Ink.belasting incl. winstaangifte ca. € 750 ex btw per jaar kwijt. weet niet of dit opweegt tegen hetgeen je nu is overkomen, maar mijn inschatting is dat deze (aftrekbare) kosten meerwaarde biedt en je de tijd/ruimte laat om aan zoveel andere ondernemerszaken te besteden. en dan hebben we het nog niet eens over de toegevoegde waarde die een Accountant kan bieden! Ondernemen blijft (gelukkig) leuk! succes met het vervolg
  14. Beste Sander, om de een of andere reden is mijn eerste reactie welke ik typte een uurtje nadat jij jouw (helaas) indrukwekkende verhaal poste, verloren gegaan ???. ik zie dat je gelukkig de goede kant opgaat. Ik sluit mij aan bij Dennis van Dijk: dit soort besluiten moet je niet alleen nemen vanwege de emotionele lading; laat een Jurist alsjeblieft goed kijken wat verstandig is! Dreigen met een faill.aanvraag is één, het uitvoeren is meer werk! En je moet er in deze rare tijd zeker niet vanuit gaan dat een Curator (automatisch) aan de slag gaat om jouw belangen te behartigen: hij is er voor de evt. andere gedupeerden zoals crediteuren, en zal over het algemeen de gemakkelijkste weg kiezen ... nog 1 nuttig advies vanuit mijn eerste "preek" staat gelukkig nog overeind en tot heden niet genoemd: ondanks alle ellende is het gelukkig nog altijd zo dat je alle boekhoudkundige schade kunt verwerken in het resultaat van de BV en evt. privé, waardoor je wellicht op termijn toch ook weer iets terugziet van je geld dmv belastingteruggaven etc. Een goede accountant/fiscalist kan hierin je ook weer een beetje op de rails krijgen ... succes met de tegenaanval en houdt ons op de hoogte!
  15. dat zou mooi zijn ... Helaas werkt het niet zo! overigens: de fiscus legt beslag (tot nadere zekerheid) het is nu wellicht ook een beter moment om met de fiscus aan tafel te gaan om (alsnog) een regeling te treffen. Ook de belastingdienst zit niet te wachten op een werkelijke verkoop! ze moet in ieder geval wél in actie komen, en daarbij heeft ze wel hulp nodig van een accountant/fiscalist met ervaring op dit vlak ! goede communicatie met de Belastingdienst hierin is al een deel van de oplossing. mvg accountantkosten.nl
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept