Baard

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Baard's trofeeën

  1. Is het toegestaan om als vennootschap onder firma als tussenpersoon te fungeren op financieel gebied? Kijk bijvoorbeeld naar https://www.ontwerpen-voor-geld.nl/. Zij innen het bedrag bij de opdrachtgever. Laten opdrachtnemers inzendingen doen en betalen vervolgens één of meerdere opdrachtnemers. Bij een constructie als deze is het nodig om het bedrag dat voor de opdrachtnemer bestemd is, vast te houden. Mag dit op dezelfde of een andere zakelijke rekening van dezelfde vof als de vof die de twee partijen samenbrengt? Uitbetaling kan bij niet ondernemers gedaan worden via de "opgaaf van uitbetaalde bedragen aan een derde (IB 47)". Maar mijn vraag is of het vasthouden van geld van derden mag, zonder stichting of derdenrekening bij een notaris.
  2. Ik heb inmiddels een afhaalfactuur opgemaakt. Eén voor mezelf en een factuur/pakbon voor de klant. Doordrukvellen zijn inderdaad ook een goede optie.
  3. Tja, de tijd zal het leren. Ik had een aantal jaar geleden ook niet gedacht dat ik nu een 3D printer zou hebben. Toch denk ik dat het lastig is om na te gaan waar het pakket precies is afgezet en of het wordt opgehaald door de persoon die het heeft besteld. Als mijn buurman de drone van amazon in mijn tuin ziet landen, kan hij het pakketje gewoon pakken.
  4. Hà HL leden, Wat vinden jullie van Amazon Prime Air? Amazon heeft twee dagen geleden bekend gemaakt dat ze in de nabije toekomst pakjes per drone af willen gaan leveren. Realistisch of onhaalbaar? Zie filmpje hieronder. Naar mijn mening onhaalbaar en fraudegevoelig. Ik zie graag jullie meningen tegemoet! [titel aangepast - mod]
  5. Beste Higherlevel.nl leden, Ik lees al zo'n jaar mee op dit forum. Omdat ik ook graag deel wil uitmaken van de community, heb ik me vandaag ingeschreven. Ik wil direct een vraag stellen. Ik ben eigenaar van een webshop en lever vooral producten aan consumenten. Echter komt het af en toe voor dat ik B2B lever. Vaak willen bedrijven de producten die ik verkoop afhalen. Dat is natuurlijk geen probleem, alleen zit ik met een vraag m.b.t. de factuur. Hoe doen jullie dit? Het lijkt me namelijk netjes om iets met een handtekening voor ontvangst (zowel ontvangst betaling als ontvangst order, beide partijen dus) op de factuur te vermelden. Ik vermeld natuurlijk altijd dat het om een contante betaling gaat, maar heb tot nu toe nog niets met handtekening of iets dergelijks gedaan. Ik heb het internet tevergeefs al afgestruind naar een goede, Nederlandse, voorbeeldfactuur. Mochten jullie er toevallig één kunnen vinden, dan verneem ik dat graag!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.