Jump to content

Hairextensions4u

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Company info

  1. Onze administratie houden wij zoveel mogelijk digitaal, niets uitprinten wat ook op servers of in de cloud te bewaren is. Verkoopfacturen sturen wij uitsluitend digitaal. Verpakkingsmateriaal is van gerecycled karton en we stappen binnenkort over van plastic tape naar papier tape om de dozen dicht te plakken. Bestellingen bij onze leverancier doen we bij voorkeur 3x per week, i.p.v. elke dag mits de hoeveelheid bestellingen dit toelaten. Dit scheelt weer in de transportkosten, maar uiteraard ook in CO2 verbruik. De computers schakelen na 5 minuten inactief op een zwarte screensaver. Wanneer we een bestelling persoonlijk wegbrengen (i.p.v. via de pakketbezorger) en er is haast bij dan rijden we zeer zuinig door niet als eerste bij het stoplicht weg te willen zijn en de maximale snelheid op de snelweg is slechts 100 km/u. Dit draagt uiteraard ook bij aan een lager kostenplaatje, dus het is een win-win situatie.
  2. Beste Higherlevel-lezers, Nu we inmiddels bijna 2 maanden verder zijn kunnen we de balans opmaken van het laten vervallen van het minimale orderbedrag. We krijgen meer bestellingen voor uitsluitend hairextensions accessoires, dus dit werkt zeker omzetverhogend. Bedankt dus voor deze tip John en Erik. Voor wat betreft het bestellen van uitsluitend hairextensions blijven we de minimumgrens van € 50,00 hanteren, maar dat is voor zover wij hebben gemerkt geen probleem omdat men al snel meer kwijt is hiervoor dan € 50,00. Wel komen er vragen van potentiële klanten die een kleinere afname vragen dan 150 stuks losse hairextensions, maar het is net als bij een groothandel als de Makro waar je ook voordeliger uit bent dan wanneer je minder aantallen koopt bij een detaillist. En aangezien wij een prijsvechter op de markt zijn, zijn helaas wij ook gebonden aan een minimale afname van onze leverancier. Met zo'n 20.000 combinaties hairextensions is het ook geen optie om een voorraad aan te leggen waar je jaren mee kan blijven zitten. Een SEO tekst hebben we inmiddels geschreven en op de homepage geplaatst. Dit hebben we zelf geschreven dus wellicht dat iemand er nog wat feedback over kan geven ter verbetering. Wanneer je nu op de homepage op "vergelijken" klikt, zie je rechts bovenin een button verschijnen waar je de producten kan vergelijken. De kleurenring hebben we ook aangepast door gedetailleerde foto's van de kleuren te maken en deze bij de beschrijving van de kleurenring als foto's toe te voegen. Om de gebruikersvriendelijkheid te vergroten verwijzen we niet meer bij de producten eerst naar onze kleurenring, waarna men weer terug moest naar het product, maar kan men bij het product direct op de gewenste kleur klikken waarna alleen nog de lengte en textuur hoeft te worden gekozen. Ook hebben we foto's van de texturen toegevoegd bij elk product zodat de bezoeker ziet hoe elke textuur eruit ziet. Zoals jullie zien hebben wij met de meeste tips wat gedaan en onze webshop verbeterd en gebruikersvriendelijk gemaakt. Inmiddels zijn we aardig goed vindbaar op onze gewenste zoektermen, maar het kan natuurlijk altijd beter. Allen heel erg bedankt voor de feedback tot nu toe. Mochten jullie (of nieuwe lezers) nog aanvullende feedback hebben, dan horen we dit graag, hoe kritisch dan ook. Met vriendelijke groet, Nicole en Vincent
  3. Beste TwaBla, Mijn vriend heeft kort geleden een rechtszaak aangespannen en in eerste aanleg verloren. Kosten € 3.300,00. Hoger beroep was mogelijk maar de kosten daarvan bedroegen € 8.500,00 tot € 10.000,00. Dit is te veel geld om op het spel te zetten, dus heeft hij hiervan afgezien. Deze wijze les leert mij dat je beter e.e.a. hier en daar kan navragen alvorens je direct een advocaat inschakelt. Geld is het probleem gelukkig niet, maar aangezien je het maar 1 keer kan uitgeven, ben ik hier voorzichtig mee. Vandaar mijn verzoek of iemand hier juridische ervaring mee heeft en wat de eventuele consequenties kunnen zijn voor onze concurrent. Wanneer je de site van de concurrent bekijkt, dan krijg je daar een slechte indruk van mede gelet op de zeer slechte Nederlandse teksten en die erop staan. Het zou zo door een kind van 6 jaar kunnen zijn geschreven. Uiteraard kan je het ook zo bekijken dat wanneer men bij betreffende website kijkt naar de AV, men dus ook even bij ons op de site kijkt en ziet dat het veel voordeliger kan en wij hier mogelijk extra klanten aan over houden. Maar aangezien wij ons niet willen conformeren met een site die in zo slecht Nederlands is opgesteld en diefstal c.q. reputatieschade simpelweg niet kunnen tolereren overwegen wij juridische stappen. Als wij dit zouden accepteren, waar leggen wij dan de grens? Daarbij willen wij alleen kwalitatief goede backlinks, omdat Google links op minder goede sites zeker niet beloont. Een aangetekende brief schrijven zal zeker stap 1 zijn en ik mag aannemen dat dit bedrijf onze vermelding dan ook weghaalt. Maar Google heeft al wel die site met backlinks geïndexeerd. Hoe krijgen we dit ongedaan? Groeten, Nicole
  4. Beste Benm, Bedankt voor uw bericht. Door eerdere ervaringen is ons tolerantieniveau helaas tot het vriespunt gedaald, dus wij overwegen zeker juridische stappen. Google heeft die pagina van de concurrent al geïndexeerd en alles wat ooit op internet is geplaatst blijft naar onze ervaring altijd terug te vinden. Bovenaan betreffende pagina van onze concurrent staat: Algemene Voorwaarden "onze bedrijfsnaam", daarnaast ook nog verborgen backlinks naar onze pagina's. Is er wellicht een HL-lezer die hier juridisch op in kan gaan? Naar ons idee is er naast auteursrechtschending ook sprake van reputatieschade. Alvast bedankt voor de reactie(s).
  5. Beste Higherlevel lezers, Wij zijn er bij toeval achter gekomen dat een concurrent van ons onze algemene voorwaarden (AV) 1-op-1 van onze site heeft gekopieerd waar onze naam pontificaal bovenaan staat, alsmede een aantal backlinks naar pagina's op onze site verborgen in de tekst verderop in de AV. De AV hebben wij van de KvK gebruikt, maar op een aantal punten aangepast c.q. uitgebreid. Mag dit zomaar en wat is hier juridisch tegen te doen? Wij willen ons niet associëren met dit bedrijf.
  6. Zou iemand me kunnen zeggen hoe dat dan zit met hairextensions? Ik verkoop via mijn webshop voordelige hairextensions van echt mensenhaar in verschillende soorten. Sommige extensions moeten met wax bondjes aan het eigen haar worden bevestigd met warmte. Deze extensions zijn niet meer her te gebruiken. Vanzelfsprekend neem ik producten terug die niet aan de verwachtingen van de klant voldoen, maar hoe zit dat met hairextensions die middels wax bondjes reeds aan het eigen haar zijn bevestigd? Ben ik verplicht deze ook retour te nemen en te crediteren? Bij alle hairextensions is sprake van een hygiëne product, want als iemand bijvoorbeeld luis heeft dan komt dat ook op de hairextensions wanneer ze zijn ingebracht. Hier kan ik dan niks mee wanneer ik ze terug neem, omdat ze niet meer door te verkopen zijn of terug te brengen naar mijn leverancier. Alvast bedankt voor jullie advies. Met vriendelijke groet, Nicole Cornelissen
  7. Bedankt voor de feedback. Het minimale order bedrag hebben wij inmiddels aangepast voor onze accessoires. Met succes, want er zijn nu al bestellingen gedaan voor uitsluitend accessoires. Voor wat betreft de hairextensions kunnen wij momenteel nog niet voor minder dan € 50,00 leveren willen we hier winst op maken. De social media buttons hebben we bewust bovenaan geplaatst. De gedachte erachter is dat wanneer bezoekers op onze pagina komen, ze deze direct kunnen delen/liken zodat we meer naamsbekendheid krijgen en een grotere doelgroep kunnen bereiken. De kleuren zijn zichtbaar bij de kleurenring, waarnaar wordt verwezen bij elke omschrijving bij de hairextensions. Elke vrouw die haar haren eens heeft geverfd weet wat kleurnummers inhouden, bij de kleurenring staan de kleurnummers, deze hebben geen naam zoals honing blond of chocolade bruin. Om onze paginasnelheid niet te veel te vertragen hebben wij ervoor gekozen om de foto's van de kleuren uitsluitend bij de kleurenring te plaatsen en niet in de omschrijving van alle hairextensions. Het is niet de bron die wij willen beschermen, maar onze productfoto's. Vandaar dat er een script op zit dat met de rechtermuisknop de foto's niet zijn te downloaden. Uiteraard zijn er manieren om dit te omzeilen, maar het maakt het potentiële concurrenten niet makkelijker om er met onze productfoto's vandoor te gaan. Het is gebruikelijk om je product aan te prijzen met een vanafprijs. Wanneer je bv. een auto ziet aangeprezen betreft dit altijd een instapprijs. Het is dan afhankelijk van de kleur of model wat de prijs is. Wanneer wij onze hairextensions per 150 stuks willen aanprijzen, dan is het (in elk geval) via SEOshop niet mogelijk om dan bv. 175 stuks extensions te bestellen, omdat het dan per 150 stuks gaat. Veel concurrenten adverteren ook met een stukprijs, andere weer per bundels van bv. 25 stuks. We zijn met veel zoektermen te vinden op de eerste pagina van Google, op sommige zoekwoorden zelfs boven de vouw. Uiteraard willen we een black hat SEO voorkomen, maar tot nu lijkt e.e.a. een goed uitwerking te hebben. Wel valt op dat wij bijvoorbeeld met de tag "goedkope hairextensions" op een gegeven moment op de eerste plaats stonden, maar dat die gehele tag ineens niet meer voorkomt bij de Google resultaten. Wanneer we nu op deze zoekterm googlen staan we wel met onze homepage op de eerste pagina, maar niet meer met de tag. Heeft het verdwijnen van deze tag bij de zoekresultaten te maken met black hat seo of is dit omdat de website vrij nieuw is en de resultaten dus nog erg wisselvallend zijn? Een vast nummer ipv een mobiel nummer wekt inderdaad meer vertrouwen op. Echter kunnen er hoge kosten aan zitten, wanneer je een vaste lijn continu naar een mobiel laat doorverbinden. Wij zijn nog al eens buiten de deur, dus vandaar onze keuze voor een mobiel. Alle bijkomende kosten zullen wij toch weer links of rechtsom aan onze klanten moeten doorberekenen en om ons als prijsvechter te profileren willen we zoveel mogelijk kosten drukken. Heeft iemand wellicht een suggestie om een vast nummer aan te vragen en deze continu door te schakelen naar een mobiel voor lage kosten? Een goede seo tekst op de homepage vinden wij een goede aanrader. Via het SEOshop forum werd hier ook al bij een aantal mede webshophouders op gewezen met een aantal voorbeelden. Hierbij werd aangeraden om de seotekst onder de producten te vermelden, onder de vouw. Achterliggende gedachten is dat bezoekers eerst willen zien waar de webshop over gaat en vervolgens pas gaan lezen. Voor Google schijnt de plaats niet uit te maken of dit boven- of onderaan de homepage staat. Heeft iemand wellicht nog suggesties voor de plaats op de homepage voor de seotekst? Graag met eventueel voorbeelden van andere websites. Voor aanvullende kritiek staan wij open, dus schroom niet om je feedback te geven.
  8. Beste DWCmartijn, Uit interesse heb ik je site bekeken, maar wanneer ik dan klik op flyers drukken/digitaal printen/formaat A5papiersoort MC glanzend, dan staat er "MC glanzend is o.a. geschikt voor:...". Ik vraag me af waar dit materiaal geschikt voor is, want dat staat er niet bij. Wij hebben net deze week drukwerk laten maken en willen graag de prijs met die van jou kunnen vergelijken. Dit wordt alleen lastig, aangezien je de prijs niet specificeert in opmaakkosten en de kosten voor de flyers. Wellicht zou je dit kunnen verduidelijken. Je zou nog kunnen overwegen om de mogelijkheid te bieden de algemene voorwaarden te downloaden. Verder ziet de site er professioneel en betrouwbaar uit. Wij zullen je site zeker in de gaten houden.
  9. Beste John, Bedankt voor uw feedback. Aan de URL's wordt gewerkt. Een favicon heb ik inmiddels toegevoegd. De vergelijkingen zijn zichtbaar wanneer je doorklikt op de homepage naar een product. Dan is aan de linkerkant een "Vergelijk". ik ben het helemaal met u eens dat dit onduidelijk is en dank u voor uw kritiek hierover. Ik liep hier eerder ook al tegenaan. De webshop is gemaakt via SEOshop en volgens de klantenservice is dit niet aan te passen. Desondanks heb ik dit wederom voorgelegd aan de klantenservice, ze hebben eerder ook verzoeken verwezenlijkt die in eerste instantie niet mogelijk leken. Anders moeten wij dit maar custom made laten aanpassen met een "vergelijk" en "verlanglijst" knop bovenaan de homepage. De tags blijken belangrijk voor de zoekmachines, vandaar dat deze op de homepage staan. Ik zie bij andere sites wel eens tekst verborgen voor de bezoeker bv. onder een kopje "meer" bij een korte omschrijving van een product. Wellicht dat ik de tags op de homepage ook op zo'n wijze kan verbergen voor de bezoeker. Het zal niet verkeerd zijn hiermee nog aan de slag te gaan. Om als prijsvechter voordelige hairextensions op de markt te kunnen aanbieden, dienen wij een minimale afname te hanteren om onze kosten te kunnen dekken. De marges zijn namelijk gering. Aangezien we meer dan 30.000 combinaties in onze hairextensions hebben, kunnen we niet alles op voorraad hebben. Voor de accessoires geldt dit wel. Uw tip te hebben meegenomen gaan we deze groter inkopen zodat deze zonder minimaal orderbedrag te bestellen zijn. Ook hiervoor onze dank voor uw opmerking. De software van SEOshop staat het helaas niet toe meer dan 8 á 10 foto's per product toe te voegen, vandaar dat het lastig werd alle kleuren van onze kleurenring als foto toe te voegen. Vandaar de keuze om 1 foto van de hele kleurenring weer te geven en in de beschrijving/informatie van het product alle kleuren van onze kleurenring in detail weer te geven (op de kleur Silver na, die moet nog worden toegevoegd). Ik ben het met u eens dat dit niet de meest ideale oplossing is. Wellicht kunt u of een ander HL lid nog suggesties aanleveren. In de hele site staan verborgen links die niet direct herkenbaar zijn als links, behalve wanneer je met je muis erop gaat staan. Dit vanwege linkbuilding. Zo hebben we dit ook toegepast in onze Algemene Voorwaarden. Links die naar een andere pagina binnen onze site verwijzen hebben wij bewust in hetzelfde tabblad laten openen. De bezoeker blijft dan tenslotte op onze pagina. Links die verwijzen naar externe sites zoals een verwijzing naar de wet koop op afstand van wetboek-online.nl (art. 16) laten we juist openen in een nieuw tabblad zodat de bezoeker onze website niet kwijtraakt. U bent één van de weinigen die deze links is opgevallen. Een webshop blijft aan onderhoud onderhevig, dus met uw opmerkingen zijn we er nog lang niet, maar ze zijn ons wel waardevol. We nemen dit zeker mee in de verbetering van onze webshop. Voor aanvullende opmerkingen of kritiek blijven wij openstaan, dus reacties van andere leden zijn van harte welkom. Groeten, Nicole en Vincent
  10. Beste HDmode, Ondanks dat ik nieuw ben op HL, ben ik al wel een tijdje bezig met onze eigen webshop www.voordeligehairextensions.nl te optimaliseren. Neem gerust eens een kijkje in onze webshop, wellicht dat je een paar ideeën kan opdoen. Mij valt op dat je URL's zijn niet zoekmachine vriendelijk. Er staat vaak een "?" en "&" in en dit wordt slecht tot niet gelezen door Google. Wanneer je bv. op "Categorie/Dames tassen/Blauwe Handtas" klikt dan is de url "http://hippe-damesmode.nl/index.php?route=product/product&path=63&product_id=86" Google kan dit niet lezen. Beter zou bv. zijn "http://hippe-damesmode.nl/blauwe-handtas". Gebruik in elk geval geen symbolen en "_" in je url. Bij "Merken" staan merken waarvan geen producten beschikbaar zijn. Je zou kunnen overwegen deze weg te laten zolang er geen producten beschikbaar zijn. De "Over ons" pagina zou wat meer invulling kunnen krijgen, zodat bezoekers een beter beeld van je bedrijf kunnen krijgen. Hierbij kan je kijken naar "wie, wat, waar, wanneer en waarom". Verder zou je in de footer een kopje "Betaalmethode of Betaalwijze" o.i.d. kunnen vermelden en een "Disclaimer". Je zou wat meer productomschrijving kunnen gebruiken, bijvoorbeeld afmetingen, gewicht en materiaal. Het beste zou zijn als je belangrijke zoekwoorden in je omschrijving en headings vermeld. De meest gezochte zoekwoorden kan je gratis en eenvoudig met behulp van Google Adwords achterhalen. Als laatste tip zou ik je willen meegeven dat social media steeds belangrijker wordt voor zoekmachines. Je kan overwegen om een social media button "Like, delen of volgen" op je homepage en bij de producten te vermelden. Succes met je webshop. Groeten, Vincent
  11. Omschrijving van je concept: Voordeligehairextensions.nl is een nieuwe webshop voor het online bestellen van goedkope hairextensions van 100% echt Braziliaans mensenhaar. Om ons te onderscheiden van concurrenten bieden wij een uitgebreider assortiment in hair extensions en profileren wij ons als prijsvechter op de markt. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Gedegen onderzoek in de markt en verdiept in seo technieken. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Uiteraard zoveel mogelijk bekendheid en (betalende) bezoekers. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Ons assortiment is veel uitgebreider dan die van concurrenten en daarbij bieden wij ons product aan voor een fractie van de prijs van vele concurrenten. Onder het motto "beter 50% van iets, dan 100% van niets", toch? ;) Wat voor feedback hoop je te krijgen: Alle kritiek, aanbevelingen, meningen en ervaringen zijn welkom als feedback op onze nieuwe website www.voordeligehairextensions.nl. Wij waarderen het enorm om uw kritiek te krijgen op onze webshop. Seo tips zijn hierbij erg welkom. We proberen hoog te scoren op zoektermen als "goedkope hairextensions", "goedkope hair weave" en "voordelige hairextensions". Die laatste wil inmiddels wel goed lukken, mede vanwege onze domeinnaam, maar op andere zoektermen wisselen we vaak van pagina/ranking en soms zijn we ineens helemaal niet meer zichtbaar op bepaalde zoektermen. Hoe kunnen we onze ranking bij Google verbeteren met onze webshop? Buitenom de bekende social media en backlinking impact. Hoe ervaren jullie de layout, betrouwbaarheid en de werking van de site? Als jullie toch op onze homepage zijn, geef ons dan met hetzelfde gemak gelijk even een Google +1 en een Facebook like. Alvast bedankt voor jullie feedback.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept