Jeroen Bos

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Jeroen Bos's trofeeën

  1. Dag Ron en Joost, Onwijs bedankt voor jullie reacties. Het is een zeer spannende tijd voor me. jullie uitleg maakt het een en ander duidelijker. Joost kun je mij misschien een privé bericht sturen met jouw contact gegevens? Dan kunnen we wellicht tot zaken komen als ik alle stukken in mijn bezit heb indien je geïnteresseerd ben om ons advies te geven. fijne avond. Met vriendelijke Groet
  2. Beste Ron, Bedankt voor je snelle Reactie. Ik heb dat te horen gekregen van de persoon waar ik het bedrijf van over ga nemen. Ik vrees voor behoorlijke kosten van een onafhankelijk fiscaal adviseur. Ik weet niet wat ik kan verwachten en welke partijen goed zijn in het advies en ons niet gaan uitkleden. Heb je misschien een advies voor ons welke onafhankelijk fiscaal adviseur wij het beste kunnen inhuren en wat de kosten hiervan zullen zijn ongeveer? We hebben namelijk net het bedrag dat we moeten inleggen om 20% van de aandelen. Van de persoon waar we het bedrijf van overnemen hebben we een constructie voorgestel gekregen om over 40% van de aandelen winst uitkering te krijgen terwijl we maar 20% betaald hebben zodat we van de winst uitkering weer 20% kunnen kopen. Zo kunnen we in een 5 jaren plan 80% van de aandelen bemachtigen. De laatste 20% zal eigendom blijven van de oude eigenaar. Begrijp ik het goed dat in ieder geval 70% als loon uitgekeerd moet worden? Dus mijn bruto salaris zal zijn € 5250,00 en dus geen € 4.000? Dan betaal ik de €1.100 voor auto en telefoon dat is totaal samen € 6350,00. Dan blijft er een bedrag van € 1.150,00 in de BV dit zijn de kosten voor de BV? Wat voor kosten zal ik hier aan kunnen hebben? Of moet ik 30% over de €7.500 aan belasting betalen en dan blijft er € 5.250 hiervan betaal ik € 1.100 aan auto en telefoon en dan blijft er een bedrag over van € 4.150 hiervan kan ik mijn zelf een salaris van € 4.000 en er blijft dan € 150 voor de kosten van de BV? Voor mij zou het in beide gevallen een verslechtering van mijn financiële situatie. Ik hoop dat het toch beter is als deze twee scenario’s. Alvast bedankt voor je verduidelijking. Met Vriendelijke Groet Jeroen Bos
  3. Goedenavond allen, Met een collega samen gaan we in een bedrijf in een aantal jaren overnemen. We starten met 20% van de aandelen. We zullen naast dividend aan het einde van het jaar een management fee op ons eigen BV gaan ontvangen in plaats van Salaris. Uit het management fee zullen we zo een € 1000,00 per maand aan auto lease, telefoon kosten zo een € 100,00 betalen. Maar we krijgen te horen dat we zo een € 4000,00 aan bruto salaris over houden. Dit zou voor mij onvoldoende zijn om mijn kosten te betalen Hypotheek enzovoort. Wat ik niet begrijp is waar de rest van het geld zal blijven. We krijgen per maand € 7500,00 aan management fee ontvangen op ons eigen BV. Aan welke kosten moet ik denken? Als ik simpel reken dan is € 7.500, - min € 1.100, - is € 6.400, - Heeft iemand een idee waar € 2,400 zullen Verdwijnen? En hoe kan ik mijn management fee naar netto loon kan reken? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet Jeroen Bos
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.