Met een collega samen gaan we in een bedrijf in een aantal jaren overnemen.
We starten met 20% van de aandelen. We zullen naast dividend aan het einde van het jaar een management fee op ons eigen BV gaan ontvangen in plaats van Salaris. Uit het management fee zullen we zo een € 1000,00 per maand aan auto lease, telefoon kosten zo een € 100,00 betalen. Maar we krijgen te horen dat we zo een € 4000,00 aan bruto salaris over houden. Dit zou voor mij onvoldoende zijn om mijn kosten te betalen Hypotheek enzovoort.
Wat ik niet begrijp is waar de rest van het geld zal blijven. We krijgen per maand € 7500,00 aan management fee ontvangen op ons eigen BV. Aan welke kosten moet ik denken?
Als ik simpel reken dan is € 7.500, - min € 1.100, - is € 6.400, -
Heeft iemand een idee waar € 2,400 zullen Verdwijnen?
En hoe kan ik mijn management fee naar netto loon kan reken?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jeroen Bos
Jeroen Bos
Goedenavond allen,
Met een collega samen gaan we in een bedrijf in een aantal jaren overnemen.
We starten met 20% van de aandelen. We zullen naast dividend aan het einde van het jaar een management fee op ons eigen BV gaan ontvangen in plaats van Salaris. Uit het management fee zullen we zo een € 1000,00 per maand aan auto lease, telefoon kosten zo een € 100,00 betalen. Maar we krijgen te horen dat we zo een € 4000,00 aan bruto salaris over houden. Dit zou voor mij onvoldoende zijn om mijn kosten te betalen Hypotheek enzovoort.
Wat ik niet begrijp is waar de rest van het geld zal blijven. We krijgen per maand € 7500,00 aan management fee ontvangen op ons eigen BV. Aan welke kosten moet ik denken?
Als ik simpel reken dan is € 7.500, - min € 1.100, - is € 6.400, -
Heeft iemand een idee waar € 2,400 zullen Verdwijnen?
En hoe kan ik mijn management fee naar netto loon kan reken?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet
Jeroen Bos
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag