Tinny

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Tinny's trofeeën

  1. sorry voor mijn late reactie. Ik ben met jullie tips aan de slag gegaan en heb mezelf nog ingelezen afgelopen donderdag. Ik heb tijdens het hoorgesprek enkele fysieke bewijzen meegenomen alsook mijn geschreven urenlijst, en printscreens van activiteiten online ed. Gesprek ging heel goed, als je kunt aantonen en uitleggen waarom vb een keywordtekst veel tijd kost en een video maken ,.... als ze je urenlijst begrijpen verdwijnt het wantrouwen. Ik heb van de start van mn onderneming altijd alles netjes genoteerd in een urenlijst en dat maakte al veel indruk. Ik heb wel benoemd dat ik het spijtig vind dat er zoveel tijd aan moet vooraf gaan, heb van begin altijd gevraagd aan inspecteur kom kijken en ik verklaar alles en laat je alles zien. maar hier is geen gehoor aan gegeven tot en met het hoorgesprek zelf na mijn beroep. Binnen twee weken ontvang ik het verslag en dan nog twee weken dan ontvang ik de beslissing, maar ben er bijna zeker van (vanuit ons gesprek) dat mijn urenlijst dus alsnog na mijn beroep geaccepteerd zal worden gelukkig. bedankt voor jullie advies en hopelijk kan mijn reactie iemand anders in dezelfde situatie ooit helpen.
  2. heb intussentijd de belastingdienst gebeld en de persoon aan de lijn bevestigde inderdaad ook dat in mijn geval werken aan de websites ook directe uren zijn aangezien ik hiermee mijn omzet creëer. Ik heb ook gezocht bij rechtspraak.nl met de zoekterm urenregistratie ed en daar lees je ook veel interessante cases. De belastingdienst verwijst naar een case dat een wanverhouding tussen directe en indirecte uren afgewezen hoort te worden volgens die case. maar er zijn ook andere te vinden waar het net het omgedraaide geval is. Dat de inspecteur in het ongelijk wordt gesteld. elke geval is heel specifiek, maar interessant om door te nemen. alvast dank voor jullie reacties en inzichten
  3. Hartelijk dank voor je reactie, ik sta nu toch al wat sterker in mn schoenen wat betreft de "indirecte uren" mod-edit: alstjeblieft niet een compleet verhaal quoten om er maar 1 regel aan toe te voegen - dat leest erg onprettig.
  4. Goed dat je dit punt aankaart :) dat is wat het verwarrend maakt de belastingdienst bestempeld dit met indirecte uren en dat neem je al snel over. Heb de belastingdienst vandaag nog hierover gebeld en kreeg van die medewerker ook duidelijk te horen dat uren die je besteed aan je website en je core business zijn zijn in mijn geval directe uren. Helemaal mee eens! mod-edit: quotes en reacties aangepast voor leesbaarheid
  5. Ja vreemd toch, en vooral omdat er heel veel internetondernemers zijn in deze tijd, webshopeigenaren, affiliateondernemers,... en ik vindt hier werkelijk niets over op het internet. Vraag me af of anderen dit ook al hebben gehad met de belastingdienst? Ben benieuwd naar ervaringen van anderen. _________ volledig citaat direct voorgaande rectie verwijderd ivm leesbaarheid
  6. Goedendag allemaal, Ik ben al enkele jaren sinds 2012 internetondernemer, en sinds vorig 2016 jaar begint de omzet te groeien. Hier is natuurlijk voorafgaand veel werk in gestoken. Een voorbeeld van een website is een advertentiewebsite waar men advertenties kan plaatsen en wil men bovenaan staan, betalen ze een bedrag voor. Hier heb ik dan weer inkomsten uit. Nu zegt de belastingdienst dat mijn urenregistratie een wanverhouding laat zien tussen directe en indirecte uren. Wat natuurlijk ook zo is, aangezien de meeste van mijn bezigheden zit in het maken en onderhouden van websites. Ik kan nergens informatie vinden over hoe de belastingendienst omgaat met deze "nieuwe"vorm van ondernemen. niet op hun site, niet na een gesprek en ook via google werd ik hier wijzer van. Wat zijn mijn rechten hierin, en mag de belastingendienst mijn urenregistratie weigeren ( dan wordt dus ook de zelfstandigenkorting niet toegepast). De uren zijn volgens hun theorie inderdaad indirecte uren, maar dit is mijn onderneming en ze leveren nu wel omzet. alleen kunnen mijn uren niet rechtstreeks aan een koop of klant gelinkt worden. Zelf hier in higher level kon ik niets vinden, heeft iemand tips of links waar ik meer hierover kan lezen. Heb as vrijdag een afspraak bij de belastingdienst en wil graag goed voorbereid zijn. Mijn dank is groot voor jullie reacties en hulp
  7. Goedendag. Henk: van ons is enkel de inkomstenbelasting de omzetbelasting hebben wij zelf gedaan elk kwartaal.Dus wij hebben het dubbele ongeveer betaald dan wat jij hebt betaald, voor minder werk. Karen: allereerst bedankt voor je nuttige tips, zullen we opletten bij de keuze voor een nieuwe boekhouder.En ja de rekening is reeds betaald met veel tegenzin, maar je kan niets doen volgens mij. Daarom hier mijn vraag, als dit echt onredelijk is dan ga ik kijken welke verdere stappen ik misschien kan nemen? Tijdens ons eerste gesprek had hij aangegeven dat de inkomstenbelasting voor ons ongeveer 2 tot 3 uur zou duren, dus hoe hij nu aan 11 uur komt is mij de vraag. Alles staat wel mooi in de specificatie maar als ik dan voor een email 0,75 uur zie dan vraag ik me af in hoeverre dat allemaal correct is.
  8. Hallo henkh, Bedankt voor je snelle reactie. Het is inderdaad een accountantkantoor, en de uurtarieven waren afhanekijk van wie wat zou doen. De ene was 75 euro/uur de andere (accountant zelf) 90 euro. Dus dat wisten we. Maar het aantal uren die is gerekend voor zo een simpele boekhouding is dat niet erg veel? Vb emailbeantwoording(was 1 mail met een link in) = 0,50 uur een vraag die ik had ivm BTW buiten de EU staat er intern overleg en extern = 1 uur zomaar even wat in de specificatie staat. Het opstellen van de jaarrekening zit er inderdaad ook bij, geen BTW aangiftes die hebben we zelf gedaan. Ik hoor van velen dat ze rond de 250 euro betalen voor de inkomstenbelasting, dus hoe dan had ik rond de 500 a 600 euro schappelijk gevonden aangezien ze wat duurder zijn. maar 1019 euro had ik echt niet verwacht.
  9. Goedendag iedereen, Ik vroeg me af of deze situatie normaal is? Ik ben een ondernemer sinds 2012, heb sinds het begin zelf de omzetbelasting verzorgd en de inkomstenbelasting 2012 heb ik door een zorgvuldig uitgekozen boekhouder laten doen. We wisten door twee voorafgaande gesprekken dat het niet de goedkoopste accountant was maar we zaten op één lijn tijdens de gesprekken en dus zijn we met deze accountant in zee gegaan. Nu dus einde 2013 gingen ze beginnen met onze inkomstenaangfte(ik ondernemer en mijn man in loondienst). We hebben alles in excel aangeleverd en in mappen netjes en overzichtelijk gesorteerd al ze ik het zelf. We hebben iets van een honder facturen en 5 inkomsten gehad dat jaar, dus echt nog niet een lopende zaak met zoveel transacties ed. Nu is er in totaal 11,15 uren in rekening gebracht met een totaal bedag van 1019 exclusief BTW. Ik heb telefonisch twee vragen gesteld in dat hele jaar en dat is ook berekend natuurlijk, elke mail, telefoongesprek, archivering van bestanden wordt berekend en niet een beetje oom qua tijd. Voor het archiferen alleen al is er 0,75 uren gerekend terwijl alles gescand in de mappen aangeleverd zijn. Alles is digitaal aangeleverd dus het lijkt me erg sterk dat je voor zo'n eenvoudige onderneming zoveel tijd besteed om een simpele inkomstenbelasting te doen lijkt me en dan toch zoveel uren te berekenen? Als je nu een goed draaiende onderneming hebt en ingewikkelde persoonlijke situatie begrijp ik dat maar dit lijkt met toch wel erg veel of is dit een redelijk bedrag in jullie ogen? Graag jullie mening wat ik hiermee aanmoet?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.