Jump to content

Lenn P

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. @Ronaldinho Thanks voor de toelichting. Dusdanig gecompliceerd dat het mij helder is dat dit extra aandacht vereist. @Hans Dank! Ik zal de term 'bijeenkomstfunctie' onderzoeken. @WolfsSpirit Ik begreep inderdaad dat dit vrijwel een formaliteit is. Bedankt voor deze bevestiging!
  2. Excuses Hans! Ik ben niet heel ervaren met dit soort opzetjes op fora! Misschien heb ik mij onbeuwst minder ingelicht voorgedaan, dan dat ik daadwerkelijk ben. Ik heb wel een concreet vraagstuk dat misschien interessanter is: De directie dient uiteraard ook een salaris te krijgen indien de onderneming in de vorm van een BV gedreven wordt. Hierbij geldt voor directeur-grootaandeelhouders (meer dan 5% van de aandelen) een fiscaal minimum van EUR 43.000 bruto op basis van een fulltime dienstverband. Stel dat er meerdere aandeelhouders zijn met allen meer dan 5% van de aandelen, waarvan twee in principe in Nederland een woning hebben, maar beiden officieel in het buitenland wonen. Hoe moeten wij bovenstaand dan precies invullen? (fiscaal minimum van EUR 43.000 bruto op basis van een fulltime dienstverband Daarnaast las ik in een andere thread over een club en hoeveel bezoekers er ongeveer gerekend wordt per x aantal m2. Ik ben alle threads aan het doorspitten, maar kan dit niet terugvinden. :-\
  3. @Marcel Spruit Dank voor de reactie. Wat betreft mijn rol; Laten we zeggen dat kwaliteit te koop is, vertrouwen/betrouwbaarheid niet. De mensen met wie ik werk hebben niet allemaal evenveel tijd, ook niet de tijd om voor elk specifiek vakgebied mensen aan te trekken. Dan komen al snel vertrouwelingen in beeld om hierin te assisteren. Wat betreft het BV stuk, merci voor de opmerkingen. Wat betreft het grootmaken van een gelegenheid, daar hebben wij ons onderzoek voor gedaan zoals aangegeven, en zullen wij altijd blijven onderzoeken. De praktijk zal dit uitwijzen uiteindelijk. @Hans van den Bergh We zijn momenteel bezig met een tweetal panden. De drie punten die u noemt was ik inderdaad al van op de hoogte. Wat betreft de 'zachte waarden', alle punten die u noemt zijn in ons concept van essentiele waarde. Om dit te bewerkstelligen trekken wij overal de kennis die nodig is aan. Het feit dat ik hier om info vraag is puur om het feit dat ik mijzelf graag educeer en mijn kennis verrijk. Uiteraard doe ik mijn huiswerk bij andere bronnen, maar de beste resultaten komen uit discussie en gesprek. Vandaar mijn aanwezigheid hier, en de hoop op weetjes voor mij onbekend. ;-) Merci! @Erik Gloudemans Ik ben toevallig zelf bezoeker geweest van dit event. Grappig dat u het aanhaalt. Qua doelgroep komt een deel van hen inderdaad overeen met de onze. Al moet gesteld worden dat qua nachtclubconcept onze doelgroep relatief jonger is. Dank voor de reacties heren.
  4. Dank voor de response Joost! De zaken die u aankaart had ik inderdaad al op papier staan. Ik ga inderdaad sowieso nog een adviseur raadplegen! Ik orienteer mij graag zo breed mogelijk en middels zoveel mogelijk bronnen. Merci nogmaals ;)
  5. Still early days ;) Kwaliteit heeft zich reeds vertoond, en dat binnen drie uur na de initiële post 8) U heeft gelijk! ;)
  6. Doe er je voordeel mee en lees vooral tussen de regels door. Het is af en toe even slikken maar er wordt hier onbetaalbare kennis gratis ter beschikking gesteld! Hoi Dennis, Dit begrijp ik, en ik kan hier ook om glimlachen. Alleen krijg ik geen inhoudelijke reacties, maar gaat het voornamelijk over de validiteit van mijn verhaal en mijn rol hierin. ;-) Maar dank voor uw reactie.
  7. Praatjesmaker op een forum.. Topreactie.. Merci
  8. Waar heeft die 7m investeerder jou dan voor nodig? Mocht het toch wat serieuzer zijn,ik twijfel daar nog wel wat aan :) Ga dan maar eens flink met google aan de slag. Al je vragen omtrent vergunningen,eisen,kansen,faillissementen kan je vinden. En wat moet je in hemelsnaam bij PWC... Danny Hoewel ik niet had verwacht dat ik mijzelf of mijn belang in deze kwestie zou moeten bewijzen, zal ik het doen in de hoop dat men toch met vruchtbaardere reacties komt. Ik zal op ten duur een aantal belangrijke taken op mij nemen als de gelegenheid gereed is, echter bemoei ik mij nu ook met de opzet. Stiekem hoopte ik bijvoorbeeld iemand hier te treffen met ervaring en kennis mbt horeca, die eventueel als adviseur zou kunnen worden ingehuurd/aangesteld. Tot heden beantwoord ik echter meer vragen dan dat ik ze stel. Ik was in de veronderstelling dat de uitleg in mijn eerste post uitgebreid genoeg was. Ik heb gegoogeled, en kwam zo o.a. uit bij dit forum.. Verder veel dezelfde stappenplannen en bekende a,b,c'tjes.. Bij PWC zitten wij met oog op belastingtechnische zaken e.d. Iemand binnen onze vriendenkring runt daar e.e.a. Bedankt voor de moeite in ieder geval.
  9. Wij hebben volgende week pas onze eerste afspraak met hen, en voor die tijd ben ik graag al ingelicht. Bovendien is de afspraak met een specifieke afdeling en zal pas op een latere termijn bepaald worden of wij eventueel ook een andere afdeling van hen inschakelen om ons hier volledig in bij te staan. Nogmaals, ik educeer mijzelf graag op dit forum.. Dat het zo overkomt bij u dat is goed mogelijk. Ik moet u wel corrigeren, het gaat zelfs om een hoger bedrag. Bovendien 'leent' niet iemand mij het geld, maar werk ik samen met een aantal mensen, waarvan een persoon de financieerder is. Daarbij zijn wij dus voornemens mensen aan te trekken met de vereiste kennis, maar nogmaals, informeer ik sowieso zeer graag mijzelf hier op het forum.
  10. Merci! De laatste opmerking is cynisch? ;) Als de opmerking zodanig is bedoeld dat u bang bent dat ik hier info vandaan haal die zij gebruiken, dan is dit incorrect. Zij doen louter de jaarlijkse belastingsfeesten en helpen bij de opzet exploitatieplan. In deze post vraag ik echt om info voor mijzelf als participant in dit geheel. Online heb ik e.e.a. gelezen, maar het zijn steeds dezelfde stappenplannen die ik tegenkom. Ik wil graag leren van andere ondernemers of zelfs ervaringsdeskundigen. Graag ben ikzelf namelijk geinformeerd alvorens ik eventueel iemand inhuur voor specifieke zaken. Oh, en was u niet cynisch, dan doe ik ze uiteraard de hartelijke groeten. :)
  11. Beste members, In mijn eerste post vraag ik jullie graag om assistentie en reflectie bij een interessant project waar ik momenteel bij betrokken ben. In samenwerking met een vriend van mij uit de voetballerij ben ik momenteel bezig met het opzetten van een exclusief horecaproject. In de vorm van restaurant/nachtclub bieden wij bekend en hoger segment Nederland een luxe gelegenheid waar men kan dineren en feesten op internationaal niveau, waarbij wij ons hebben laten inspireren door steden als Miami, Londen en Ibiza. Daarbij hebben wij onder ons uitgebreide netwerk onderzoek gedaan, om de doelgroep en haar vraag/eisen nog beter te leren kennen. Het product moet immers wel 'wanted' en 'logisch' zijn.. Nu werken wij wat betreft het exploitatieplan en het investeringsplan samen met een internationaal bureau dat o.a. ervaren is met accountancy, dus wat dat betreft hebben wij de juiste kennis om het bedrijfsplan te perfectioneren. Echter zijn er nog een hoop haken en hogen waar wij rekening mee moeten houden aangaande een horeca-onderneming. Uiteraard trekken wij ook hier specialisten voor aan indien mogelijk. Maar ik vraag de ondernemers en gepassioneerden op dit forum toch om tips en 'heads ups' waar wij, en ik in het bijzonder, rekening mee moeten houden. Ikzelf heb een geweldig netwerk binnen de doelgroep, heb ervaring als zelfstandig ondernemer, behoor zelf tot de doelgroep en beschik over voldoende middelen om kennis aan te trekken, MAAR heb zelf geen enkele ervaring met horeca opzetten/leiden/managen. Mijn eerste punt is dat wij de onderneming in BV-vorm willen opzetten. Wat vinden jullie hiervan en wat zijn dan essentiele zaken om op te letten? (Ikzelf heb geen ervaring met het opzetten van BV's.) Mijn tweede vraag gaat over het feit dat ik las dat er mbt hygiene een bepaalde diploma behaald moet worden door eigenaar/leidinggevende. Betekent dit bijvoorbeeld dat ik die echt zelf moet halen? Of is het voldoende als de floor-manager/host of chefkok die wij inhuren al over deze beschikt? Ik las een aantal threads op dit forum van jongelingen die een discotheek wilden starten, en zij stuitten op zeer kritische punten en vragen vanuit 'jullie' zijde. Dit ging voornamelijk over financien en realisme, en is op sommige vlakken gedateert. Ik hoop daarom eigenlijk dat jullie ditzelfde bij mij kunnen doen, alleen dan mbt mijn situatie. Brand het idee beargumenteerd af en wees kritisch! O, wij werken overigens zonder banken/leningen. ;-) Ik hoor graag van jullie en alvast enorm bedankt! Mvg, Lenn
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept