Bekerman

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Bekerman's trofeeën

  1. Beste mensen van Higherlevel, Om te beginnen wil ik iedereen bedanken voor alles wat jullie op het forum posten. Het is een luxe om zoveel informatie, kennis en ervaringen op 1 plek te hebben. Nou hoop ik dat jullie ook wat ideeën hebben bij de volgende vragen: Mag een ervaren (extreme) sporter les geven zonder daarvoor een diploma oid nodig te hebben? Mag deze ook les geven aan kinderen boven de 14 of is er nu extra certificering nodig? Wat als men een nek breekt tijdens een cursus. Zijn cursisten zelf aansprakelijk mits je ze laat tekenen daarvoor of blijft de verantwoordelijk bij de organisatoren van de cursus? Ik kan me zo voorstellen dat dit per sport en sportbond nog kan variëren. Ik heb zelf mijn onderzoek gedaan maar kom niet echt verder dan de bevoegdheden die een gymleraar in het onderwijs nodig heeft. Bij mij zou een instructeur dus in commercieel verband werken dus dat ligt weer anders lijkt me. Bij voorbaat dank. Gr
  2. Hartstikke bedankt voor je heldere en uitgebreide antwoord. Ja goede tip. Als ik zou gaan zou ik wel meerdere leveranciers benaderen maar een beurs lijkt me zeker een goed plan. Heb je voorbeelden van fietsbeurzen die de moeite waard zijn in Azie? Bedankt. ik zal je benaderen op het moment dat ik iets duidelijker plan heb van wat ik zelf precies wil. Dat klinkt inderdaad nog een stuk belangrijker dan de garantie en ik was al bang dat er zoiets bestond. Dit klinkt als een dealbreaker voor het importeren van goedkope complete fietsen uit Azie behalve als je 100% vertrouwen hebt in de fabrikant. Vertrouwen in de producten maar ook in de manier hoe ze omgaan met dit soort zaken als productaansprakelijkheid. Nou vraag ik me 2 dingen af hierover (misschien is het niet in het juiste subfora maar ik probeer het toch maar even) 1. Op het moment dat ik deze fietsen aan fietsenwinkels verkoop, komt die productaansprakelijkheid dan ook bij hun te liggen? 2. Is er niet een manier om in de algemene voorwaarden van je BV of in de koopovereenkomst op te stellen dat ik als verkoper/groothandel/importeur niet verantwoordelijk ben voor eventuele schade die is veroorzaakt door een defect in mijn product?
  3. Ja uit China zit er inderdaad een antidumpheffing. Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een van de andere landen. Maar uit China is ook niet ondenkbaar want je kan zelfs met 48% heffing nog wel een prima marge pakken.
  4. Beste HL'ers, Om te beginnen wil ik dit forum en alle gebruikers bedanken voor de info die ik tot nu toe al heb vergaard. Ik ben op dit moment in het proces om een container fietsen te bestellen uit Azie. Ik zit zelf nog met een aantal vragen waar ik niet direct uit kom. 1. Er zijn meerdere tussenhandelaren die mij allemaal graag willen helpen. Deze zijn niet direct verbonden met de fabriek en rekenen een kleine markup voor hun services. Is het verstandig om een lokaal persoon de handel met de fabriek te laten doen of kan je bij een bestelling van +- 25.000$ beter zelf naar Azie gaan om direct zaken te doen met de betreffende fabriek? 2. Het verschepen van een container. Zal ik dat ook zelf doen of kan je dit beter door een lokaal export bedrijf laten doen omdat dat evt zelfs goedkoper is? (omdat zij betere tarieven kunnen krijgen vanwege hun schaalvoordeel?) 3. Bij het bestellen van samples ben ik altijd bang dat als ik een sample laat komen die fiets tiptop in orde is. En als je vervolgens 160 stuks laat komen dat ze dan niet allemaal in orde zijn (of zelfs helemaal niet komen??). Is het gebruikelijk om de fabriek van herkomst verantwoordelijk te stellen voor eventuele fouten in productie? 3b. Ik weet dat ik in Nederland verantwoordelijk voor garantie als importeur. Als ik hier een fiets verkoop en een klant na 2 weken terugkomt met een gebroken voorvork. Is het gebruikelijk dat ik dit kan verhalen op de fabriek in china? 3c Als ik als importeur direct aan consumenten wil verkopen. Dien ik dan een service point aan te bieden in het land waar ik mensen hun fiets moet repareren? 4. Zijn er mensen met ervaring met het verkopen van fietsen? Of eventueel mensen buiten Amsterdam en omstreken die samen met mij een container willen kopen en een fietsenmerk willen launchen? Om zo kosten en risico's te delen maar toch gelijk nationaal te kunnen uitpakken. Minimaal vereiste investering wel zo'n 12.500 euro Ik begrijp dat vraag 3a en B vooral gaan om wat voor koopovereenkomst je tekent met de fabriek. Ik vraag me alleen af wat gebruikelijk is en of er ruimte voor onderhandeling is op dit vlak. Alvast bedankt voor het lezen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.