Ik werk in een bedrijfsverzamelgebouw welke de schoonmaak momenteel heeft uitbesteed. We zouden deze voortaan in eigen beheer willen gaan doen.
Allereerst heb ik een vraag over de overnameplicht van het personeel van het huidige schoonmaakbedrijf. Zijn wij verplicht om deze medewerkers over te nemen als we het voortaan zelf gaan doen met eigen medewerkers?
Ook heb ik een vraag over de arbeidsvoorwaarden voor de nieuwe medewerkers die we willen gaan aanemen om de schoonmaak voortaan te gaan doen.
Onze arbeidsvoorwaarden zijn geregeld in een personeelsgids. In de arbeidsvoorwaarden van onze services en security medewerkers staat vermeld dat zij mede verantwoordelijk zijn voor het schoonhouden van het pand waar dus ook schoonmaakwerkzaamheden onder vallen.
Is het mogelijk om nieuwe service medewerkers aan te nemen die hoofdzakelijk schoonmaakwerkzaamheden uitvoeren onder dezelfde voorwaarden die nu gelden voor de huidige services en security medewerkers? of moeten de regels van de schoonmaak cao dan worden toegespast?
Bedankt voor u reactie!