EdwinHeesbeen

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

EdwinHeesbeen's trofeeën

  1. Ik denk dat het toch handig is als ik het concept iets beter uitleg -:) De mediazuil is een (op lokaal niveau) interactieve zuil waarmee mensen de gelegenheid krijgen gebruik te maken van unieke aanbiedingen. Na het afrekenen bij de kassa krijgt men bij besteding van €10 / €15,- een munt, Met deze munt kunt u naar de mediazuil om een unieke aanbieding uit te zoeken. Deze munt stopt men in de mediazuil, er gaat een cursor lopen langs alle advertenties. Wanneer men op stop drukt wordt er een waardebon afgedrukt, met deze waardebon kan de klant bij de desbetreffende adverteerder gebruikmaken van de aanbieding. De zuil heeft de kleuren van de supermarkt, hiermee geven wij klanten het gevoel een cadeau te krijgen van de supermarkt. Op deze wijze vergroten we de kans dat klanten ook daadwerkelijk naar de zuil gaan om een aanbieding uit te kiezen. De supermarkteigenaar wordt met dit concept in de gelegenheid gesteld de lokale middenstand een handje te helpen. De supermarkt is namelijk een middelpunt van de samenleving, aangezien iedereen daar het meer en deel van hun boodschappen doen. DDA benaderd de supermarkteigenaar, en maakt hem/haar enthousiast voor dit concept. Wanneer de supermarkteigenaar groen licht geeft gaan wij adverteerders werven. Dit gebeurt als volgt: (1) afspraken maken: Dit kan ik doen middels het callcenter á €50,- per lead, of zelf leads genereren. (2) het fysiek bezoeken van de klant, soms zal 1 bezoek voldoende zijn, maar als een klant eerst even na wil denken zal ik een 2e bezoek moeten brengen om de zaak rond te krijgen. Wat krijgt de adverteerder en wat kost het De adverteerder krijgt 6 actierondes van 2 weken, elke ronde een nieuwe actie. De adverteerder is 365 dagen per jaar zichtbaar op de sidewings van de zuil middels een A5 presentatiekaart. De mogelijkheid om zich fysiek te presenteren op de supermarktvloer Dit alles kost de adverteerder € 1200,- per jaar In de mediazuil is per ronde ruimte voor 12 advertenties. Hiervan zijn er 6 van lokale ondernemers, 3 van de supermarkt zelf, 2 voor acties van A merken ( die via de supermarkt lopen) en 1 is voor het rat van fortuin. Mijn taak is: het genereren van leads; het nakomen van de afspraak en sluiten van deal; het tevreden houden van de adverteerder ( dus als zijn/haar actie niet goed loopt ingrijpen, en samen een nieuwe actie bedenken) Daarnaast 6 x per jaar samen een nieuwe aanbieding bedenken voor de volgende ronden. Dit bij alle 24 adverteerders! Het tevreden houden van de supermarkteigenaar, dus eventueel helpen met A merk acties, het organiseren van fysieke presentaties van adverteerders uit de zuil, zorgen dat er altijd voldoende munten beschikbaar zijn etc. Per klant krijg ik € 600,- per jaar! De risico's die ik loop: Wanneer de adverteerder niet tevreden is met het verloop of met de, kan het contract voortijdig worden beëindigd, alle resterende maanden worden door DDA retour gestort, en moet ik de resterende maanden aan commissie ook weer inleveren. Als de supermarkt afbrand en er bv 6 maanden geen zuil kan staan, wordt voor alle adverteerder de verloren maanden vergoed. Ook hier in moet ik commissie terugbetalen. Als de supermarkt beslist om er mee te stoppen, zelfde verhaal!! Ik heb even simpel berekend wat het zou kosten om 1 klant te hebben in het midden van het land gedurende 12 maanden. Ik ben uitgegaan van € 40,- p/u en heb reiskosten, bel kosten incl. maandelijks contact gedurende 12 maanden, administratieve werkzaamheden etc.etc.etc. Ik ben er nu vanuit gegaan dat er met deze klant niks mis gaat, dat ik niet extra naar de klant toe hoef. En niet meegerekend is de organisatie van acties voor de supermarkt, fysieke presentaties van adverteerders etc. Ik komt dan uit op € 397.46 per klant per jaar. Dit houd in wanneer er met een klant wel iets mis gaat en ik ( bv) 2x extra naar de klant moet er een heel ander plaatje uitkomt. Ook de acties bedenken voor de supermarkt wordt niet extra betaald. en is het mijn taak te zorgen dat eventuele problemen worden opgelost.
  2. En die info is afkomstig van... Jij betaalt 50 euro voor een lead? En dan krijg je 50% van de 100 euro per maand als die lead een overeenkomst afsluit. Daar zit nogal een stevige downside aan. Wie overlegt met de vormgevers van de aanbiedingen? Is dat traject ook qua planning en taakverdeling goed geregeld? Het kost jou immers geld als adverteerders niet tevreden zijn over zowel de afwikkeling van aanbiedingen als de resultaten (die afhankelijk zijn van een muntje). Dat muntje blijf ik omslachtig vinden. Moet de klant moeite doen om een aanbieding te krijgen. Die informatie heb ik kunnen inzien, daar ik al toegang heb tot hun systeem. Ik ben natuurlijk niet verplicht om gebruikt te maken van het callcenter, maar inderdaad een lead kost €50,- ongeacht of er een contract uit voortkomt. In de eerste instantie ga ik met de klant een aanbieding verzinnen, deze klant moet vervolgens ( als zij die hebben) de benodigde files aanleveren aan de DTP afdeling. Als zij die niet hebben wordt de advertentie door DDA volledig opgemaakt. De communicatie daarin zal door de DTP afdeling zelf worden gedaan, tenzij hier in iets fout gaat. Wanneer er voldoende adverteerders zijn ( en de advertenties zijn allemaal klaar) wordt de zuil geplaats en gaan de contracten lopen. Pas dan zal DDA gaan factureren of automatisch incasseren. Wanneer dat geld allemaal binnen is mag ik een nota sturen, en krijg ik betaald. Dat met die munt zie je echt verkeerd, ik heb zojuist nog wat statistieken bekeken van supermarkt waar de zuil staat. En het valt op dat er een stijgende lijn is binnen een tijdsbestek van slechts 5 weken, van 500 in de eerste week naar 1917 in de 5e week. Dat zijn dus 1917 mensen in 1 week die een munt in de zuil gemikt, en daar een aanbieding hebben uitgehaald van een lokale ondernemer. Dat is niet slecht!!
  3. En wat heeft de supermarkt daaraan ??? Een klant ziet een aanbieding van iets in de winkel NADAT hij heeft afgerekend. Denk je dat de klant teruggaat naar de winkel of de aanbieding gaat onthouden voor de volgende week? Nee, maar de volgende keer dat hij/zij terugkeert maken ze wel gebruik van de aanbieding, daar dit alleen kan bij inlevering van de actie bon die zij krijgen na het drukken op de actie. In een voortdurende supermarktoorlog is dat veel waard voor die supermarkteigenaar, daarom zijn er in de afgelopen 4 maanden al 50 supermarkten die de zuil hebben laten plaatsen.
  4. Dat zie je niet helemaal juist. In de eerste instantie is het de bedoeling dat de adverteerder zelf een actie bedenkt, deze wordt door de dtp afdeling van DDA vormgegeven. Voor de supermarkt is het in zijn eigen belang dat die munt wordt uitgegeven bij de kassa, daar hij zelf continu 3 aanbiedingen heeft lopen in de zuil. Deze aanbiedingen kan hij niet kwijt in de landelijke folder. Recente statistieke tonen aan dat een aanbieding vanuit de zuil een liftfactor heeft van 13,7 t.o.v. de wijze van aanbieden die hij voorheen gebruikte. Ik heb het concept hier niet helemaal uitgelegd, anders wordt het een lang verhaal! Maar het concept is erg goed, en dat zie je ook terug in de prestatie, inmiddels draaien er zo'n 50 zuilen in Nederland. Wat vooral een speerpunt is van dit concept is dat het 100% meetbaar is! Omdat de zuil in verbinding staat met internet kunnen ze vanuit het hoofdkantoor exact zien hoe vaak er op een aanbieding gedrukt is, de adverteerder kan weer meten door het aantal actiebonnen die er zijn ingeleverd in zijn/haar winkel. Ik ben daarom van mening dat dit een buitengewoon goed concept is. Waar ik twijfels over heb is de wijze waarop zij mij willen laten werken. Zij willen geen binding in de form van een dienstverband of basis uurtarief, puur op commissie. Zij betalen pas uit wanneer de klant heeft betaald; Ik vraag mij af of € 600,- per jaar per klant wel voldoende is, zeker als je bedenkt dat niet elke klant die je bezoekt ook mee wil doen. En geen contract is geen geld! Zij hebben zelf een callcenter opgezet die afspraken voor mij kunnen maken, echter kost elke afspraak € 50,- ongeacht of hier een contract uit voortvloeit. Hun doel is dat ik 24 klanten per maand binnen te haal, dus 1 zuil per maand, met een max van 15 zuilen ( anders kun je het niet meer managen. Ik krijg een beetje het gevoel dat alle risico's die zij normaal lopen m.b.t. personeel nu bij de ZZPer wordt neergelegd. Zeker als je bedenkt dat wanneer er iets niet volgens planning gaat, ik een deel van mijn commissie moet terugbetalen. dit moeten zij natuurlijk ook maar, voor hun is dit peanuts. daar zij € 600,- beuren over elke adverteerder van elke zuil, dus 50 zuilen x24 adverteerders = €720.000. Als er dan eens een omvalt ( bij wijze van) kost dat hun de kop niet, echter kan de zzper bv 50% commissie terugbetalen waardoor hij dus heel veel werk heeft verricht, en daar eigenlijk geld op toe moet leggen.
  5. Hallo allemaal, aller eerst weet ik niet zeker of ik deze vraag in het juiste topic stel, als dit niet zo is, excuus hiervoor. Ik ben al 15 jaar zelfstandig ondernemer en heb altijd een prima inkomen weten te genereren. Echter sinds 2 jaar gaat het mij niet meer voor de wind waardoor ik naar andere inkomstenbronnen ben gaan zoeken, en ook gevonden ( denk ik) Echter heb ik enige twijfel bij de wijze waarop zij willen dat ik ga werken, zodoende hoop ik hier wat wijzer te worden. Het bedrijf in kwestie is DDA ( Dutch Digital advertisement) in Gendt ( bij Nijmegen) Zij zijn vinder van het concept " de mediazuil" Dit is een zuil die bij franchise supermarkt komt te staan, en de supermarkteigenaar in de gelegenheid stelt de lokale middenstand te helpen meer omzet te genereren. Mensen die boodschappen doen bij bv AH krijgen bij de kassa een munt, met deze munt kunnen ze de zuil activeren en een aanbieding kiezen van een lokale ondernemer in de buurt van die supermarkt. Ik zal het niet helemaal gaan uitleggen, anders wordt het wel een heel erg lang verhaal -:) Bottom line is dat het een mooi concept is dat zeer zeker kan werken. Het overtuigen van de supermarkteigenaar gebeurt door DDA zelf, en wanneer dat voor elkaar is kom ik in beeld. Ik ben een media adviseur die adverteerder moet binnenhalen, en managen. Omdat ik nooit eerder op deze manier gewerkt heb, weet ik niet helemaal zeker of de werkwijze wel helemaal fair is, zodoende mijn vraag. Iedere media adviseur werk volledig op commissie basis, dus geen basis uurloon aangevuld met commissie. Bij elk contract dat ik afsluit krijg ik ( wanneer de klant betaald heeft) € 600 uitbetaald ( een jaar contract kost € 1200,-) In elke zuil gaan 24 adverteerders! Om die € 600,- te verdienen moet ik: In kaart brengen welke potentiele klanten er zijn in die plaats; potentiele klant telefonisch benaderen om een afspraak te maken; Wanneer dat lukt, de afspraak nakomen; Wanneer een klant mee wil doen, eventueel samen een mooie actie bedenken; Maandelijks contact hebben met de klant; Wekelijks contact hebben met de supermarkteigenaar; Wanneer een actie niet werkt, opnieuw naar de klant om een nieuwe actie te bedenken; Met de supermarkt eigenaar leuke acties bedenken voor fysieke presentatie op de supermarktvloer ( voor de adverteerders uiteraard ) Dit dient te gebeuren voor de volledige contract periode! Maar nu komt het risico dat ik loop: Wanneer een adverteerder geen rendement haalt uit zijn/haar investering kan het contract voortijdig worden beëindigd, wanneer dit na 6 maanden zou gebeuren krijgt de klant de overige 6 maanden retour van DDA. En wil DDA dat ik hen 50% van mijn commissie terugbetaal. Wanneer een supermarkt de samenwerking voortijdig beëindigd, krijgen alle 24 adverteerder de resterende contract periode retour van DDA, en wil DDA dat ik hen wederom € 50% van mijn commissie terugbetaal. Stel dat een supermarkt na 6 maanden wil stoppen, en de zuil bevat 24 adverteerder: 24 adverteerders x € 300,- = € 7200,- wat ik moet terugbetalen aan DDA. Dit zelfde scenario gaat op als bv de supermarkt afbrand. Tevens heb ik uitgerekend hoeveel tijd, reiskosten belkosten etc. ik minimaal kwijt ben aan 1 adverteerder. In het meest gunstige geval ( wanneer een adverteerder geen extra gesprekken met mij wenst) houd ik na aftrek van inkomstenbelasting € 141.77 over, dat ik kan zien als winst. Dan hebben we het nog niet over de afspraken waar geen verkoop uit voortkomt. Tevens proberen ze een beetje te pushen om mij fulltime te laten werken voor hun, echter ben ik daar niet gevoelig voor. Wat zouden jullie doen wanneer jullie dit wordt aangeboden? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.