Ik denk dat het toch handig is als ik het concept iets beter uitleg -:)
De mediazuil is een (op lokaal niveau) interactieve zuil waarmee mensen de gelegenheid krijgen gebruik te maken van unieke aanbiedingen. Na het afrekenen bij de kassa krijgt men bij besteding van €10 / €15,- een munt, Met deze munt kunt u naar de mediazuil om een unieke aanbieding uit te zoeken. Deze munt stopt men in de mediazuil, er gaat een cursor lopen langs alle advertenties. Wanneer men op stop drukt wordt er een waardebon afgedrukt, met deze waardebon kan de klant bij de desbetreffende adverteerder gebruikmaken van de aanbieding. De zuil heeft de kleuren van de supermarkt, hiermee geven wij klanten het gevoel een cadeau te krijgen van de supermarkt. Op deze wijze vergroten we de kans dat klanten ook daadwerkelijk naar de zuil gaan om een aanbieding uit te kiezen.
De supermarkteigenaar wordt met dit concept in de gelegenheid gesteld de lokale middenstand een handje te helpen. De supermarkt is namelijk een middelpunt van de samenleving, aangezien iedereen daar het meer en deel van hun boodschappen doen.
DDA benaderd de supermarkteigenaar, en maakt hem/haar enthousiast voor dit concept. Wanneer de supermarkteigenaar groen licht geeft gaan wij adverteerders werven.
Dit gebeurt als volgt:
(1) afspraken maken: Dit kan ik doen middels het callcenter á €50,- per lead, of zelf leads genereren.
(2) het fysiek bezoeken van de klant, soms zal 1 bezoek voldoende zijn, maar als een klant eerst even na wil denken zal ik een 2e bezoek moeten brengen om de zaak rond te krijgen.
Wat krijgt de adverteerder en wat kost het
De adverteerder krijgt 6 actierondes van 2 weken, elke ronde een nieuwe actie.
De adverteerder is 365 dagen per jaar zichtbaar op de sidewings van de zuil middels een A5 presentatiekaart.
De mogelijkheid om zich fysiek te presenteren op de supermarktvloer
Dit alles kost de adverteerder € 1200,- per jaar
In de mediazuil is per ronde ruimte voor 12 advertenties. Hiervan zijn er 6 van lokale ondernemers, 3 van de supermarkt zelf, 2 voor acties van A merken ( die via de supermarkt lopen) en 1 is voor het rat van fortuin.
Mijn taak is:
het genereren van leads;
het nakomen van de afspraak en sluiten van deal;
het tevreden houden van de adverteerder ( dus als zijn/haar actie niet goed loopt ingrijpen, en samen een nieuwe actie bedenken) Daarnaast 6 x per jaar samen een nieuwe aanbieding bedenken voor de volgende ronden. Dit bij alle 24 adverteerders!
Het tevreden houden van de supermarkteigenaar, dus eventueel helpen met A merk acties, het organiseren van fysieke presentaties van adverteerders uit de zuil, zorgen dat er altijd voldoende munten beschikbaar zijn etc.
Per klant krijg ik € 600,- per jaar!
De risico's die ik loop:
Wanneer de adverteerder niet tevreden is met het verloop of met de, kan het contract voortijdig worden beëindigd, alle resterende maanden worden door DDA retour gestort, en moet ik de resterende maanden aan commissie ook weer inleveren.
Als de supermarkt afbrand en er bv 6 maanden geen zuil kan staan, wordt voor alle adverteerder de verloren maanden vergoed. Ook hier in moet ik commissie terugbetalen.
Als de supermarkt beslist om er mee te stoppen, zelfde verhaal!!
Ik heb even simpel berekend wat het zou kosten om 1 klant te hebben in het midden van het land gedurende 12 maanden.
Ik ben uitgegaan van € 40,- p/u en heb reiskosten, bel kosten incl. maandelijks contact gedurende 12 maanden, administratieve werkzaamheden etc.etc.etc.
Ik ben er nu vanuit gegaan dat er met deze klant niks mis gaat, dat ik niet extra naar de klant toe hoef. En niet meegerekend is de organisatie van acties voor de supermarkt, fysieke presentaties van adverteerders etc.
Ik komt dan uit op € 397.46 per klant per jaar.
Dit houd in wanneer er met een klant wel iets mis gaat en ik ( bv) 2x extra naar de klant moet er een heel ander plaatje uitkomt.
Ook de acties bedenken voor de supermarkt wordt niet extra betaald. en is het mijn taak te zorgen dat eventuele problemen worden opgelost.