Rated

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Rated's trofeeën

  1. Dat klinkt op zich wel goed voor wat betreft de winst- en verliesberekening. Houd voor de fiscale winstberekening nog rekening met de privé-stortingen en/of privé-opnames die in de loop van het jaar gedaan zijn door één of beide van de firmanten? Dank voor je reactie De privé stortingen en opnamen worden apart gevraagd maar zijn in dit geval niet van toepassing. Er zijn geen stortingen of opnamen gedaan door zowel mij als de andere vennoot. Het volledige startkapitaal evenals de winst staat nog gewoon op de zakelijke rekening.
  2. Hallo HL'ers Momenteel doe ik de inkomstenbelasting voor mijn VOF (2 vennoten) en heb enkele vragen die mij nog niet geheel duidelijk zijn. Dit is hoe ik het op het moment heb ingevuld: - De totale te vorderen btw over het jaar is 66 euro - De totale te betalen btw over het jaar is 206 euro Totaal te verrekenen is dus 140 euro (dit valt dus onder de KOR) Wijze van invullen w/v: Samenwerkingsverband - Opbrengsten uit leveringen en diensten: 986 euro (KOR niet meegeteld) -Overige bedrijfskosten / Andere kosten: 832 euro - Buitengewone baten: 140 euro (KOR regeling) Totale winst is dus 294 euro (Incl KOR) Op de balans heb ik de te betalen en te vorderen btw op 0 gezet omdat ik deze al verwerkt heb naar de buitengewone baten. De enige ingevulde posten zijn dus liquide middelen en het eigen vermogen. Ik heb geen activa of voorraad. Ik ga ervan uit dat dit goed is, of moet ik de balans invullen voor de KOR verrekening? Onder het kopje samenwerkingsverband moet ik kapitaalaandeel einde boekjaar volgens overeenkomst invullen (in dit geval 50/50). Als ik het goed begrijp moet ik hier dus 50% van het eigen vermogen invullen? Onder het kopje verdeling restant winst vul ik in dit geval dus 147 euro in? (50% van 294) Dit is de eerste keer dat ik de IB voor de onderneming in vul en wil even zeker weten of ik zo alles goed gedaan heb. Alvast bedankt!
  3. Z en X totalen hebben alleen betrekking op de pinterminal van bijvoorbeeld een winkel en staat dus los van je bankrekening of pinpas. Bij de X totalen draai je alle totale pintransacties en bedragen uit van de laatste periode. Met Z totalen doe je het zelfde alleen zet je de teller weer op 0.
  4. Uiteindelijk komt het te staan waar het moet staan dus naar mijn idee is het niet fout. Als je alle betalingen vervolgens handmatig gaat controleren ontstaat er naar mijn idee net meer werk en de kans op een fout neemt aanzienlijk toe. Je kan op de pinterminal toch ook op het einde van iedere dag de totalen uitdraaien? (X-Totalen en Z-totalen) Dan heb je ook direct de juiste nummers en weet je precies wat er met de pin binnen is gekomen. Zo kan je de omzet ook direct naar de juiste betaalmethode boeken.
  5. Op de winst en verlies rekening doe je niets met de zelfstandigen / startersaftrek zover ik weet. Dit komt alleen bij de IB voor.
  6. Vraag me wel eens af hoeveel van deze projecten niet opzettelijk ten onder gaan. Gezien niemand weet wat er achter de schermen gebeurt en er geen financiele gegevens overlegd hoeven te worden als het project het niet haalt. Lijkt mij een makkelijke manier om geld weg te sluizen.
  7. Toppie, dan is mijn vraag beantwoord. Mijn dank is groot.
  8. Dank voor de reactie. Dus even ter controle: A Mag de btw niet vorderen A Zet gewoon 60,44 incl btw op de factuur naar B B Vordert de BTW over de factuur van A
  9. Hallo mede HLers Momenteel doe ik de administatie van een bedrijf en hier had ik een vraag over het verleggen van de btw. De situatie is als volgt: Bedrijf A maakt websites en heeft voor bedrijf B een abonnement afgesloten en betaald bij een online dienst. Bedrijf A heeft dit factuur bedrag van € 60,44 Incl BTW volledig betaald. Het gaat zich om een te vorderen bedrag van €10 ,49. De factuur hiervan is geschreven aan Bedrijf B. Bedrijf A heeft het bedrag van 60,44 Incl BTW gewoon doorberekend naar Bedrijf B met daar bovenop hun eigen verdiensten. Zoals het nu staat heeft bedrijf A de btw gevorderd (Terwijl deze aan Bedrijf B geschreven is) en deze doorberekend naar Bedrijf B. Die ook over het bedrijf van 60,44 BTW zal willen gaan vorderen. Welk bedrijf moet de BTW verleggen? Bedrijf A omdat deze het door factureerd of Bedrijf B omdat A dit al betaald heeft? Wat heeft dit voor een gevolgen en welke aanpassingen dienen in de factuur gemaakt te worden? De BTW aangifte is nog niet verstuurd dus dit kan gewoon aangepast worden. Alvast Bedankt!
  10. Bedankt voor je antwoord, dit is inderdaad een oplossing. Hoe zou ik dit makkelijker kunnen doen als ik vaker individuele artikelen verplaats van bv (Denk aan voorraden aanvullen van een andere winkel gezien het wisselde assortiment) Weet niet precies hoe andere grote winkelketens dit doen of een holding bv een optie is waar alle voorraad op aanwezig staat?
  11. Hallo, Het gaat zich om 2 winkels met beide een apart BV Ik heb een partij goederen gekocht via BV 1, deze is ook hier gefactureerd en betaald. Nu is een deel van deze voorraad naar BV 2 gegaan en daar verkocht. Resultaat is dus dat ik voorraad heb staan op BV 1 en deze verkocht zijn op BV 2. Hoe kan ik goederen die ik inkoop via BV 1 verplaatsen naar BV 2 zodat deze correct in de balans staan en mijn administratie klopt? Even ter duidelijkheid, de goederen zijn zonder vast te leggen naar het andere BV. Andere tips om de reeds verkochte goederen recht te trekken op de balans zijn ook welkom. Alvast Bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.