Jump to content

Werner111

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1
  1. Ik werk wel via de wifi, er zit namelijk geen 4G op mijn laptop. De meldingen komen wel degelijk van de virusscanner, wat zou het dan kunnen zijn? Verder heb ik een originele betaalde virusscanner (geen illegale versie). Malwarebytes kan ik inderdaad proberen.
  2. gebruik een laptop, die niet aangesloten is via kabels (wellicht iets duidelijker). Het gaat om mijn werklaptop, vandaar dat ik het op deze site gepost heb.
  3. Hallo, Mijn virusscanner geeft 2 tot 3 keer per dag aan dat iemand mijn computer wil hacken (poort scan) en dat de aanval afgeslagen is. Dit is begonnen na mailverkeer tussen mij en 3 verschillende onbekende leveranciers via alibaba.com. Als ik de IP adressen controleer dan zijn ze afkomstig uit Amerika, Nederland, Frankrijk e.d.. Meestal merk ik dat eerst mijn internet trager wordt. Kan iemand mij helpen met de onderstaande vragen: - Kan ik hier iets tegen doen? - Waarom zijn de IP adressen uit verschillende landen? - Kan ik zien of mijn computer al gehackt is? Uiteraard bedankt voor de hulp.
  4. Ik ga uit van het volgende: - Alleen fabrikanten en importeurs betalen accijns. - Indien een partij door een Nederlandse leverancier met factuur aangeboden wordt kan ik ervan uitgaan dat de accijns betaald is. De reden dat ik het op een forum vraag is dat ik het zeker wil weten. Ik vind namelijk dat het niet duidelijk vermeld staat.
  5. Op die site was ik ook al gekomen maar dat is nog geen vraag op mijn antwoord. "Accijns is een onderdeel van de consumentenprijs. Meestal berekent de ondernemer de heffing door in zijn verkoopprijs. De consument betaalt dus de totaalprijs inclusief accijns" Dit is een wel erg vaag begrip
  6. Goedendag, Ik heb al redelijk wat gelezen via het internet maar ik krijg geen antwoord op de vraag "Wie moet accijnzen afdragen?" Regelmatig kom ik tegen 1. De fabrikant 2. De importeur 3. De handelaar (maar wat valt hieronder?) Wij hebben een handelsonderneming en kopen regelmatig restpartijen op. Nu willen wij ons ook gaan richten op restpartijen wijn en frisdrank. Als wij bij een Nederlandse wijnfabrikant of importeur wijn inkopen, moeten wij dan accijns afdragen? Moet dit ook op de factuur vermeld staan dat het reeds afgedragen is? Geldt dit ook voor frisdrank?
  7. Bedankt voor de reacties. Ik heb net een account aangemaakt bij odoo.com. Voor ons is dit erg ingewikkeld voor onze voorraadmutatie omdat wij doorlopend nieuwe producten hebben. Ons voorraadsysteem zou zo eenvoudig mogelijk moeten zijn zonder veel bijkomende functies die het onoverzichtelijk maken. Vandaar dat ik zelf aan het kijken was om het via Excel en mijn telefoon te doen. Maar zo te lezen wordt dat een moeilijke opgave. Dan ga ik nog even verder kijken.
  8. ik weet niet hoe je erbij komt dat ik een illegale versie heb ? Ik werk via open office...lijkt me niks illegaals aan. Maar goed daar gaat het niet over. Zou het ook zelf te maken zijn?
  9. Goedendag, Wij hebben een handelsonderneming in restpartijen en wij willen onze voorraadbeheer gaan automatiseren. Momenteel werken wij met een Excel lijst die wij handmatig bijhouden, dit vergt veel tijd en de kans op fouten is groot. Omdat wij low budget werken mag het niet veel kosten, liefst gratis. Het onderstaande idee hebben wij: Extra info: - Iphone via 4G (bij ruimte verkoop is geen Wifi aanwezig) - Wij maken geen gebruik van Microsoft 365 - Wij willen zelf een thuis server / Nas opzetten die werkt via de Wifi - Locatie van voorraad en thuis server / Nas is gescheiden - Alleen de verkochte aantallen moeten worden aangepast Ons idee - Inkoop direct invoeren in het Excel bestand voorraadbeheer - Verkoop scannen met camera Iphone (App) dmv barcode of eventueel als het kan eigen codes - Mogelijkheid tot invoeren grote aantallen (dus niet per stuk inscannen) - Verkoop na scannen automatisch wijzigen Excelbestand Ik heb al diverse mogelijkheden bekeken maar ik kan niet het juiste vinden. Weet iemand hoe ik dit kan realiseren en of dit het mogelijk is? Alvast bedankt!! [verandering: titel]
  10. Dan ga ik dat maar doen. Al vind ik het persoonlijk wel tegenvallen dat men dit geadviseerd heeft bij de belastingtelefoon.
  11. Bedankt voor de info. Dus ik moet de zakelijke kosten prive opgeven via de inkomstenbelasting. Dat wordt dan nog een heel karwei. Ik heb even een berekening gemaakt en gelukkig zit er heel weinig verschil tussen (zelfs een plusje). In mijn prive aangifte mag ik (min de corr van €500 p.j.) over de hele periode €7899 aftrekken terwijl ik zakelijk €7275,76 afgetrokken heb. (alle bedragen excl btw). De btw bedraagt 65 euro. Zou ik dit mogen laten staan aangezien het in het voordeel is van de belastingdienst?
  12. Die heb ik inderdaad gebeld en daar werd aangegeven dat het gewoon kon. Zal morgen nog eens opbellen. Voortaan altijd een bevestiging van advies vragen dus. In ieder geval bedankt voor de reacties.
  13. Ik ben in september 2011 gestart met deze opleiding, niet in januari 2010. Door diverse vrijstellingen ben ik later ingestroomd. Er werd toen aangegeven dat jaarlijks een percentage aftrekbaar is (dacht 73,5%). De vereiste om het zakelijk te boeken is het verbreden van de kennis. De opleiding bedrijfseconomie is voor een ondernemer niet algemeen, hoe dan ook deze opleiding is aftrekbaar. Maar dit is mijn vraag niet, kan iemand deze wel beantwoorden??
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept