Jump to content
Werner111
Verberg

Automatiseren voorraadbeheer

vraag

Goedendag,

 

Wij hebben een handelsonderneming in restpartijen en wij willen onze voorraadbeheer gaan automatiseren. Momenteel werken wij met een Excel lijst die wij handmatig bijhouden, dit vergt veel tijd en de kans op fouten is groot.

 

Omdat wij low budget werken mag het niet veel kosten, liefst gratis.

Het onderstaande idee hebben wij:

 

Extra info:

- Iphone via 4G (bij ruimte verkoop is geen Wifi aanwezig)

- Wij maken geen gebruik van Microsoft 365

- Wij willen zelf een thuis server / Nas opzetten die werkt via de Wifi

- Locatie van voorraad en thuis server / Nas is gescheiden

- Alleen de verkochte aantallen moeten worden aangepast

 

Ons idee

- Inkoop direct invoeren in het Excel bestand voorraadbeheer

- Verkoop scannen met camera Iphone (App) dmv barcode of eventueel als het kan eigen codes

- Mogelijkheid tot invoeren grote aantallen (dus niet per stuk inscannen)

- Verkoop na scannen automatisch wijzigen Excelbestand

 

Ik heb al diverse mogelijkheden bekeken maar ik kan niet het juiste vinden.

Weet iemand hoe ik dit kan realiseren en of dit het mogelijk is?

 

Alvast bedankt!!

 

[verandering: titel]

 

Link to post
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Als ik het goed heb begrepen ben je op zoek naar een (gratis) systeem dat de voorraden wegschrijft wanneer een verkoop is gerealiseerd. Diverse boekhoudsystemen hebben hier een oplossing voor, voor een ICT'er zal dit ook maximaal 2 uur werk zijn (daar zou ik voor gaan). Verder gebruik je geen office 365, dus een illegale versie van excel(?foei!) en wil je de nas server thuis draadloos aansluiten (waarom niet bedraad?)


Administratie? Advies? Fiscaliteiten?

www.6figures.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Calc/Excel spreadsheets zijn niet echt geschikt om met meerdere gebruikers tegelijk te bewerken.

Wil je niet dat de app dienst weigert als thuis de spreadsheet nog open staat, dan zullen de gegevens eerder in een database moeten staan.

 

voor een ICT'er zal dit ook maximaal 2 uur werk zijn

 

Een voorraadbeheer webapplicatie met barcode scan app binnen 2 uur schrijven lijkt me iets te optimistisch.

Reken eerder op een dag werk.

 

Als er geen budget is, kijk dan of een ERP pakket als Odoo aan je eisen voldoet.

Met twee klikken te installeren op een Synology NAS.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Omdat wij low budget werken mag het niet veel kosten, liefst gratis.

[...]

- Iphone via 4G

[...]

een thuis server / Nas opzetten

Goed automatiseren is deels een kwestie van een balans vinden tussen hardware en software. Als je wel budget hebt voor meerdere iPhones en een eigen server maar lowbudget/nobudget voor software, is die balans een beetje uit balans.

 

Je kunt bijvoorbeeld een gedeeld Google Spreadsheet in de cloud gebruiken. Dan heb je geen server nodig, geen 4G (op 3G en zelfs offline werkt het ook), maar mis je alleen het automatisch scannen van een barcode.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Goedendag,

 

Wij hebben een handelsonderneming in restpartijen en wij willen onze voorraadbeheer gaan automatiseren. Momenteel werken wij met een Excel lijst die wij handmatig bijhouden, dit vergt veel tijd en de kans op fouten is groot.

 

Omdat wij low budget werken mag het niet veel kosten, liefst gratis.

Het onderstaande idee hebben wij:

 

- Alleen de verkochte aantallen moeten worden aangepast

 

 

Hallo,

 

Heb je niet al een bestand van de verkopen?

Factuur systeem, kassa ?

Dan kun je de mutaties dagelijks/wekelijks importeren.

 

vriendelijke groet,

 


Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor de reacties.

 

Ik heb net een account aangemaakt bij odoo.com.

Voor ons is dit erg ingewikkeld voor onze voorraadmutatie omdat wij doorlopend nieuwe producten hebben. Ons voorraadsysteem zou zo eenvoudig mogelijk moeten zijn zonder veel bijkomende functies die het onoverzichtelijk maken. Vandaar dat ik zelf aan het kijken was om het via Excel en mijn telefoon te doen. Maar zo te lezen wordt dat een moeilijke opgave. Dan ga ik nog even verder kijken.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 226 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept