Je kunt in AdWords je campagne zo instellen dat je je doelgroep goed kan bereiken. Zo kun je je
je alleen op een bepaalde regio richten (en de rest van Nederland uitsluiten). Zo kun je je advertenties alleen laten tonen aan mensen in jouw werkgebied.
Via AdWords betaal je alleen als mensen op je advertentie klikken, en dat zijn, als het goed is, je potentiële klanten. Om ervoor te zorgen dat je je potentiële klanten bereikt zou je goed naar de zoekwoorden moeten kijken (waar zoekt jouw klant naar?) en moet je advertentietekst aansluiten op zijn behoeften. Als je je bijvoorbeeld vooral richt op het schoonmaken bij kleine bedrijven dan pas je je advertentietekst daarop aan. Daardoor zorg je ervoor dat met name je doelgroep op je advertentie klikt, en niet de particulier die een schoonmaakster zoekt. Zo hou je de kosten binnen de perken.
Als je dan ook nog een website hebt waarop duidelijk is wat je doet (zoals je advertentie dat doet) + een contactformulier, dan moet dat echt wel iets opleveren.
Als je via je netwerk goede klanten binnenkrijgt is dat natuurlijk hartstikke goed, en misschien voor nu ook wel voldoende. Maar je website is ook je visitekaartje naar buiten en een goede (lokale) vindbaarheid is belangrijk, zeker als je zo regionaal werkt is het belangrijk dat mensen in je regio je website goed kunnen vinden. Het kan alleen maar extra klanten opleveren, ook buiten je netwerk om.