gbv-accountant

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

gbv-accountant's trofeeën

  1. Beste Mensen. Als account manager bij een digitaal communicatiebureau word ik bijna dagelijks geconfronteerd met schrijnende verhalen van (hoofdzakelijk) beginnende ondernemers over Proximedia (Publicis), Bezoom, Be Up, Bizbook... Men kan hier niet meer spreken over klanten maar eerder over "slachtoffers". Ook vandaag weer. Een winkelier neemt vorige week contact met hen op, op basis van een vermelding op de website van Proximedia. Het betreft hun aanbieding van het product Google Business View waarbij een virtuele tour van een winkel, bedrijf enz. wordt gemaakt. De verkoper bij Proximedia had gemeld dat dit product niet kon aangeboden worden zonder een bijkomende website (!). Dit is uiteraard pure waanzin en naar mijn weten onwettelijke koppelverkoop. We hebben Google hiervan op de hoogte gesteld want: 1. Je mag de Google Business View enkel aanbieden wanneer je een gecertificeerd en vertrouwd Google bureau bent. Proximedia staat NIET als zodanig vermeld op de officiële Google lijst. 2. Ik heb een sterk vermoeden dat Google met een dergelijke koppelverkoop nooit akkoord zou gaan. Bij het nakijken op de Proximedia website blijkt nu plots die bepaalde webpagina met de betreffende aanbieding niet meer te bestaan (??). De winkelier ging hiermee niet akkoord en meldt aan de Proximedia verkoper dat hij een dan wel bij de concurrentie zou gaan. Een half uur later werd hij terug gecontacteerd door de verkoper met de melding dat het nu plots wel kan tegen een kostprijs van €600!!! Voor een kleine winkel is dit een belachelijk hoog bedrag. Ik begrijp niet dat dit bedrijf nog altijd dergelijke praktijken kan toepassen zonder dat hen iets in de weg wordt gelegd. Verder is duidelijk dat Proximedia wurgcontracten heeft laten opstellen door een advocatenbureau dat hierin gespecialiseerd is. Het is erg wanneer de werking van een bedrijf gebaseerd is op het financieel uitpersen van haar klanten nog vòòr ze hun klanten heeft bediend. Tot slot: het tegendeel is ook waar! Ik zie hier tussen de vele klachten dat sommigen het nodig achten om publiciteit te maken voor goedkope websites. Wees als zaakvoerder op je hoede. Digitale communicatie (website, bedrijfsvideo, bedrijfsfoto's, applicaties, elektronische nieuwsbrieven...) IS belangrijk voor een bedrijf, groot én klein. Je bereikt hiermee een groot deel van je potentiële klanten. Laat je dus ook niet verleiden door te goedkope websites en zeker niet door websites die gebaseerd zijn op kant en klare templates! Een degelijke site vraagt veel meer dan het plaatsen van wat foto's en teksten. Achter een professionele en goed gemaakte website schuilt een waaier van intelligente codetaal die uw zaak op de best mogelijke wijze promoten. Voor een goedgemaakte en gepersonaliseerde, professionele site zal je gemiddeld €2000 à €2500 betalen. Deze investering zal je echter geen windeieren leggen, nogmaals, als de site goed doordacht is. Verder kan ik stellen dat er aanzienlijk meer Proximedia slachtoffers zijn dan hier op dit forum te vinden zijn. Enkel wanneer IEDER slachtoffer de moeite zou nemen om dit kenbaar te maken, zal dit bedrijf het, ondanks zijn vele naamsveranderingen (Bizbook blijkt één van de recentste), alsmaar moeilijker krijgen. Proximedia is er tevens voor verantwoordelijk dat andere bedrijven in dezelfde sector (die het wel goed menen met hun klanten) ook in een slecht daglicht komen te staan. Ook zij dienen deze werkwijze aan te klagen i.p.v. op de zijlijn toe te kijken. Veel succes aan al onze ondernemers en (een goeie tip) TEKEN NOOIT een contract zonder enkele dagen bedenktijd te vragen en het VOLLEDIG te lezen. GELOOF NOOIT smoesjes (wat ze ook zijn) om je een contract onmiddellijk te doen tekenen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.