grotius

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

grotius's trofeeën

  1. Dank! en de marge verklaring kan ik dus niet tekenen want anders kan ik de 210,- over de aanschafwaarde niet voldoen. Daarnaast zal ik mijn leverancier vragen of hij wil werken met de margeverklaring maar waarschijnlijk zal dit dan niet mogelijk zijn omdat hij dan belasting moet betalen over de €1000. (en ik heb een afspraak gemaakt met een administratiekantoor, dat lijkt mij gezien mijn eerdere opmerkingen op zijn plaats :-[)
  2. stel ik doe inkopen voor €1000. Dan moet ik hier additioneel €210 belasting over betalen, de inkoop is dan eigenlijk ex btw en de btw (€210) moet ik zelf afdragen? Ik heb ook de optie om de artikelen als particulier in te kopen. Zou dit dan niet voordeliger zijn?
  3. Dus mijn eerste aanname (er moet een inkoopverklaring aanwezig zijn) blijkt dus niet correct. Ik ben dan toch even de draad kwijt hoe ik de aangifte moet doen. Dit is de tekst die onder elke factuur (inkoop) staat: Bel dieser Lieferung handelt es sich um eine steuerfreie, innergemeinschaftliche Lieferung nach § 4 Nr. lb Umsatzsteuergesetz This is an Intra-community delivery free of tax according to § 4 Nr. lb Umsatzsteuergesetz De verkoop van mijn goederen verloopt via een veilingbedrijf. Voorafgaand aan de veiling moet ik (nu als leverancier) een inkoopverklaring tekenen. Hierin moet ik verklaren dat er geen vooraftrek van BTW heeft plaatsgevonden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen en aangeven hoe de verkoop van deze goederen het beste kan opgeven? En zou het helpen als ik de Duitse leverancier vanaf heden vraag om een inkoopverklaring te tekenen?
  4. Sinds kort ben ik een kleine onderneming gestart in kunst en verzamelvoorwerpen. Volgens de belastingdienst val ik in de margeregeling met globalisatie. Dit betekent dat er aanvullende eisen worden gesteld aan mijn administratie. Ik koop maandelijks voor meer dan € 500 aan goederen bij één leverancier in Duitsland. De individuele facturen zijn lager dan €500 maar bij elkaar opgeteld kom ik maandelijks ruim boven de €500. Met deze inkoopverklaring moet ik kunnen aantonen dat de goederen zijn gekocht zonder btw. Moet de inkoopverklaring in het Duits of in het Nederlands? De leverancier spreekt geen Nederlands dus dat lijkt me niet handig. Duits is eveneens lastig omdat ik deze taal niet machtig ben. Hopelijk kunnen jullie mij in de juiste richting wijzen Mijn tweede vraag betreft de inhoud van de inkoopverklaring. De verklaring moet een duidelijk omschrijving van de goederen bevatten. Kan worden volstaan door te verwijzen naar de individuele facturen? Daarnaast moet er volgens mij op de verklaring staan dat er geen BTW is betaald. Dat laatste lijkt mij gemakkelijk omdat de facturen staat dat het gaat om een intracommunautaire levering (0% belasting). Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.