Jump to content

Insight47

Newbee
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • First name
    Annemarie
  1. Hallo, In december 2018 hebben wij de eenmanszaak ingebracht in een BV. Alles blijft verder het zelfde de klanten etc. Nu is mijn vraag is het perse noodzakelijk om voor de nieuwe bv een aparte administratie aan te maken? In principe is de BTW aangifte 4e kwartaal 2018 zowel voor eenmanszaak als de nieuwe BV verwerkt. Het enige wat nog moet gebeuren is de ICP aangifte over december 2018. Dit kan pas als je de eerste btw aangifte 2019 heb gedaan. So far so good. Wij werken in Exactonline met bankkoppeling en onze verkoopfacturen (nationaal en internationaal worden via een app ingelezen. Het loopt als een zonnetje. Nu is het zo dat onze accountant graag een nieuwe administratie voor de BV wil opzetten. De accountant is al ruim een maand in de weer om de boekingen over te zetten. Loopt telkens vast. Wij zien de teller lopen. Helaas is onze accountant niet heel goed in ICT zaken. Maar goed inmiddels is het februari! Wij beginnen ons stellig af te vragen of het perse noodzakelijk is om een nieuwe administratie op te zetten. Kunnen we niet gewoon de jaarrekening van 2018 op laten maken, en vervolgens heel simpel de bedrijfsgegevens zoals btw-nummer aan passen. Of is dit te kort door de bocht? Ik heb de vraag ook uitstaan bij Exactonline. Ik krijg hier zojuist het antwoord binnen van Exact: "Zoals beloofd heb ik nog even overlegd met collega's en het blijkt niet noodzakelijk te zijn om een nieuwe administratie te starten op het moment dat u van eenmanszaak naar een bv gaat. Belangrijk is dat u nog met dezelfde grootboekrekening blijft werken. Mocht dit zo zijn kunt u gewoon in dezelfde administratie verder werken." We zijn benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft. Alvast veel dank voor jullie antwoord!
  2. Hallo, Iedereen die tot dus ver op dit topic gereageerd veel dank. Door de feedback kom je toch steeds een stapje verder. :)
  3. Pas na aankoop van onze dienst en dus betaling krijgt de klant toegang tot de elektronische dienst. We koppelen niet aan een factuur. Dit zou natuurlijk mooi zijn. Maar we hebben enkel een naam en een emailadres van de klant. Dit is namelijk conversieverhogend. Voor klanten die op factuur willen betalen hanteren wij E-factuurdirect. Sinds gisteren weet ik dat deze laatste wel gekoppeld kan worden aan Exact maar niet aan Twinfield.
  4. Nee nu laten we de PayPal betalingen in Excel niet inlopen maar dit wil onze accountant uiteraard wel :-) Gisteren heeft iemand die veel met Twinfield werkt een klein test gedaan met Twinfield en geconverteerde data uit PayPal in laten lopen. Resultaten waren positief. We hebben via http://www.pay2mt.nl/download.php een licentie gekocht om PayPal te converteren naar mt.940. Morgen gaat onze accountant dezelfde test uitvoeren in Excel. Benieuwd wat dit oplevert.
  5. Hallo, Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen mbt de online boekhoudprogramma's Exact en Twinfield. Onze accountant werkt met Exact en wil ons nu ook daar op aansluiten. Tot op heden hebben wij onze boekhouding in Excel bijgehouden. De business waar het omgaat is een internationaal online e-commerce activiteit. Met vooral veel micropayment ontvangsten via PayPal en andere betalingsproviders. De history van bijvoorbeeld PayPal willen we naadloos kunnen laten inlopen in een boekhoudprogramma. Heeft iemand tips welk online boekhoud programma daarvoor het meest geschikt is. Alvast hartelijk dank!

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept