Jump to content

P1234

Junior
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3
  1. In alle communicatie wordt uiteraard altijd .com vermeld. In geval van de telefoon wordt het altijd expliciet vermeld. Toch presteren sommige mensen het om er alsnog .nl van te maken. Exacte cijfers heb ik natuurlijk niet. Maar ik verwacht niet dat het er meer dan 10 op een jaar zijn. zo ook hier. Aangezien TS niet wil onderhandelen - zijn prijs is immers dé prijs - zullen wij nooit weten of 1.500 of 2.000 wel haalbaar zou zijn geweest. Is hier sprake van kneuterigheid, gierigheid, koppigheid of is het probleem of de hebzucht toch niet zo heel erg groot? Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe Ik zou u willen vragen om mijn vorige reactie nog eens te lezen. Tot onderhandelen was ik best bereid, maar ik zat helaas al snel aan het maximale bedrag.
  2. De kleinschaligheid van dit probleem rechtvaardigt een uitgave van € 9000 in mijn ogen niet. Die kunnen we wel beter besteden. Wij hebben één (meertalige) website draaien op bedrijf.com. Surft u bijvoorbeeld naar bedrijf.de dan komt u op bedrijf.com uit. Nergens uitten wij ons met andere extensies, ook niet op social media. Ik heb nog niet meegemaakt dat een buitenlander per ongeluk een mail naar info@bedrijf.nl heeft verstuurd. Dus ik denk dat de verwarring door het gebruik van buitenlandse extensies wel meevalt. Hoe ziet u dat voor zich, actie ondernemen op social media? Wekelijks een bericht plaatsen dat ons e-mailadres nog steeds info@bedrijf.com is, lijkt mij toch ook niet zo'n strak plan. Dat weten 99,9% van onze klanten ook wel. Een goed idee is natuurlijk altijd welkom. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ik ben erg blij met alle inhoudelijke reacties. Mijn dank daarvoor! Ik was erg benieuwd of we in onze situatie recht hebben op de .nl domeinnaam. Overigens moet ik wel een beetje grinniken om de aannames over liegen, stalken en de grootte van dit probleem. Petje af voor de volhardendheid van een aantal hier. Ga ik mijn bedrijfsnaam wijzigen? Nee natuurlijk niet, daar is het probleem helemaal niet groot genoeg voor. Na al die jaren zal een naamswijziging meer problemen en kosten met zich meebrengen dan die € 9000. Ik wacht rustig af totdat de .nl houder bereid is een voor mij redelijk bedrag te accepteren of niet. Wij gaan voorlopig nergens heen. Het zal de privacy van de klanten die weleens een foutje maken wellicht niet ten goede komen. Maar we zullen er waarschijnlijk geen cent minder om verdienen. Mochten er nog vragen zijn, dan zal ik daar op reageren. Mvg P1234
  3. Ook met clown@bedrijf.nl gaat het alsnog naar het verkeerde adres.
  4. Zoals eerder vermeld wordt mijn bedrijf niet beperkt door landsgrenzen. Momenteel ben ik actief in West-Europa en de VS. De landenextenties verwijzen, indien beschikbaar, naar de juiste vertaling op de .com website. Een catch-all, want de .nl houder heeft ook weleens een belangrijke e-mail doorgestuurd die aan mij persoonlijk gericht was. Beide. Nee, dat niet. Hoezo denkt u dat mijn social media accounts niet goed gestructureerd zouden zijn? De houder is de voormalige eigenaar van een eenmanszaak.
  5. Allen hartelijk dank voor jullie reacties. Ik hoop dat de houder van de .nl domein het een keer van de hand wil doen voor een mooie prijs. Mijn bod van € 1000 blijft in ieder geval staan. Goed idee, wellicht dat die daar voor te porren is.
  6. Dat was nog niet bij mij opgekomen, bedankt! Bedankt, die ga ik even doorlezen. Dat klopt, de houder van de .nl heeft deze geregistreerd in 2005. Ik heb mijn bedrijf ingeschreven in 2008. Wist u 10 jaar geleden wat u nu wist? Ik in ieder geval niet. Aangezien mijn bedrijfje niet beperkt is door landsgrenzen leek een .com domein helemaal niet zo'n gek idee. Het bedrijf achter de .nl domein zat in een totaal andere branche, dus daar voorzag ik geen problemen. Achteraf bleek dat mensen er vanuit gaan dat ons e-mailadres met .nl eindigt i.p.v. .com. Nergens beweer ik dat ik gisteren pas heb besloten om er iets aan te doen. Sterker nog, een paar berichten terug kunt u lezen dat er maanden terug al contact is geweest met de houder van de domeinnaam. Toen ben ik erachter gekomen dat zijn bedrijf uitgeschreven is bij KvK. Bovendien, welk belang zou ik hebben om hier om advies te vragen, maar dan vervolgens wel de feiten te verdraaien? Dan heb ik toch niets meer aan dat advies?
  7. Andere domeinnaam? Ik handel al bijna 10 jaar op [bedrijfsnaam].com en bezit ook .eu .be .de .at .fr .co.uk en nog een paar. Ik denk niet dat een tijdslimiet indruk maakt. We zijn hiermee al maanden bezig en meneer weet ook dat onze bedrijfsnaam ook niet zomaar zal veranderen. Ik kan mij ook wel voorstellen dat je weinig zin hebt om voor een paar euro overal je e-mailadres aan te moeten passen (social media, forums, etc)
  8. De vraagprijs is € 9000,-. Zo'n 9x meer dan ik ervoor bereid ben te betalen. Het gaat om een vrij unieke bedrijfsnaam die voor een ander niet van waarde zal zijn. Geen algemene term die bijvoorbeeld op zoekmachinetechnisch gebied iets toevoegt.
  9. Er is geen website in de lucht, het bedrijf bestaat immers niet meer. Maar er wordt (blijkbaar) nog wel gebruikgemaakt van e-mail. Ik heb alle andere gangbare extensies geregistreerd en onze website draait op [bedrijfsnaam].com. Dit veroorzaakt regelmatig problemen en verwarring. Regelmatig worden e-mails naar info@[bedrijfsnaam].nl verstuurd. Aangezien het hier ook regelmatig om vertrouwelijke informatie van klanten gaat, best vervelend.
  10. Goedemiddag allen, Een ander is mij helaas te snel af geweest en heeft een aantal jaar voordat ik mijn bedrijf startte de domeinnaam [bedrijfsnaam].nl geregistreerd. Dit bedrijf (geen concurrent, andere branche) bestaat sinds enkele jaren niet meer en is uitgeschreven bij de KvK. Ik heb contact opgenomen met de eigenaar en voorgesteld om de domeinnaam over te nemen tegen een vergoeding. Deze vroeg hier echter een exorbitant bedrag voor en gaf aan dat hij het nog gebruikt voor zijn privé e-mail. Nu wij in het proces zitten om [bedrijfsnaam] te registreren als vastgelegd merk, vroeg ik mij af of het mogelijk is om de domeinnaam op te eisen? Ik kijk uit naar uw reactie.
  11. Bedankt voor uw reactie. Ik ga nogmaals een poging wagen om het met de verzekeraar op te lossen. Puur uit nieuwsgierigheid. Stel dat een andere DGA of tekenbevoegde werknemer een verzekering voor de BV afsluit, dien ik deze dan ook op de hoogte te brengen van mijn privéverleden? Mijn inziens hebben zij hier toch niets mee te maken.
  12. Beste lezers, Enige tijd geleden had ik mijn zaken niet op orde. Gezondheidsproblemen resulteerde in een noodgedwongen verhuizing, maar ik was bij één van mijn persoonlijke verzekeringen vergeten mijn verhuizing door te geven. Dit resulteerde in betalingsherinneringen die naar een oud woonadres verstuurd werden en de contactpogingen per e-mail kwamen uit bij een niet werkend e-mailadres. Lang verhaal kort, de verzekering werd geroyeerd wegens wanbetaling. Nadat dit boven water kwam heb ik nog gepoogd het recht te trekken met de verzekering, met het voorstel om het openstaande bedrag per ommegaande te betalen, maar dit mocht niet baten. Toen ik recent bij een andere verzekeraar een zakelijke verzekering aan wilde passen, bleek dat de royering ook voor mijn eenmanszaak vervelende gevolgen heeft. Het afsluiten van een nieuwe verzekering bleek namelijk niet mogelijk. Tot 8 jaar na de royering zelfs! Nu we weer gezond en wel aan het werk zijn, gaan de zaken gelukkig goed. Dusdanig goed dat ik overweeg om van mijn eenmanszaak naar een BV te gaan. Kan deze aanmerking als wanbetaler voor problemen zorgen bij mijn rol in de BV als algemeen directeur? Ik kan namelijk nog geen autoverzekering probleemloos afsluiten, maar voor mijn BV moet dit toch geen probleem zijn, klopt dat?
  13. Beste lezer, Ik heb een eenmanszaak met twee handelsnamen. De activiteiten van de twee handelsnamen zijn totaal verschillend. Onder de 1e handelsnaam worden er producten verkocht. Enige tijd geleden heb ik iemand met een eenmanszaak ontmoet en die verkoopt inmiddels mijn producten. De betaling en orderverwerking loopt via mijn bedrijf en ik reken een vast bedrag per product. Vanuit zijn eenmanszaak stuurt hij mij maandelijks een factuur. We willen beide nauwer samen gaan werken, maar blijven opereren onder mijn bedrijfsnaam. De persoon in kwestie is mij waardevol om zijn kennis en netwerk. De verwachting is dat we de winst dit jaar op kunnen drijven naar 180.000,-. Hij geeft aan het liefste de winst 50/50 te delen, maar ik zal het meeste werk uit moeten voeren. Daarnaast vind ik het moeilijk om, voor mijn gevoel, mijn bedrijf te moeten delen. Ik heb het immers opgebouwd. En mocht deze persoon er een potje van maken, hoe zit het dan met de aansprakelijkheid? Of wanneer hij na een jaar besluit het toch rustiger aan te gaan doen, wat dan? We hebben op dit moment alleen een mondelinge overeenkomst. Ik heb natuurlijk al wat gezocht en ik kom een aantal mogelijkheden tegen: - Samenwerkingsovereenkomst - VOF - BV (eventueel werken met aandelen?) Ik hoor graag of u goede ideeën hebt! Met vriendelijke groet, P1234
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept