Horeca-Advies & Administratie

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Beter willen worden in horeca, hospitality, ondernemen en of hun horeca administratie willen uitbesteden
  • Mijn mening over innovatie
    bas@basvankooten.com
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Continue proces van luisteren, aanbieden, luisteren.....

Horeca-Advies & Administratie's trofeeën

  1. Hoi Peter, Dank voor je reactie. Dus bedrag inclusief BTW op totaalfactuur vermelden onder vermelding declaratie goederen? Gr. Bas
  2. Goedendag, Ik werk als ZZP'er o.a als docent bij een tweetal MBO instellingen. Ik sta ingeschreven bij het CRKBO en belast geen BTW door aan deze instellingen voor mijn docenturen en daarmee gepaarde reiskosten. Nu heb ik goederen ingekocht (lees voorgeschoten). Deze factuur dien ik te declareren maar vraag me af of ik de door mij betaalde BTW in dit geval wel mag doorbekenen. Hoe verwerk ik dit op mijn factuur? Ik bereken wel BTW voor mijn adviesdiensten aan particulieren en ondernemingen. Bij voorbaat dank, Bas
  3. Dank, Geld staat (krap aan) op de rekening en er is sprake van activa. vennoot wil alleen door. Mag ik mijn aandeel per datum x opeisen (los van waar hij het geld vandaan haalt) of moet ik dan meewerken aan bijv. Deelbetalingen. los van evt afspraken die we kunnen maken gast het me even om de verplichtingen.
  4. Goedendag, Ik ben 1 jaar geleden een VOF aangegaan. Nu wil ik deze verlaten. We hebben geen VOF overeenkomst. Inbreng is gelijk. De zaak draait goed en er is sprake van winst. We hebben de accountant gevraagd om met een eindafrekening te komen en hier is een bedrag uitgekomen. Hoe dient de afrekening plaats te vinden. Ik wil het liefst het bedrag in het geheel ontvangen en zo alles afronden. Echter zal mijn Vennoot hier financiering voor moeten regelen. Wat zijn de regels en verplichtingen in dit geval? Dank!
  5. Dank voor de opheldering. Ga deze kennis meenemen in het gesprek. Wil niet het onderste uit de kan maar in redelijkheid kijken of we eruit komen als bestemming geen probleem blijkt te zijn.
  6. Dank Hans, ik heb idd al een beginseluitspraak horeca aangevraagd bij de gemeente. Antwoord is onderweg. Hoogte, tapwater, gescheiden toiletten met voorportiek is allemaal aanwezig. Het gaat me met name om de grote aanpassingen die straks ook een waardetoename voor het pand zijn waar ik niet alleen voor op wil draaien.
  7. Heb geprobeerd duidelijk te krijgen wat redelijk is maar kan het niet vinden. Wie kan me helpen bij de volgende vraag. We overwegen een horecazaak te starten in een voormalige sportschool. Bestemmingsaanpassing lijkt geen probleem. Pand staat leeg (1 1/2 jaar) en huur is acceptabel. ECHTER.... Voor aanpassingen zijn ook kosten gemoeid die ik (grotendeels voor de verhuurder vind) zoals - nieuwe verwarmingsketel (huidige uit 1980) - vervanging electra (zeer verouderd en geen krachtstroom) - niet voldoende luchtventilatie nodig voor de horecazaak - pand voldoet niet aan veiligheidseisen m.b.t. Brandvertraging - plaatsen vetput Wie kan me helpen met de volgende vraag? Wat is hij verplicht te doen zonder huurprijsverhoging, wat is mijn ondernemersrisico en wat is evt gezamenlijke verantwoordelijkheid? Ik heb binnenkort een gesprek met de verhuurder en kom graag beslagen ten ijs (dus nog geen huurovereenkomst etc gezien) Txs alvast. Gr. Bas
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.