anoniempje254

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Land
    Nederland

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Plaats

anoniempje254's trofeeën

  1. Jij bent als eenmanszaak een overeenkomst met een particulier aangegaan: dat maakt het voor jou en jouw rechtsbijstandsverzekeraar een zakelijk geschil. Ja en nee. Er is echter gesproken over een overeenkomst. Onder de noemer 'opstarten van sales-activiteiten' is hiervoor een kleine vergoeding betaald wat daarmee is afgesloten. Vervolgens heeft hij wel jaren ondersteund, maar nergens staat hoe dit geregeld is en dat dit geregeld is cq. er staat nergens dat er een overeenkomst is. Dus in mijn ogen; iets wat nergens op papier staat kan er dan toch ook niet zijn? Dat is een woord tegen woord. Het oorspronkelijke wat op papier staat is afgehandeld met hetgeen toen als vergoeding betaald is. Een vergoeding voor die 3 zaken die geleverd zijn. Of is dit een onjuiste beredenering?
  2. Beste Monique, Bedankt voor uw reactie. De samenwerking zelf is denk ik lastig te kwalificeren. Er is nooit zwart-op-wit een samenwerking vastgesteld. Ook van een verhouding als opdrachtgever-opdrachtnemer is geen sprake. Toentertijd (3,5 jaar geleden) is er aan hem een vergoeding betaald als particulier-zijnde. Weliswaar van een zakelijke rekening, maar dit was te allen tijde een eenmanszaak. De overeenkomst die daarvoor was afgesproken zwart-op-wit was het leveren van een acquisitieplan, belscript etc. Daarvoor is de vergoeding betaald en daarmee ook beëindigd. De jaren daarna is er alleen telefonisch, via tekstberichten en e-mail contact onderhouden. Nergens wordt er gesproken over hoe de samenwerking stand houdt of vorm heeft gekregen. Noch dat hij ergens recht of aanspraak op heeft. Dus kan er sprake zijn van een duurovereenkomst zonder dat er een overeenkomst is aangegaan/ondertekend? Dan is het naar mijn mening zijn woord tegen het mijne waarin ik de feiten op tafel kan leggen betreft hoe het oorspronkelijk geregeld was.
  3. Goedemiddag, Momenteel zit ik met de volgende situatie. Ik weet niet of dit de juiste locatie is om de vraag te stellen, maar hoor graag jullie adviezen en kijk op de situatie. Ook weet ik niet of het geschreven onderwerp het hele bericht goed omvat. Ruim 3,5 jaar geleden ben ik een onderneming gestart waarvoor ik hulp zocht van een mede-compagnon. Middels Hallo!KvK ben ik in contact gekomen met een andere ondernemer. Hierover heb ik vele telefonische gesprekken gevoerd met hem met de conclusie dat hij mij goed kan ondersteunen bij het opzetten van deze onderneming. Ook is hierover (middels e-mail contact) afgesproken dat hij diverse zaken als een acquisitieplan, belscript etc tegen een kleine vergoeding op zou stellen. Dit heeft hij eveneens middels een e-mail aan mij bevestigd en kan ook worden bevestigd door het bankafschrift van mijn bank toentertijd. Vanaf dat moment zijn wij verder gegaan in de samenwerking. In het beginstadium heb ik (ook middels e-mail contact) aangegeven dit op papier vast te willen stellen. Dit is echter niet gebeurd. In de tussentijd is het concept verbeterd (waar hij aan meegeholpen heeft) en heb ik zelf 2 bijpassende websites gerealiseerd. Al deze tijd is er wel een samenwerking gebleven. Sind vorig jaar ben ik zelf afgestudeerd en kon ik full-time aan de gang gaan met de onderneming. Voorheen heb ik dit bewust op een laag pitje gehouden. Om toch in het levensonderhoud te kunnen voorzien heb ik een bijstandsuitkering volgens de ondernemingsregeling aangevraagd. Hiervoor heb ik een ondernemingsplan opgesteld. De 'compagnon' heeft deze ook ontvangen en overheen gelezen plus op sommige punten van feedback voorzien. Uiteindelijk heb ik mijzelf als eenmanszaak bij de KvK ingeschreven om daadwerkelijk deze uitkering te kunnen krijgen. Nu, bijna een jaar verder, heb ik deze uitkering nog steeds. Echter ben ik er na al deze 3,5 jaar achter gekomen dat de samenwerking niet opschiet en niet werkt. Ik ben enorm tegengehouden in de verdere voortgang en ontwikkeling van de onderneming en wil deze samenwerking stopzetten. Hierin wil ik alleen verder gaan, dus zonder zijn hulp en ondersteuning. Echter is er sprake van de volgende feiten: - Er is nooit iets op papier gezet over deze samenwerking, alleen het beginstadium waarbij ik hem heb betaald voor de toen geleverde hulp; - De uitkering heb ik gekregen op basis van dit concept. Als voorwaarde voor deze uitkering moest ik mezelf inschrijven bij de KvK. Ook hiervoor is er niets op papier gezet over hem; - Het enige 'bewijs' wat er van een samenwerking is zijn de uitgewisselde berichten en e-mails. Ook wordt hierin nooit gesproken over wat de samenwerking inhoudt en hoe dit geregeld is. Dit heb ik hem medegedeeld en hij voelt zich bedrogen. Hij gooit het op het feit dat ik hem jaren van inkomsten heb afgehouden (daartoe heb ik hem nooit verplicht). Dat in zijn ogen hij het concept heeft bedacht en uitgewerkt en ik hem nu onthoud van de website en verdere uitvoering hiervan. Hiervoor dreigt hij juridische vervolgstappen te zetten in de vorm van dit leed op mij proberen te verhalen. Uiteraard is dit volkomen onterecht, want dat is niet zoals het verhaal in elkaar steekt. Wat kan ik in deze situatie het beste doen? Ik heb namelijk genoeg bewijzen van het feit dat hij mij helpt en ondersteunt (waarvoor hij zelfs een vergoeding heeft gehad) en daar blijft het bij. Hierover heb ik bewijzen als: - Bankafschrift van de vergoeding; - E-mailcontact over de toen geleverde hulp; - Ondernemingsplan en e-mailcontact hierover waarin hij advies gaf; - Inschrijving bij de KvK betreft dit concept. De verdere samenwerking is niet op papier gezet en zie ik dan ook als vrijwillige basis en als coaching/ondersteuning. Wat zijn mijn rechten in dezen? Wat kan ik nu het beste doen? Valt dit, mocht het zo ver komen dat hij juridische stappen onderneemt, onder de rechtsbijstand aangezien er geen zakelijke samenwerking op papier staat? Dus in feite tussen twee particulieren gaande is? Ik verwacht ook niet dat hij deze stappen zou zetten aangezien dit vele kosten met zich meebrengt die hij niet zal hebben. Maar mocht dit toch gebeuren, wat kan ik dan het beste doen? En is hetgeen ik bovenstaand stel rechtsgeldig; sta ik in mijn recht? Graag hoor ik wat jullie kijk hierop is en wat ik het beste kan doen in deze situatie. Mochten er nog verdere vragen zijn dan hoor ik deze uiteraard ook graag. Alvast hartelijk bedankt.
  4. Beste leden, Sinds vorig jaar ben ik begonnen met een eigen onderneming. Momenteel veel wijzigingen doorgevoerd en ook het gehele marketingplan en concept aangepast. Hierbij hoort natuurlijk ook een nieuwe website - die overigens zo goed als af is - en een goede aanpak. Nu is echter de bedrijfsnaam waar tegenaan gelopen wordt. Om natuurlijk geen reclame te maken wordt de huidige bedrijfsnaam niet genoemd in dit bericht. Ik ben op zoek naar een meer passende bedrijfsnaam die onze verschillende diensten goed en krachtig weet te omschrijven. Indien het volgende gelezen wordt over de onderneming, wat zijn dan bedrijfsnamen die bij u opkomen? Zakelijke gedeelte: ".... is een full-service marketing- & reclamebureau dat ondernemers succesvol en betaalbaar helpt aan meer klanten. Wij zijn gespecialiseerd in het gericht werven, selecteren en matchen van nieuwe klanten met opdrachtgevers, en het versterken van bestaande klantrelaties. Daarnaast kunt u bij ons terecht voor promotiematerialen en de verspreiding hiervan. Indien u reeds bent voorzien van promotiematerialen is het ook mogelijk alleen de verspreiding hiervan door ons te laten verzorgen." Particuliere gedeelte: "Ben je altijd op zoek naar interessante aanbiedingen en kortingen? Of blijf je graag op de hoogte van de nieuwste trends? En zou je het leuk vinden om gratis promotieartikelen als bijvoorbeeld zonnebrillen, sleutelhangers en usb-sticks te krijgen? Schrijf je dan snel in en laat ons weten waar jouw interesses liggen. Zo ontvang je automatisch de beste deals, de nieuwste trends en diverse promotieartikelen per post!" Bovenstaande is echter een korte omschrijving van onze onderneming. De diensten waarover gesproken wordt zijn: - Klantenbinding; - Klantenwerving; - Promotiematerialen verzorgen; - Reclameverspreiding. Ons concept is simpelweg het aanbieden van interessante kortingen en promotieartikelen aan een specifieke doelgroep in opdracht van onze opdrachtgevers. Deze worden aangeboden en verspreid door gebruik te maken van de post. Natuurlijk is er al veel gebrainstormd over een bedrijfsnaam, maar deze hebben nog niet de WAUW-factor. Met het bovenstaande zitten wij te denken in de richting van: - Connect in de naam; - Send in de naam; - Woorden als raak, easy, plus in de naam; - Samenstellingen van bovenstaande woorden. Als u ons - na het lezen van bovenstaande - zou moeten omschrijven in 1 krachtig woord met een WAUW-factor als bedrijfsnaam. Waar zou u dan aan denken? Hoe zou u ons herkennen met de verschillende diensten? Alvast hartelijk bedankt voor uw tijd en wellicht komen hier ideeën of zelfs een nieuwe bedrijfsnaam uit voort. Met vriendelijke groet, Robin
  5. Indien ik het over de omzet doe dan blijft er uiteindelijk minder over om te kunnen investeren. Ook dit is natuurlijk van belang. Plus er blijft in dat geval maar weinig over onderaan de streep. Kies ik voor 50/50 dan is dat niet te realiseren. Dit omdat ik diegene ben die zal investeren in de onderneming en hij alleen een commissie krijgt dus geen financiële bijdrage zal leveren. Dus hoe zou het dan geregeld kunnen worden? Het moet wel realiseerbaar en in verhouding zijn.
  6. Bedankt voor je reactie. De opdracht kan in principe direct worden uitgevoerd, maar daar zijn echter nog veel handelingen voor nodig. Dit zal veel tijd kosten om uit voeren. Verder zullen de opdrachten ook zeer bewerkelijk zijn en elke opdracht is er een op zichzelf. Van de samenwerking ben ik wel grotendeels afhankelijk omdat ik zelf de ervaring daarvoor niet heb. Dit is ook de reden waarom ik iemand met ervaring de marketing laat uitvoeren. Het voordeel van deze persoon is dat hij al veel tijd heeft gestoken in onderzoek en mogelijkheden. Zelf ziet hij er ook veel potentie in dus een vergelijkbare persoon vinden is niet mogelijk. Ook het benaderen van potentiële klanten neemt hij voor zijn rekening en verzorgd hij. Daar gaat natuurlijk ook veel tijd in zitten. Om de opdrachten even toe te lichten. Het zullen opdrachten zijn voor de verspreiding van direct mail met of zonder promotieartikelen. Alle acties die daarvoor nodig zijn tot en met het verzenden zijn voor mijn rekening en tijd. Ik moet ook nog zeker door kunnen groeien en aan promotie doen. Na dit gelezen te hebben, wat zal dan een redelijk percentage zijn? Alvast bedankt.
  7. Allen, Volgende week ga ik beginnen met het samenwerken met een andere ondernemer. Hij zal het eerste contact voor mijn onderneming zijn en de klanten gaan benaderen. Het doel daarvan is uiteraard het binnenhalen van opdrachten. Voor elke opdracht krijgt hij dan een percentage van de winst. Alleen nu is mijn vraag; hoe bereken ik een percentage daarvoor? Ikzelf zat te denken aan 15% commissie over de winst van de opdracht, maar weet niet wat normaal en schappelijk is. Hoe denken jullie hierover en hoe zou ik hier achter kunnen komen. Alvast hartelijk bedankt. Met vriendelijke groet, Robin
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.