Jump to content

Nicholas22

Newbee
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Goedemiddag Forumleden, onlangs hebben mijn compagnon en ik vastgoedactiviteiten in een VOF ondergebracht, met het doel deze in BOX 3 te laten renderen. Hierin zijn wij beiden 50% winstgerechtigd, na verdeling van het rendement op het beschikbaar gestelde kapitaal. Mijn vraag is, in hoeverre zijn kosten aftrekbaar binnen deze VOF? En is het daarnaast toegestaan om in BOX 3 een pand af te schrijven? Hartelijk dank!
  2. Ah, wellicht belangrijk dit er bij te vermelden; ik verricht vanuit mijn bedrijf geen werkzaamheden die toezien op administratieve of fiscale dienstverlening. Ik ben daarnaast wel werkzaam bij een accountantskantoor, maar daar komt deze vraag niet vandaan. Dit is een kennis van mij prive. Derhalve was ik niet van mening dat deze vraag hier niet gesteld kon/mocht worden. Met vriendelijke groet, Nick
  3. Forumleden, Onlangs werd mij de vraag gesteld hoe om te gaan met BTW (voordruk) in perioden welke reeds zijn verstreken. Ziet toe op het opstarten van het bedrijf (EZ). Het administratieprogramma Snelstart voorziet schijnbaar in de BTW module niet in de mogelijkheid om medio boekjaar een bedrijf te starten, en ook dan te beginnen met aangeven van BTW. Zo moeten eerst de kwartalen 1 en 2 ingediend worden alvorens de periode waarom het gaat kan worden ingediend. Hij heeft dan ook alle kwartalen ingediend en BTW teruggevraagd in Q3 over Q1 en Q2. Deze aangiften zijn schijnbaar goedgekeurd door de belastingdienst. Echter is slechts de beschikking over Q3 ontvangen (conform administratie) en nog niet Q1 en Q2. Weet iemand hoe hier vanuit de BD mee wordt omgegaan? Met vriendelijke groet, Nick
  4. Allereerst zal ik mij even voorstellen, mijn naam is Nick en ik ben onlangs een eigen bedrijf begonnen naast mijn reguliere werkzaamheden. Ikzelf ben werkzaam in de financiële sector, maar ben nu een bedrijf begonnen in de IT-branche. Wellicht kunnen jullie onderstaande kwestie ophelderen; Vanuit mijn werkgever is mij een lease-auto toegezegd, hiervan worden uiteraard de kosten volledig toegerekend aan mijn werkgever. Echter omdat ik ook privé gebruik maak van de auto, betaal ik de bijtelling. Nu vraag ik mij het volgende af, in het kader van vermindering van de belastingdruk in de eenmanszaak, mag ik voor de gereden kilometers in mijn administratie een vergoeding toekennen à € 0,19/km? En zoja, wat zou ik hiervoor moeten boeken? Alvast bedankt!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept