SaskiaG

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

SaskiaG's trofeeën

  1. Ik heb ook het leveren aan de UK even stilgelegd. Ik heb inmiddels een eori nummer en het wachten is op één van de OMP's om zijn zaakjes op orde te stellen voor ik weer kan gaan leveren via een marktplaats. Ook ik vraag me af in hoeverre het de moeite wel waard is om zelf aangifte te gaan doen in de UK. Het is nogal wat moeite en hoe ga ik het überhaupt betalen. Op een informatiepagina van het HMRC staat nog oude informatie want hier staat het VAT MOSS systeem nog genoemd waar ze inmiddels geen deel meer van uitmaken. De enige andere betaalmethode is een bankoverschrijving. Dat kost me dus 4,50 per overschrijven per kwartaal, want dat moet dan dus wel een overschrijving worden in GBP. Is er iemand die zich wel heeft aangemeld, en misschien meer informatie heeft over de moeilijkheidsgraad en betaalmethodes? Denkt iemand dat het zin heeft de kat uit de boom te blijven kijken? Ik zit gelukkig nog onder de grens voor 1 juli, maar dan krijgen we hetzelfde gezeur. Wat ik namelijk hoorde is dat de grens van 10.000 euro alleen geld voor Europese bedrijven. Met andere woorden voor bedrijven van buiten de EU gelden straks dezelfde regels als we nu te maken hebben voor de UK. Zijn straks honderden kleine bedrijfjes die dan niet meer aan ons niet meer willen leveren. Australië en Noorwegen hebben vergelijkbare regels, maar beide landen hanteren een threshold,75.000 AUD en 50.000 NOK, 50.000 NOK is niet veel, maar het houdt kleine niche bedrijven wel in staat te blijven leveren. Wat de UK doet en de EU wil gaan doen is compleet gekkenwerk.
  2. Met andere woorden, ik moet maar stoppen want als ik pech heb en ik heb alles aangepast kan het zijn dat ik over al die kosten 21% moet terug betalen en dus zowel zakelijk als persoonlijk failliet ben? Moet het niet mogelijk zijn om hierover afspraken te maken met de belastingdienst die voor hen ook bindend zijn? Ik kan me toch ook niet voorstellen dat iedereen in Nederland die zaken doet met dergelijke buitenlandse bedrijven maar op elk moment om kan vallen hierdoor, we waren toch een export land?
  3. Zou ik dan de aftrek ervan verliezen, maar de opgave blijven staan? Dus dat ik er dan heb ik er gewoon BTW over betaal terwijl dat niet de bedoeling is? Of zou dan de opgave van de BTW er ook weer over vervallen? Als dat ook weer vervalt is het natuurlijk geen probleem, maar ik heb zo'n vermoeden dat dan alleen de aftrek vervalt. BD kennende...
  4. Beste leden, Ik ben vrij nieuw hier, maar heb hier met regelmaat de antwoorden gevonden die ik zocht. Maar nou kom ik er zelf echt even niet meer uit. Vandaag 3 keer de belastingtelefoon gebeld en 3 verschillende antwoorden (natuurlijk...) Ik krijg facturen van Etsy en Amazon voor de artikelen die ik daar plaats die niet aan de factuureisen voldoen van NL/EU (of helemaal geen factuur, alleen een overzichtje). Nu was mij in 2012 verteld dat ik die dan in moest boeken onder het 0% tarief en ik heb dat al die tijd verwerkt in mijn expense report waar bijvoorbeeld ook bonnetjes die niet op naam zijn in zitten. Maar nu belde ik voor iets anders naar de belastingtelefoon en daar zeiden ze nu dat ik had moeten doen alsof de BTW verlegd was... maar ook weer niet want ze voldoen niet aan de eisen. Iemand enig idee wat ik hier nu mee moet? Want bij de belastingtelefoon weten ze het zelf niet meer geloof ik. De 1e zei van wel maar die reden klopte niet, de tweede zei van niet en de derde zei weer van wel, en dat ik alles mag herzien tot 7 jaar terug. Samenvattend, als ik een factuur of overzicht krijg van een buitenlandse partij voor een (digitale) dienst die niet aan de eisen voldoet, boek ik die dan in als BTW verlegd naar mij, of onder het 0% tarief? Alvast bedankt, Saskia
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.