Jump to content

lanterncreations

Junior
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • Gender
    Male
  • Address
    Jan van Galenstraat, Amsterdam (kantoor in Nice, Frankrijk), 1056CD, Netherlands
  • First name
    Jan-Willem
  • Company or organization name
    Lantern Creations
  • Website address

Company info

  • Location
    Nice (Frankrijk)
  • Phone number
    003165254781
  • Branch
    Webwinkel
  • Branch 2
    ICT/ internet
  • Branch 3
    29
  • Website address

Vision

  • I'm looking for people who
    mijn zakelijk netwerk kunnen vergroten.
    Op basis van hun eigen vakgebied en die van hun kennissenkring.
  • My opinion about entrepeneurship
    Ondernemerschap is de vrije wereld. Er zijn geen vastgestelde grenzen en men kan gaan waar hij/zij wil. Het belang van netwerken is immens om te groeien en een succesvolle onderneming neer te zetten.
  • My opinion about innovation
    Innovatie is denken in mogelijkheden. Innovatie moet een centrale rol innemen in elke onderneming, net als de boekhouding of operationele werkzaamheden. Innoveren brengt het bedrijf naar een hoger niveau.
  1. Gisteren een presentatie gegeven aan een groep ondernemers over mijn concept Hotelvideocreations. Ik heb daarbij een laten zien wat ik voor de presentatie had gemaakt. Veel interessante feedback ontvangen (ook punten die in dit topic al waren benoemd) : - wie is mijn klant? hotel of hotelgast. De hotels moeten de toegevoegde waarde snappen van de video en zo willen afnemen. - verschillende vormen business model : abonnementsvorm (pakketten) voor hotels met verschillende features; bijv. 90 euro per maand voor een video, abonnement elk moment op te zeggen. Bij opzegging video offline. - de gratis video aanbieden aan kleine ketens; "eerste video is gratis; ik kan voor uw andere hotels ook videos maken." aanbieden aan een stand-alone hotel zou me niet verder brengen. - Afstemmen van de content aan de hand van de doelstelling van het hotel. Bijvoorbeeld renovatie restaurant in kaart brengen. - Ontwikkelingsplan organisatie (inhuren filmers, zelf account management doen) Iedereen hier bedankt voor zijn waardevolle bijdragen; ik heb veel werk te doen ;-)
  2. Goed om te horen; ga ik naar kijken, tnx :) Eens, er werd ook eerder opgemerkt dat de video een toegevoegde waarde moet hebben t.o.v. foto. De sfeer die vastgelegd wordt en inderdaad het verhaal. Want anders kun je net zo goed foto's blijven gebruiken. Ben benieuwd naar Koyaanisqatsi! Heb je zo niet enorm veel data na het schieten van een film? Dat vind ik nogal lastig in een montage; toch weer het verhaal. Het aan elkaar rijgen van vette beelden of hoogtepunten maakt nog geen verhaal.
  3. Mooi; lijkt me een erg interessant proces om de wensen van de opdrachtgever om te zetten in video. Ik kijk veel naar reeds gemaakte hotelvideo's en probeer daar een patroon in te zien hoe die films in elkaar zitten, wat me moet helpen om bij de hotels verschillende film-vormen te kunnen aanbieden.
  4. Het X gratis films aanbieden is hiervoor bedoeld. Daarnaast ben ik voor de eerste betalende films niet van plan een hoofdprijs te vragen omdat ik inderdaad ervaring moet opdoen.
  5. Nee dat zie je verkeerd. Ik gebruik de informatie, ik baseer me er niet op. En dan nog, het is toch een statistische weergave van wat een klantgroep belangrijk vindt? Zoals ik al in mijn eerste post van dit topic zei, heb ik een concurrentie-analyse gedaan in de regio en kwam ik uit op minder dan 5 bedrijven die soortgelijke activiteiten uitvoeren. Wat betreft regionale marktanalyse; ja klopt, het zou beter zijn als ik gegevens zou hebben die me iets over de Europese markt / Zuid-Frankrijk zouden kunnen vertellen. Maar je brengt me wel op het idee dat die informatie erg gemakkelijk te halen is op straat door mensen te vragen om hun visie op dit onderwerp. Daar zullen vast veel hotelgasten tussenzitten, dus dank daarvoor. Kom op, zo kan ik ook conclusies trekken. Iedere ondernemer wil geld verdienen. Ik had het over een verdienmodel omdat ik de prijsstrategie ter sprake bracht. Ik ben dit topic niet begonnen met "ik wil geld verdienen door hotelvideos te maken". Mocht je de indruk hebben gehad dat ik dit primair / louter doe voor het geld; dan is dat de verkeerde. Ik doe dit omdat ik een toegevoegde waarde zie voor hotelgasten en voor hotels, omdat ik film+montage leuk vind en me thuis voel in de Hospitality wereld. That's all.
  6. Mooie video inderdaad; haar afvinklijst werkt wel goed in de beeldvorming dat het hotel aan al haar verwachtingen voldoet.
  7. Goede bijdrage Walter! ;) De videos die ik tot nu toe heb gemaakt passen binnen dat tijdsbestek, dus dat is mijn referentie. Maar ben het met je eens dat voor hotelvideo's een hogere mate kwaliteit komt kijken en de film+montage tijd langer in beslag zullen nemen. Zeker waar; dat is de kern van het concept. klopt; de statistieken wil ik als kader gebruiken voor de films, wetende dat gasten dat belangrijk vinden en in het verkoopproces naar de hotels toe. Het is dus niet zo dat een film een uitwerking is van het onderzoek zegt; meer een ondersteunende factor. Nee ik spreek de beeldtaal niet. Met de feedback die ik heb ontvangen van montages die ik tot nu toe heb gedaan, verbeter ik mijn kwaliteiten hierin. Ik kijk verder veel bedrijfsfilms en leer daar veel uit. Wat betreft de gimbal (moest ik opzoeken); het is een AR drone 2.0 gimbal. Klopt, ik ben net gestart. Ik ken de beste camera's, specificaties en montageprogramma's niet en moet in die wereld groeien. Ik zie dit niet als onoverkomelijk probleem; meer als investering. Het concept drijft me om dit te doen. Daarnaast is iedereen klein begonnen ;-) Will do, goed idee Ja, ik had toevallig deze week hier een discussie over met iemand en al wat informatie op internet verzameld. Zoals je ook al aangaf zijn er veel regels waar ik op zal moeten letten. Drone mag ook niet hoger dan 150m etc. Ik zie het! Brute portfolio. De montage van de PeterConnects video spreekt me wel erg aan, zitten coole effecten in! Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen toen je met bedrijfsfilms begon. Hoe bepaalde je welke beelden de juiste beleving vastlegden voor de klanten van jouw klant?
  8. Het lijkt er op dat er fotografen / contentbureau's zijn die dat doen. Als je 'hotel photo' googled, kom je trouwens op de eerste resultaten een grappig artikel tegen dat aangeeft dat er veel gesjoemeld wordt met hotel foto's. Waar of niet; wel handig voor mij om te weten hoe deze secondaire concurrentie in elkaar steekt. Dank voor het benoemen! Goede vraag. Ik zie voornamelijk in marktonderzoeken voorbijkomen dat (hotel) marketing managers meer en meer van plan zijn om video content strategisch in te zetten. Zo zegt socialmedia-examiner.com dat 75% van de marketeers uit hun onderzoek, van plan zijn om meer short-form video's te gebruiken en dat 52% van de marketeers gelooft dat video content de beste ROI heeft. Met deze mensen wil ik dus graag praten. Ja, met de eerste hotelvideos, zal ik een bepaalde stijl moeten gaan creëren en daar het prijskaartje aan hangen. Video voor hotels is nog nieuw zat en ik wil niet de boot afhouden door te hoog te gaan zitten. Met 500 euro voor een 1 minuut video x hoge frequentie afname heb je ook een leuk verdienmodel.
  9. Dankjewel Hans voor je toevoeging; mooi voorbeeld van de luiers :) Klopt. Maar de informatie is dermate interessant dat ik deze wel kan en zal gebruiken in de eerste ronde videos. Dit zijn goede vragen die ik mezelf ga stellen voor mijn marktsegmentatie. En zo'n video kan een behoorlijke waarde toevoegende factor voor zoekende gasten en daarmee ook hotels zijn! Gasten boeken het meest via kanalen zoals Booking.com. Zonder er een waarde aan te hangen, maar in feite staan alle hotels daar op eenzelfde wijze afgebeeld. Moeilijk lijkt het me voor de zoekende gast om het juiste hotel te vinden. Een video van 1 minuut kan voor de gast juist de sfeer uitademen die je niet op foto's ziet. Daarnaast vindt er een verschuiving plaats in de hoeveelheid video content die we kijken t.o.v foto's, dus misschien heeft video al een meer magnetische werking dan foto. Voor hotels zou video de manier kunnen zijn om zich te onderscheiden in de fotozee op Booking.com. Klopt; de video moet de gast overtuigen van het hotel. Een informatieve video ligt voor de hand en wordt door bijna 60% van de 600 amerikanen als voorkeur opgegeven. Ofwel, met behulp van een paar onderzoeksresultaten en ervaring onderweg ga ik er van uit dat ik uiteindelijk wel bij de juiste vorm terecht kom.
  10. Voordat je aan de koude aquisitie begint; zijn er mensen in je eigen netwerk die je product of dienst zouden kopen? en zouden mensen die zij kennen een ingang kunnen zijn? Handig om daar eerst eens te kijken of je product aanslaat.
  11. Dank Danny en Elly voor jullie opmerkingen. Uiteraard is het mijn uitgangspunt om kwalitatief goede video's te schieten en te monteren; kwaliteit voor kwantiteit. Dat is immers het visitekaartje wat ik wil achterlaten. Wat mij onderscheid van andere filmmakers is een combinatie van zaken; allereerst wil ik kennis van wat een hotelvideo kijker/potentiële hotelgast waardeert, inzetten. Een onderzoek uit de VS (2014) bracht mij o.a. deze data : - 62% van de travel video's die online worden bekeken bestaan uit hotelvideo's - 34% van de mensen die aan het onderzoek meededen prefereren een video op een hotelwebsite, 12% social media, rest % is versplinterd. Een video op een website is slim omdat de kijker dan al in de sfeer van het hotel zit. Op youtube zijn ze 1 klik verwijderd van de concurrent. - 68% van de mensen die aan het onderzoek meededen willen hotel faciliteiten zien. - 57% van de mensen prefereren kamers en algemene ruimten boven bijv. 8% restaurants en barren - Bijna iedere kijker heeft een attention span van 1 minuut. - etc. De sample groep van het onderzoek betrof 600 personen in de VS in leeftijdscategorie 20-35. Is dat representatief genoeg voor het opzetten van deze business in Zuid-Frankrijk? Ben benieuwd naar jullie meningen. Ik denk zelf dat dat zal moeten blijken uit de eerste ronde hotelvideo's die ik ga aanbieden. Verder wat betreft onderscheiden van andere filmmakers; Fransen kijken graag naar het CV. De mijne bestaat voornamelijk uit werkervaring in de gastvrijheidsindustrie, dus ik ken de wereld waarin ik me begeef. Tot slot, ik specialiseer me in hotelvideo's. Ik denk dat bedrijven in bepaalde sectoren (farmaceutisch, hopelijk ook hotels) graag met gespecialiseerde filmmakers werken. Maar dat is even mijn wishful thinking, werkelijkheid kan anders zijn. Mijn taak voor nu is de marktsegmentatie van 781 hotels in Nice en dan 5-10 hotels uitkiezen voor de eerste gratis video's.
  12. De hotelgast zit zeker in mijn vizier, mijn verhaal blijkt nu alleen te B2B gericht. Goed punt wat betreft werkelijke behoefte willen verkopen; mijn focus ligt nu inderdaad teveel op de video als product. Ik heb een onderzoeksrapport liggen waarin de behoefte van hotelgasten voor video in de hotelindustrie duidelijk naar voren komen. Die data ga ik handiger inzetten.
  13. Uiteindelijk brengt hij het wel naar de toegevoegde waarde van video's in het algemeen. De voornaamste taak zal voor mij het overtuigen van de klant worden dat hij een bedrijfsvideo nodig heeft.
  14. Dank voor je reactie John. Wat betreft de website in het Engels; Fransen willen tegenwoordig laten zien dat ze Engels spreken; zeker in de hotellerie. Dat zou dus geen hindernis moeten zijn. Maar better safe than sorry dus ik zal eens kijken naar opties om mijn site te vertalen in het frans. Goede tip! Quotes moet je zien als verpakkingsonderdeel van het verkoopproces van mijn concept. De bevindingen van Software Advice zijn dermate goed voor mijn salesgesprek, dus waarom niet gebruiken? Het onderzoek The 2013 Traveler van Google bevestigd overigens de uitspraak van Software Advice. Wel vind ik dat het hebben van een hotelvideo in eerste instantie al de hotelmanager moet aanspreken, zonder überhaupt de quotes te hebben benoemd. Wat betreft je laatste vraag of een video toegevoegde waarde heeft t.o.v een foto; dat heeft het zeker! volgens de statistieken van youtube worden er per dag 100 miljoen uren aan video gekeken. Daarnaast zijn mensen 10 keer actiever in het delen van video's volgens de Content Marketing Institute. Dat is natuurlijk niet alleen maar business gerelateerde content maar veel marketeers roepen dat het voor bedrijven erg goed is om video in te zetten als marketing tool.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept