ShopStarter

Junior
  • Aantal berichten

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

ShopStarter's trofeeën

  1. Ik heb net inderdaad eens gebeld, na eerst een half uur als 3e in de wachtrij te hebben gestaan te woord gestaan. Initiele antwoord op de vraag waarom het btw bedrag alleen over de verzendkosten was was; "uw bestelling is vorige week al verzonden meneer". Nadat ik had uitgelegd dat dat niet zoveel te maken had met het feit dat de factuur niet klopte zei ze er in te gaan duiken en erkende inderdaad dat het niet klopte. Ik zou ergens vandaag een nieuwe factuur krijgen is me beloofd. Ik ben benieuwd :)
  2. Dit is een vrij groot bedrijf. (ik weet ook niet of een BV wel onder de KOR kán vallen?) In elk geval ze reageren er gewoon niet op. Dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing voor het probleem. Heb het product inmiddels wel ontvangen maar na 2x vragen om een btw factuur nog niets gehoord helaas.
  3. Eerdaags heb ik een factuur ontvangen waar alleen maar btw geheven staat over de verzendkosten en niet over de producten. Het is gewoon een Nederlands bedrijf met een KVK en BTW nummer. Gezien het kwartaal tegen het einde loopt en de factuur wat laat is vraag ik hier eens hoe dit zit. Geen idee of ik hier het bedrijf mag melden waar het vandaan komt maar het is zo'n 1dags aanbieding verkoop website. Ik kan op de website niet echt iets vinden over dat ze vanuit het buitenland versturen ofzo, heb ook geen btw nummer op hoeven geven.
  4. Aright, duidelijk duidelijk. Het komt er op neer dat ze te laat zijn door die ransomware van vorig jaar waardoor de digitale administratie 3 maanden stil had gelegen. (althans dat was het excuus bij een eerder telefoongesprek). Ditmaal was het de douane die heel laat doorgegeven heeft wat het gekost heeft.
  5. Beste Rik, Thanks, dat ga ik dan ook zeker doen! Gezien het bij mij om een webwinkel gaat en om de inkoop van producten dan mag dat uiteraard maar er zijn inderdaad vast situaties waarbij dat niet kan dus zal ik inderdaad bij gaan houden welke zendingen over betaald is, waarvoor dank! Ik las ergens iets over dat je moet factureren voor de 15e van de volgende maand maar ik kon daar weinig officieels over vinden verder: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/
  6. Beste Rik, Mee eens, ik moet zeggen dat ik dat in mijn eerste jaar niet persé bijgehouden heb gezien ik altijd zoiets had van het is onzin gezien je BTW betaald aan TNT en het vervolgens direct terug krijgt van de BD. Ik snap sowieso niet zo goed waarom dat systeem bestaat gezien je vaak geen invoerrechten betaald en dus alleen btw wat je vervolgens weer als voorbelasting terugkrijgt. Het gaat hier alleen om invoerrechten, dat is wat anders. Ik heb wel zendingen waarbij soms om wazige reden geen invoerrechten wordt gerekend, het is 9 van de 10x ook niet echt duidelijk welke HS code er gebruikt zou moeten worden of welke er gebruikt is waardoor de tarieven ook niet echt eenduidig blijken.
  7. Beste, Ik kreeg afgelopen week van TNT (pakketpost) een factuur van invoerrechten. Hele normale zaak als je veel spullen importeert. Echter deze factuur hoort bij een zending die in mei 2017 geleverd is. Dit is overigens niet de eerste die meer dan een jaar te laat is maargoed dat even terzijde. In dit geval is het zo dat ik daadwerkelijk geen idee heb van welke leverancier dit pakket is gekomen destijds. Het is wel degelijk een factuur van TNT zelf dus niet een of andere scam. (even ter vergelijking, ik importeer producten met een max tarief van 2.4% aan invoerrechten, de factuur heeft meer dan 1000 euro aan invoerrechten en geen BTW wat in mijn ogen wat gek is sowieso omdat ik nooit inkopen heb gedaan met een waarde boven de 4000 euro) Wat ik tot noch toe gedaan heb ik gebeld om te horen waar deze factuur bij hoort. Ze kunnen bij TNT de factuur wel vinden in hun systeem maar kunnen mij niet vertellen van welke zending het is gezien ze maar 6 maanden terug kunnen kijken in hun systeem. Ik moest er over mailen dus heb ik dat gedaan. Mijn vraag is: Hoeveel van deze facturen komen er nog van meer dan een jaar terug en hoe lang mag je eigenlijk een factuur sturen ná de leverdatum? Het gaat om vrij serieuze bedragen waardoor mijn eindberekening van de winst 2017 etc ook niet meer kloppen en daarmee in een lager belastingtarief had gekomen wellicht.
  8. Inmiddels is dit opgelost. Ik heb na veel mailen eindelijk een terugbeller gehad. Tevens nog korting gekregen op de administratiekosten van de facturen. Nu komen ze netjes per mail. Dat gaat beter :)
  9. Hallo, Al sinds December 2016 krijg ik BTW/Invoerrechten facturen ná de herinneringen. Ik word er een beetje gek van om er steeds betaald achteraan te moeten bellen. Ik zie geen enkele reden om facturen die grotendeels aftrekbaar zijn te betalen. Er wordt gebruik gemaakt van vele vervoerders waaronder TNT, DHL etc. daarmee heb ik nooit problemen verder. Wat kan ik doen om UPS duidelijk te maken dat ik geen zin meer heb om steeds te moeten bellen? Ik heb tot nu toe 1x een aanmaning gehad nog voordat ik een week later de factuur binnen kreeg. Het lijkt me niet dat PostNL deze facturen achterhoud en laat door de deur gooit maar iets wat structureel bij UPS fout gaat. Als ik bel dan geloven ze volgens mij niet eens als ik mijn verhaal doe. Ze zorgen wel dat dan binnen een week of 2 alsnog de factuur bij mij is. Vanaf de vorige keer ben ik dit per mail gaan doen zodat ik bewijs heb mocht een keer toch de factuur niet komen. (ik betaal niet voordat ik een factuur heb). Iemand enige gedachte of ervaring hiermee?
  10. Beste Perry, thanks voor je antwoord Er staat in de voorwaarden: Kleuren van de afbeeldingen kunnen afwijken van het origineel. dit omdat iedere monitor kleuren anders beheerd. Onder het product, vind je een tab WARE KLEUREN, daar vind je kleuren foto's terug. (het staat in de voorwaarden iets minder expliciet dan je dit ziet tijdens het verzendkosten selecteren). Overigens gaat deze mededeling over de kleur van het product zelf wat ik er van begrijp en niet over de bedrukking. Ik ben me er van bewust dat het iets kan afwijken, maar ik heb een donkergroene kleur en de enige groene kleur in hun kleurkaart is neongroen. (20 kleuren is bar weinig zeker als er ook glitterkleuren tussen zitten) Hier maak ik niet uit op dat je bij tekst uit slechts 20 kleuren kunt kiezen. Ik zal omwille van de shop geen verdere details plaatsen. Maar in de voorwaarden staat hierover dus verder niets.
  11. Beste Perry, thanks voor je antwoord Er staat in de voorwaarden: Kleuren van de afbeeldingen kunnen afwijken van het origineel. dit omdat iedere monitor kleuren anders beheerd. Onder het product, vind je een tab WARE KLEUREN, daar vind je kleuren foto's terug. (het staat in de voorwaarden iets minder expliciet dan je dit ziet tijdens het verzendkosten selecteren). Overigens gaat deze mededeling over de kleur van het product zelf wat ik er van begrijp en niet over de bedrukking. Ik ben me er van bewust dat het iets kan afwijken, maar ik heb een donkergroene kleur en de enige groene kleur in hun kleurkaart is neongroen. (20 kleuren is bar weinig zeker als er ook glitterkleuren tussen zitten) Hier maak ik niet uit op dat je bij tekst uit slechts 20 kleuren kunt kiezen. Ik zal omwille van de shop geen verdere details plaatsen. Maar in de voorwaarden staat hierover dus verder niets.
  12. Onlangs heb ik een bestelling van kleding gedaan bij een kledingbedrukker online. Mooie kleur uitgezocht en bedrukte tekst er op gedesigned. Echter krijg ik een dag na mijn bestelling een mail of ik even een kleur kan kiezen voor de letters uit 20 kleuren. Hier staan alleen de groen en grijs die ik als bedrijfslogo (die bestaat uit letters) niet tussen en het lijkt er in de verste verte ook niet op (lichtgroen en zwart komen het dichtst in de buurt). Na vele mails kunnen ze kennelijk wel logos in kleur doen maar letters niet. Mijn vraag om de letters dan als logo te printen wordt niet op ingegaan. Omdat het haast had heb ik het design aan laten passen naar zwart/witte letters maar dan op een andere kleur van hetzelfde kledingstuk (wit zie je niet op lichtgrijs) maar helaas kan ik de kleur van het vest niet meer aanpassen omdat de eerste 48 uur inmiddels voorbij zijn. Daar het nu al te laat is inmiddels en ik volgens mij wel genoeg opties heb gegeven om hun fout op te lossen (er staat namelijk nergens iets over 20 kleuren dus ik was er vanuit gegaan dat ik zou krijgen wat ik bestel) wil ik de bestelling annuleren. Mag dit op grond van op maat gemaakte producten (dit tot op heden dus niet op maat gemaakt zijn) nog annuleren omdat ze niet kunnen leveren wat ik heb besteld? Datgeen wat ze wel kunnen maken is voor mij niet acceptabel. Nogmaals, hun website zegt niets over een beperking van 20 kleuren voor letters.
  13. Onlangs heb ik een bestelling van kleding gedaan bij een kledingbedrukker online. Mooie kleur uitgezocht en bedrukte tekst er op gedesigned. Echter krijg ik een dag na mijn bestelling een mail of ik even een kleur kan kiezen voor de letters uit 20 kleuren. Hier staan alleen de groen en grijs die ik als bedrijfslogo (die bestaat uit letters) niet tussen en het lijkt er in de verste verte ook niet op (lichtgroen en zwart komen het dichtst in de buurt). Na vele mails kunnen ze kennelijk wel logos in kleur doen maar letters niet. Mijn vraag om de letters dan als logo te printen wordt niet op ingegaan. Omdat het haast had heb ik het design aan laten passen naar zwart/witte letters maar dan op een andere kleur van hetzelfde kledingstuk (wit zie je niet op lichtgrijs) maar helaas kan ik de kleur van het vest niet meer aanpassen omdat de eerste 48 uur inmiddels voorbij zijn. Daar het nu al te laat is inmiddels en ik volgens mij wel genoeg opties heb gegeven om hun fout op te lossen (er staat namelijk nergens iets over 20 kleuren dus ik was er vanuit gegaan dat ik zou krijgen wat ik bestel) wil ik de bestelling annuleren. Mag dit op grond van op maat gemaakte producten (dit tot op heden dus niet op maat gemaakt zijn) nog annuleren omdat ze niet kunnen leveren wat ik heb besteld? Datgeen wat ze wel kunnen maken is voor mij niet acceptabel. Nogmaals, hun website zegt niets over een beperking van 20 kleuren voor letters.
  14. Dankjullie voor je reacties! Oke, dus het hoeft niet zo te zijn dat producten vanuit Nederland verzonden langs de douane moeten? Ik bestel regelmatig bij EU warehouse en zie helaas nooit een btw bon voorbij komen hoe graag ik dat ook wil gezien dat bedrijfsmatig wat makkelijker is te verklaren. Het lijkt me dan ook sterk dat wanneer het vanuit Nederland wordt verstuurd dat het uberhaubt nog langs de douane gaat, je kunt er dus ook vanuit gaan dat niemand die hier iets haalt de douane belt en zegt ik moet nog wat betalen voor mijn pakje wat uit NL verstuurd is.. Als de btw al bij het vervoeren naar het Nederlandse warehouse al verrekend is dan vraag ik me af of dat wel gebeurd zoals het hoort eerlijk gezegd (een bonnetje is kennelijk makkelijk aan te passen zoals elke klant kan wanneer ze 10x iets besteld hebben), tenzij je tactiek is om bepaalde producten met verlies te gaan verkopen.. Blijf het byzonder vinden maar zal me kennelijk neer moeten leggen bij dit soort rare systemen of zelf op dezelfde manier gaan werken.
  15. Oke, dus een gevestigd bedrijf in China kan een distributeur in NL hebben en het naar NL sturen met bijvoorbeeld 5% van hun inkoopwaarde declareren (wat je als platinum member zelf kunt kiezen als je internationaal koopt dus zou niet weten waarom ze dat voor hunzelf niet doen) zodat ze bij de douane een nihil bedrag hoeven af te dragen en dat dus niet als voorbelasting wordt gerekend maar als kosten van het product. En dan mag je het verkopen binnen het land zonder btw te vermelden op de site en dan versturen naar eindklanten zonder btw te vermelden als je hoofdbedrijf en facturering uit China gebeurd? Is dat niet een beetje markt verpestend?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.