VinDie

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male

VinDie's trofeeën

  1. @Hans: Je reageert heel stellig dat je geen klant kunt zijn van je eigen onderneming, echter na wat speurwerk lees ik van andere 'deskundigen' dat het wel degelijk kan. Factureren naar je priveadres. Dus je hebt mij niet overtuigd, hoever je ook denkt in de materie te zitten. Bovendien maakt het toch niet uit of je priveklus(verbouwing) wordt geklaard door bedrijfX of bedrijfY(jou EMZ)? http://hallo.kvk.nl/hallo/vraag_en_antwoord/t/6787.aspx "Allemaal geen probleem zolang het maar overzichtelijk is, je koopt het via je bedrijf voor bv 100 euro + de BTW, je stuurt een factuur naar je priveadres ook 100 euro + de BTW en maakt hem van je priverekening naar je zakelijke rekening over. Aangezien je er geen marge opzet is er dus ook geen winst gemaakt en betaal je daar ook geen belasting over, de BTW is immers gewoon betaalt en afgedragen."
  2. Ik heb een eenmanszaak(aannemers- klusbedrijf) en privé heb ik een tweede hypotheek. Vanuit de bouwdepot wil ik het geld overmaken op de zakelijke rekening van mijn bedrijfje. Ik ben mijn eigen klant. Normaal stuur ik de facturen door naar een 'echte' klant (zij hebben dan een tweede hypotheek, waarvan de facturen betaald worden)
  3. Dan heb ik een eenmanszaak, aannemersbedrijf. Mag ik mijn tweede hypotheek gebruiken om mijn eigen bedrijf in te huren voor de klus (verbouwing). Of is daar iets op tegen vanuit de belastingdienst gezien? Ik kan alle arbeidsuren- en materiaalkosten overleggen.
  4. Beste, Ik heb een vraag waar ik zo direct niet een eenduidig en helder antwoord op kan vinden via google. Ik wil graag een eigen onderneming (aannemersbedrijf) starten als bemiddelende partij tussen onderaannemers. Daarnaast ben ik ook in loondienst. Ik verdien ongeveer EUR36000,- bruto op jaarbasis in loondienst. Via mijn onderneming verwacht ik jaarlijks 35000 omzet te genereren. Van deze 35000 zal 80% kosten zijn (betaling aan de onderaannemers), aangezien ik zelf niet de diensten lever, maar de onderaannemers. Ik hou feitelijk de bemiddelingskosten over, jaarlijks ongeveer EUR7000,-. Hoe ziet de belastingdienst dit? En hoeveel zal ik moeten afdragen? Passeer ik de 52% norm? Wat geef ik op aan het eind van de streep. De 35000 of de 7000? Is er een bepaalde rechtsvorm waarmee ik beter kan spelen met die 35000, naast het werkzaam zijn in loondienst voor 36000? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.