Heb je al een website? Die HAH bladen is te algemeen. Die tijd is geweest. De strategie is dat je de middelen op 'pull' basis moet inzetten. Dus waar mensen zoeken, verschijn jij. Ook senioren zoeken in Google of in Bing. Door deze zoekwoorden van jouw doelgroep in kaart te brengen, is Adwords en goed middel. Het is een 'pull' middel van adverteren en je kan het hyperlokaal inzetten. Daarom is het belangrijk dat je een website hebt met een funnel. Funnel? Een landingspagina met een follow-up van jou (semi geautomatiseerd). Dat is een conversie, die meet je door en je hebt meteen een goede resultaatmeting van adverteren icm leads die uit je advertentie komen.
Vergeet niet dat veel mensen gaan Googlen op de bedrijfsnaam die in de advertentie staat. En daar moet je ook goed vindbaar zijn.
Een andere (langere) route, een duurzame wat mij betreft, is content maken. Tips geven bij computerproblemen en hiermee leads verzamelen met Facebook. Ook weer lokaal inzetbaar. Die leads heb je in je eigen base zitten en denken eerder aan jou op het moment dat zij problemen hebben met bijv. hun WiFi. Als ik alleen al zoek op WiFi problemen, daar is zo veel content over te vinden op internet, simpelweg omdat dit bij huizen met meerdere verdiepingen het probleem is van velen. Dus ik zou zeggen, 1) korte termijn resultaat: Adwords met een goede landingspagina erachter, zodat je ze kan nabellen of mailen (click to call advertenties zijn ook perfect hiervoor), 2) content-route, autoriteit worden in de regio en content en tips weggeven, hiermee adverteren in Facebook (push ipv pull dus) en e-mail adressen verzamelen
Adverteren in HAH bladen is bijna weggegooid geld. Schot hagel en niet goed te meten. Mensen met Wifi en andere computerpoblemen zoeken op internet naar oplossingen. Dáár moet jij staan met jouw aanbod.