Jump to content

Konrad

Junior
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • First name
    Konrad

Company info

  • Location
    Breda
  1. Dat is helemaal duidelijk. Ik twijfelde een beetje omdat je een auto in vijf jaar moet afschrijven en daardoor dacht ik dat omdat de auto niet helemaal afgeschreven was heeft dat ook invloed op de BTW die hij al teruggevraagd. Maar blijkbaar BTW heeft daar niets te maken. Er was alles door verzekeraar geregeld, hij kreeg een deel van autosloperij en daarvoor moest hij een factuur maken met de BTW en de rest van het bedrag van verzekeraar zonder BTW.
  2. Goedendag, ik wil geen nieuwe topic maken. Namelijk heb ik een korte vraag die een beetje met het thema overeenkomt. Een vriend van mij heeft auto zakelijk gekocht in 2017 toen ook BTW terug gevraagd, kort geleden heeft hij de auto total loss gereden. Mijn vraag is of hij nu de BTW van de auto ( of een deel er van) terug aan de belastingdienst moet betalen? Groetjes, Konrad
  3. Ik dacht dat dat toch onduidelijk was, maar goed het is nu in ieder geval opgelost. Alweer iets geleerd. Dank jullie wel voor zo snel reacties. Met vriendelijke groet, Konrad
  4. Dank jullie wel voor de reacties. Maar dat was geen omzet. Ik probeer het anders uitleggen. We zijn samen ondernemers en ik werk voor jou. We waren bij een winkel waarvan jij iets moest hebben, maar jij hebt jou pasje vergeten en ik heb voor jou betaald (contant). Jij hebt later het geld op mijn zakelijke rekening overgeboekt (dus terug gegeven). Omschrijving op mijn afschrift is "vs verteer 9-2". Het gaat inderdaad over eten. 9-2 is datum, denk ik (heb bon niet meer) die geeft mijn klant. Volgens mij dat is geen omzet of zie ik iets verkeerd? Met vriendelijke groet, Konrad
  5. Goedendag, Omdat de thema bijna zelfde is, ga ik hier vragen. Ik heb voor een klant gewerkt met een van zijn werknemer ver van huis. Het is laat geworden en mijn klant geeft ons gebeld om ons te vertellen dat we na het werk naar een fastfood mogen omdat we tot laat hadden gewerkt en dat hij voor alles gaat betalen. Zo hebben we gedaan. Ik was enige die geld bij had, dus heb ik ook betaald (contant). Daarna heb ik bon aan mijn klant gegeven en hij geeft geld op mijn zakelijke rekening gestoord. Mijn vraag is: hoe moet ik dat boeken in mijn administratie? Ik heb mijn eigen geld eerst uitgegeven (contant) en daarna terug gekregen op mijn zakelijke rekening. Eigenlijk was dat soort lening aan mijn klant. Maar nu weet ik niet hoe moet ik dat boeken in mijn administratie, is dat soort privé-storing? Met vriendelijke groet, Konrad
  6. Best Lex, Ik kwam vandaag mijn oude bericht tegen. Ik vergat jou te bedanken. Dankjewel!!! Met vriendelijke groet, Konrad
  7. Goedendag, Binnenkort ga ik mijn eigen zaak beginnen met inkoop-verkoop tweedehands spullen. Ik ga vaak van particuliere kopen. Mijn vraag is hoe moet ik dat in mijn administratie aantonen. Ik heb weleens gelezen, gehoord over zoiets als kwitantie die ik moet gebruiken. Maar hoe en wat moet ik dat precies doen weet ik niet zeker. Weten jullie hoe dat werkt? Andere vraag is, ik ga betalen btw over het verschil tussen inkoop en verkoop. En mijn vraag is, als ik iets ga kopen voor 100 euro maar benzine die ik gebruik om daar naartoe te gaan en terug was 10 euro en kosten om deze spul terug in goede conditie te brengen was ook 10 euro (materialen) en eindelijk ga ik dit spul verkopen voor 150 euro, moet ik btw betalen over die winst 30 euro dus in dit geval 5,21 euro? Zo werk dat? Alvast bedankt, Met vriendelijke groet, Konrad
  8. Ik heb niets vergeten. Als ik zo doe, gaat het ideaal gelijk met saldo winst en verliesrekening. Ik zie de toekomst zeer goed :) exhaeller je hebt helemaal gelijk, ik moet daar bij goede boekhouding hebben. Op dit moment is deze wel goed. Ik ben op dit moment nog kleine bedrijf dus weinig wat kan mis gaan. Alle gegevens heb ik zwart op wit. Maar als het bedrijf zal groter worden ga ik gewon naar goede boekhouder hoewel dat is heel leerzaam. Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken, vooral jou Nadzhibe, jou antwoorden zijn altijd straight to the point. Met vriendelijke groet, Konrad
  9. Ik ben overtuigd dat antwoord ja is. Voor de toekomst, geld dat voor alle posten aan passiva zijde?
  10. Ja wel, ik heb rekening gehouden, want al omzet uit 2016 is ook in 2016 gefactureerd. Dus in dit geval moet ik mij eigen vermogen verminderen met het bedrag van btw die ik betaalde in 2017?
  11. Dat dacht ik, maar als ik dat alleen aan passiva zijde ga invullen dan wordt balans activa-passiva niet gelijk.
  12. Goedendag allemaal, Ik ben bezig met voorbereiding voor mijn inkomstenbelasting 2016 en dit jaar ging dat veel makkelijker, daarom heb ik alleen een vraag :) Ik weet namelijk niet, waar geef ik aan het btw bedrag voor vierde kwartaal 2016 (dat ik in 2017 betaalde)? Waar moet ik dat aan activa en passiva zijden invullen? Ik zou het op prijs stellen als iemand voor deze vraag kan antwoorden. Met vriendelijke groet, Konrad
  13. Ik dacht dat zo en forums zijn om mensen te helpen en om van elkaar te leren. En ik dacht als ik "mijn" (ook voor mijn vrouw) digitaal aangifte "zelf" (ook met behulp van dergelijke fora) kan doen. Kan ik ook iemand helpen die verdient niet veel. Als ik met dergelijke vragen en met inkom van 16000euro die van paar opdrachten bestaat, gelijk naar boekhouder moet, waarvoor bestaat deze forum? Met alle respect, maar ik begrijp jullie reactie niet. Trouwens, mooie spreekwoorden. In ieder geval, dank jullie wel. Mvg. Konrad
  14. Ik bedoelde een vriend van mij. Titel is door moderator verbeterd. Ik heb hem met deze aangifte geholpen en ik denk dat dat goed gedaan is. Als niet dan zou belasting inkomstenbelasting box 1 eerste schijf ook van die 16297 berekend. Maar dat hebben ze goed berekend, van 5929. Daarom ben ik in de war.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept