Voozz

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Voozz's trofeeën

  1. Bedankt voor uw reactie. Het is inderdaad een jongen die nog niet al te oud is. Het is inderdaad voor beiden partijen niet handig, ook niet voor hem. Andere bedrijven zullen wel 2x nadenken wanneer iemand zulke tweets de wereld instuurt over partners. Hij heeft het product zeker wel uitgepakt, ik heb de speaker zelfs in andere video's van hem op de achtergrond op een plank gezien en dat frustreerde mij dus ook zo. De speaker is in zijn video niet eens getoond. Ik zou de video graag nog online zien komen, echter denk ik dat hij dit niet meer wilt doen (gezien zijn reacties). Als hij dat al wel doet ben ik bang deze dan sarcastisch gaat aanpakken, in de zin van aan de video voldoen maar toch niet willen helpen aan de boodschap die de video moet hebben. Is daar nog wat tegen te doen? Graag hoor ik toch de verdere stappen die ik zou kunnen nemen. Hij heeft namelijk echt aangegeven dat hij geen video gaat maken en aan zijn tweets te zien, zit er toch frustratie bij hem. Over het laatste: De titel van de video komt bijna geheel overheen met de promotievideo van het product. Deze zou dus inderdaad grote kans hebben op een plaats bij gerelateerde video's. Qua traffic kan ik nog niet veel zeggen, aangezien de statistieken van Google Analytics morgen pas bekend worden.
  2. Bedankt voor uw reactie. Nee, het staat duidelijk in de emails wat er is afgesproken (dus de inhoud van de video + titel), hiermee is de influencer akkoord gegaan. Wat betreft de factuur, die heb ik opgemaakt omdat de video uitbleef en er een betaling is gedaan voor deze dienst en een product is opgestuurd. Dit product is nieuw en in verpakking opgestuurd. Doordat de speaker al uit de verpakking is gehaald, kan deze bij een eventueel retour niet meer verkocht worden en daarom is de verkoopprijs hiervan in rekening gebracht. Dit laatste heb ik min of meer al gedaan. Ik heb aangegeven dat de video niet is geworden wat wij hadden afgesproken. Hierbij heb ik een screenshot verstuurd (en later nog de hele mailwisseling met betrekking tot de overeenkomst) en gevraagd of de desbetreffende persoon met een oplossing wilt komen. Zijn antwoord hierop was dat hij zelf beter wist wat beter was voor het rendement (voor mijn bedrijf) en dat hij eerder heeft gevraagd of hij de video op een andere manier kon brengen. Hij zou hier vervolgens geen reactie op gehad hebben. Dit is onzin, want dit heeft de persoon niet aangegeven en ik heb hem ook gevraagd of hij de email waarin hij dit aangaf nog eens kon doorsturen. Dit heeft hij niet meer gedaan. Verder gaf hij ook nog aan dat ik niet mocht verwachten dat voor de overeengekomen prijs een hele video werd besteed aan het product. Hij is hier echter gewoon akkoord meegegaan, dus dit vond ik al een vreemde reactie. Ik heb dus al geprobeerd om er alsnog uit te komen met de persoon, alleen geeft hij duidelijk aan dat hij geen video gaat maken en ook niets gaat terugbetalen. Hij is wel bereid om de speaker terug te sturen, hier heb ik helaas niets meer aan omdat deze inmiddels gebruikt is. Dus wat zou ik nu nog kunnen doen? Ik wil het hier absoluut niet bij laten. Ik ben daarbij ook bang dat hij nieuwe tweets de wereld inhelpt. Kan ik eventueel ook wat doen met de tweets waarbij hij mijn bedrijfsimago beschadigd? Ik wil absoluut nog dat er een goede video online komt, echter ben ik ook daarbij bang dat hij geen goed woordje doet over het product.
  3. Geachte forumleden, Ik ben eind december een overeenkomst aangegaan met een social influencer. Deze beschikt over een Youtube kanaal en we hebben een bepaalde titel en inhoud van de video afgesproken. De inhoud van de video zou de features van ons product moeten weergeven, zodat er interesse bij het publiek zou worden opgewekt. De hele video en titel zou over het product gaan. Er is een bedrag overgemaakt naar deze persoon en het product is opgestuurd, deze mocht gehouden worden. Nadat ik het product heb opgestuurd, heb ik een tijd niets gehoord en de video bleef maar uit. Dus heb ik op een gegeven moment een factuur (bestaande uit de betaling van de video en de verkoopprijs van de speaker) verzonden en erbij verteld dat ik de persoon in kwesite nog 14 dagen gaf om de video te maken en online te zetten. Als dit niet het geval was, moest de factuur binnen 7 dagen voldaan worden. Deze keer kreeg ik gelijk reactie en de campagne zou online komen. Hierna kwam nog een verzoek met uitstel, omdat er iets mis zou zijn met Youtube waardoor er minder views zouden komen. Dit zou voor beiden van ons ongunstig zijn en daarom heb ik hiermee ingestemd. Afgelopen vrijdag zou de video online komen, gaf deze persoon aan, echter was dit niet het geval. Daarom heb ik zaterdag aangegeven dat wanneer de afgesproken video op zondag (vandaag) niet online zou staan, de factuur alsnog voldaan moest worden. Vandaag komt er (eindelijk) een video online. In deze video wordt kort de verpakking van het product laten zien en dat deze gewonnen kan worden. Er wordt verder wel naar ons gerefereerd maar er komt niets over de speaker in de video. Duidelijk niet wat is afgesproken. Er wordt zelfs nog voor meerdere bedrijven reclame gemaakt in de video. Nu heb ik dit gelijk aangegeven dat dit niet is wat we hadden afgesproken en heb hem gevraagd om met een oplossing te komen. Hierna krijg ik een reactie waarin hij doodleuk aangeeft dat hij wel het best weet wat het meeste rendement oplevert (voor mijn bedrijf nota bene) en dat hij het overeengekomen bedrag heel laag vindt en dat ik daarvoor geen hele video kon verwachten (wat wel afgesproken is). Vervolgens benadrukt hij ook nog eens dat ik een geweldige deal heb gehad, omdat hij ondertussen (in die 3 maanden) gegroeid is en meer views krijgt, terwijl dat zijn eigen schuld is geweest. Hij is in de veronderstelling dat hij (omdat hij geen contract heeft getekend) mij niet meer verschuldigd is. Als kers op de taart heeft hij zijn onvrede op Twitter getoond en heeft vertrouwelijke informatie uit onze mailwisseling verspreidt. En noemt hij ons oplichters. Dit heeft hij overigens snel weer verwijderd, maar ik heb (gelukkig) de tweets opgeslagen. Hij heeft laten weten dat hij geen video gaat maken en ook de factuur niet zal voldoen. Nu vraag ik mij af, wat ik nu kan doen. Wat betreft het beschadigen van ons imago, dat wil ik eventueel nog wel door de vingers zien. Echter wil ik het geld dat ik betaald heb voor de campagne en de vergoeding die ik overgemaakt heb, wel terug. Hoe kan ik dit het best aanpakken, een incassobureau? Ik ben zeker op de hoogte dat ik duidelijk in mijn recht sta, alleen weet niet wat voor vervolgstappen ik nu het best kan nemen. Graag hoor ik van jullie wat ik het best kan doen. Ik wil het hier absoluut niet bij laten zitten. Alvast erg bedankt! Met vriendelijke groet, Voozz (met betrekking tot het onderwerp, laat ik mijn identiteit liever geheim)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.