er-es

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

er-es's trofeeën

  1. @xmonitors alweer een poosje terug, deze post van jou. Ik vroeg me af wat je uiteindelijk als oplossing gekozen hebt - vooral omdat ik nu zelf ook deze constructie overweeg via een MoR.
  2. Ja, hoe 't 10 jaar geleden was is nu wellicht idd minder relevant :-D Site ken ik al, thanks.
  3. Wat betreft de Limosa trouwens - als je niet meer dan 60 dagen per jaar in België op kantoor bent is dat ook niet nodig. Anders wel even aanvragen, gewoon voor de zekerheid.
  4. Ben dan eigenlijk wel erg geïnteresseerd in hoe jouw klant dat toen geregeld heeft - maar die zit wrs. niet hier op 't forum? :-)
  5. Ik heb zo'n zelfde situatie gehad. Ook als je als ZZP'er op locatie werkt vragen detacheerders een limosa. Maar als je meestal thuis werkt is het idd niet nodig!
  6. Ja - als ik een vestiging wil opzetten kunnen zij me in contact brengen met zakenpartners. En ze hadden nog een adres van een business consultant die dingen ter plekke kan regelen. Er is ook nog Holland Hub Australia - voor toekomstige meelezers die meer info zoeken. Maar het gaat me er juist om dat ik (nu nog) niet de hele administratie en belastingheisa en kosten van een lokale vestiging wil.
  7. We hebben incidenteel klanten in Australië. Nu zou door recente ontwikkelingen dat aantal de komende tijd wat moeten gaan toenemen. Ik overweeg een .com.au site voor ons product neer te zetten maar voor zo'n domeinnaam heb je een Australian business number (ABN) nodig. En daar hangen weer allerlei andere verplichtingen aan... Omdat we als lean startup ;) online diensten en software leveren heb ik niet echt behoefte aan het optuigen van een Australische vestiging. Ik onderzoek nu de mogelijkheid van het gebruiken van een intermediair. Maar voor het geval het nodig is; heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een ABN als Nederlands bedrijf? Tips, adviezen, adressen van adviseurs hier of daar...
  8. Als bij het maandbedrag van 250-400 euro ook je sociale verzekeringen en ziektekostenverzekering inbegrepen zijn, lijkt me dat eerlijk gezegd een prima deal. Zeker als je een partner hebt. Tel maar eens op hoeveel je in Nederland kwijt bent aan zorgverzekering, AOV, sociale premies... Ik zou dus goed controleren wat je allemaal 'krijgt' voor dat bedrag als autónomo. Het beste is misschien om (samen met je boekhouder?) een financieel totaalplaatje te maken, rekening houdend met alle belastingen, premies etc. en dan te kijken hoeveel je als Nederlandse eenmanszaak vs. Spaanse autónomo onder de streep overhoudt. Hoewel ik als ik heel eerlijk ben denk: als je het hele jaar toch in Spanje zit is een Spaans bedrijf en meedraaien in het Spaanse sociale zekerheidsstelsel wel het makkelijkst en meest logisch.
  9. Er zijn in Valencia al best wat flexwerk-kantoren (google op "Valencia coworking space") waar je de concurrentie mee aan zult moeten gaan. Daar ben je vast al wezen rondsnuffelen, toch? Kies je niche doelgroep. Webwinkeliers? Spiritueel coaches & auralezers? Nederlandse ZZPers die tijdens de koude maanden vanuit Spanje willen werken? Jongeren? Medior professionals? Werk dat uit en kijk dan naar hoe die mensen het liefst worden benaderd & wat zij voor soort ruimte willen. Het idee van Richard om je doelgroep vervolgens middels crowdfunding zo vroeg mogelijk bij je plan te betrekken lijkt me een uitstekende suggestie. Wellicht vind je ook een webdesigner, marketeer en een binnenhuisarchitect die in ruil voor een X periode gratis werkplek, je site, social media en ruimte voor een zacht prijsje onder handen nemen. Bartering is ook heel hip ;-)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.