• 0

Als Nederlands bedrijf een Australisch ABN aanvragen - ervaringen?

We hebben incidenteel klanten in Australië. Nu zou door recente ontwikkelingen dat aantal de komende tijd wat moeten gaan toenemen.

Ik overweeg een .com.au site voor ons product neer te zetten maar voor zo'n domeinnaam heb je een Australian business number (ABN) nodig. En daar hangen weer allerlei andere verplichtingen aan...

Omdat we als lean startup ;) online diensten en software leveren heb ik niet echt behoefte aan het optuigen van een Australische vestiging. Ik onderzoek nu de mogelijkheid van het gebruiken van een intermediair.

Maar voor het geval het nodig is; heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een ABN als Nederlands bedrijf? Tips, adviezen, adressen van adviseurs hier of daar...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja - als ik een vestiging wil opzetten kunnen zij me in contact brengen met zakenpartners. En ze hadden nog een adres van een business consultant die dingen ter plekke kan regelen. Er is ook nog Holland Hub Australia - voor toekomstige meelezers die meer info zoeken.

Maar het gaat me er juist om dat ik (nu nog) niet de hele administratie en belastingheisa en kosten van een lokale vestiging wil.

Link naar reactie
  • 0

Geen idee wat de huidige regels zijn.

Maar in het verleden was een lokaal vestigingsadres niet noodzakelijk voor inschrijving in het Australische handelsregister.

 

Heb wel eens een .com.au domein aangevraagd voor een klant die het gelukt was een ABN voor zijn Nederlandse BV te krijgen.

Was (toen) geen probleem.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.